петак, 22. фебруар 2013.

*Занимљиви задаци за 2. разред

''Они који желе нешто да науче никада нису беспослени.'' Шарл Луј Монтескије

ЗАНИМЉИВИ СУ ОВИ ЗАДАЦИ, АЛИ ТЕШКИ, ЗАР НЕ? ЕВО ЈЕДНОГ НАЧИНА ДА ПОСТАНУ ЛАКШИ:

1.     Јелена има 17 тениских лоптица. Ани је дала једну више него што је оставила себи. Колико лоптица је остало Јелени?

Јелена је имала оволико лоптица:
۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ 17

Пошто је Ани дала 1 више, да најпре склонимо ту 1 лоптицу и сачувамо за Ану ۝.  Остаје за равномерну поделу још 16 лоптица:

                           ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝

Преостале лоптице ћемо поделити на 2 једнака дела:

۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝
۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝

Можемо користити рачунску радњу дељење, или размишљати која 2 иста броја када се саберу дају збир 16.
8 + 8 = 16
То је по 8 лоптица за сваку девојчицу. Али, не смемо заборавити ону једну коју чувамо за Ану. На крају, оне ће добити по:

Јелена: (17 - 1) : 2 = 8 лоптица   ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝
Ана.  8 + 1 = 9 лоптица ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝ ۝

2.     Милан, Ђорђе и Житомир заједно имају 90 кликера. Милан и Ђорђе заједно имају 60 кликера, а Ђорђе и Житомир заједно имају 75 кликера. Колико кликера има сваки од њих?

То изгледа овако:
М + Ђ + Ж = 90
                                                       М + Ђ = 60
                                                               Ђ + Ж = 75

Ако пажљиво посматрамо прву и другу једнакост, уочићемо да  у другој једнакости нема Житомирових кликера, па је резултата 60, а не 90 као у првој једнакости.. 
Значи, Житомир има:  90 – 60 = 30.

Када упоредимо прву и трећу једнакост, уочавамо да у трећој једнакости нема Миланових кликера и зато је резултата 75, а не 90 као у првој једнакости. 
Значи,  Милан има :  90 – 75 = 15.

Колико кликера има Ђорђе, можемо израчунати на више начина. Кренућемо од треће једнакости, али приказаћемо и остала 2 начина доласка до решења.
Ђорђе има:  75 - 30 = 45, или  60 – 15 = 45, или  90 – (30 + 15) = 90 – 45 = 45

И овај задатак можемо решити цртањем кликера, али, пошто су бројеви мало већи, није баш практично. Ипак, док не увежбате решавање оваквих задатака, што да не? Цртајте, ако ће вас то довести до решења задатк
а! Да би вам било лакше, кружиће групишите по 10. Потрошите све могућности пре него што потражите помоћ, али, ако не успете, обавезно питајте некога! Немојте одустајати!

И још нешто, није лоше да после свих размишљања и закључака поступак решавања уместо да пишете у више простих израза, напишете, тамо где је могуће, у облику једног сложеног израза.

3. Марта има 2 траке – црвену и плаву. Црвена трака је за 3cm дужа од плаве. Марта је од плаве траке одсекла 2cm, а од црвене три пута више. Која трака је после тога дужа и за колико?

Да кренемо од плаве траке. Она је већ за 3cm краћа од црвене. Када се од ње одсече још  2 cm, она ће бити краћа од црвене за
3cm + 2cm = 5cm.

А шта се дешава са црвеном? Марта је од ње одсекла
3 ∙ 2cm = 6cm.     Значи, она је краћа за  6cm.

Плава је краћа од црвене за 5cm, а црвена се скратила за 6cm, што значи:
црвена је сада краћа од плаве за   6cm - 5cm = 1cm,
или      
(3 ∙ 2cm) - (3cm + 2cm) = 6cm - 5cm = 1cm.

Oвај задатак можете решавати цртајући траке, ако вам је тако лакше.


А САДА, АКО ЖЕЛИТЕ ДА МАЛО ПРОВЕЖБАТЕ, КЛИКНИТЕ: 

Занимљиви задаци за 2. разред

Ако желите ову писмену вежбу да преузмете на свој рачунар, поступак је: 

- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  FILE, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ.

ПАЖЊА!
Када  кликнете на одређени документ, будите стрпљиви, сачекајте да се отвори комплетан документ, па тек онда стартујте преглед. Ако, у журби, притиснете неки од натписа изнад документа отвориће се цела база мог  SkyDrive , што и није страшно, али вам може унети забуну и теже ћете пронаћи жељени документ. 
Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаним по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред
4. разред


четвртак, 21. фебруар 2013.

*Да ли је Ваше дете спремно за полазак у школу?

''Кукуриче петао са плота:
школа, то је свитање живота!''
Добрица Ерић
Sposobnosti, umeća i znanja kojе bi trebalo da poseduje đak prvak:

- sposobnost opažanja i promatranja

- detaljno priča o svemu što vidi (prilikom šetnje, posete lekaru,…)

- sposobnost koncentracije prilikom rešavanja zadataka kao i kod svakodnevnih aktivnosti (oblačenje, spremanje sobe,…)

- posedovanje kulturno-higijenskih navika prilikom jela, oblačenja, korišćenja toaleta, pranja i brisanja ruku,…

- ume da kaže ime, prezime, imena roditelja, adresu, broj telefona – proverite da li dete zna put od kuće do škole,…
- ume samo da se obuče, obuje, opere zube, očešlja, uzme jednostavan obrok kod kuće,

- ume samo da otključa i zaključa vrata kuće – zna kome sme, a kome ne sme da otključa vrata,

- zna kako da koristi telefon (pozove roditelje na posao, ili u slučaju neke nezgode pozove komšije, rođake,…),

- zna položaj kazaljki na satu koje pokazuju vreme kada je potrebno da krene u školu

        Ukažite detetu šta sve zna i ume da radi i pohvalite ga. Tako mu jačate samopouzdanje. Kada dete pravi greške, nemojte kritikovati njega već njegovo ponašanje. Iskoristite igru sa svojim detetom ovog leta spremajući ga za čitanje i pisanje, kroz sledeće aktivnosti:

- vizuelno razlikovanje (uočavanje manjih razlika među predmetima, znakovima),

- auditivno razlikovanje (pogodne su različite govorne igre, pesmice, igre sa zvukovima),

- usvajanje vremenskih odredbi (juče, danas, sutra, pre, posle,…),

- usvajanje prostornih odnosa (levo, desno, ispred, iza,…),

- usvajanje pojma broja (brojanjem predmeta, igranjem društvenih igara),

- opšte oblikovanje pojmova (zadaci poput: šta se sve može obući, šta je potrebno za pojedina zanimanja, šta sve ubrajamo u pokućstvo,…),

- sposobnost klasifikacije (domaće /divlje životinje, voće / povrće, automobili,…), kao i raszvrstavanje po hijerarhiji, oblicima, bojama, vrsti, veličini…


Још различитих текстова намењених, пре свега родитељима,  можете наћи  ОВДЕ


Писмено дељење и симулација општинског такмичења из математике

''Није довољно само стицати знање, 
већ га треба и употребљавати.'' 
  Цицерон


А, сада, док једни ученици решавају задатке примерене својим способностима, други врше завршне припреме за општинско такмичење из математике.
Симулација општинског такмичења из математике за 4. разред  (1)
Симулација општинског такмичења из математике за 4. разред (2)


ПАЖЊА!
Када  кликнете на одређени документ, будите стрпљиви, сачекајте да се отвори комплетан документ, па тек онда стартујте преглед. Ако, у журби, притиснете неки од натписа изнад документа отвориће се цела база мог  SkyDrive , што и није страшно, али вам може унети забуну и теже ћете пронаћи жељени документ. 

понедељак, 18. фебруар 2013.

*Вежбалица - едукативне игрице за ученике од 1. до 4. разреда

''Хај'мо цурице, хај'мо дечаци!''
Знам да сва деца воле видео игрице. 
Ово су игрице - вежбалице.
Уживајте!
Укуцај резултат, па кликни  Enter да провериш резултат. Ако желиш да осим сабирања и одузимања укључиш и множење и дељење, кликни десно на   множ/дељ.
Срећно!
Азбука, слог, реченица.
Овде можете вежбати редослед ћириличних слова, слогове и читање занимљивих реченица.
Срећно!
За почетак кликни на  START.  Затим одабери какву слику желиш да направиш (имаш више могућности).  Сада одабери рам који ти се највише допада. 
Сада кликни на  ОДАБЕРИ ФОТКУ  и кад се отвори прозор са документима из твог компјутера, одабери слику коју желиш да додаш у рам.
Срећно!
Имаш 4 врсте тестова и сваки у неколико нивоа тежине. Изабери шта желиш. Пажљиво читај објашњења и крени у ''авантуру''. Добићеш и информацију колико си био успешан.
За овај  квиз не мораш да се региструјеш. 
Вежбалица - енглески језик
Десно бираш да ли желиш да преводиш са енглеског на српски језик или обрнуто.
Срећно!

недеља, 17. фебруар 2013.

*Сарадња породице и школе


''Ми можемо одлагати,

 али време неће''    
Антифон

       Сарадња родитеља са школом почиње поласком детета у школу и траје све до краја школовања. Та сарадња почиње обично  индивидуалним контактима између родитеља и учитеља, па се наставља преко родитељских састанака.
    Овакви облици сарадње родитеља са учитељем од обостране су користи. Учитељ ће од родитеља добити детаљне податке о ученику: о његовим особинама, навикама, темпераменту, здравственом стању итд, а родитељи од учитеља сазнају како им се дете снашло у школи, како напредује у учењу и у чему му треба помоћи.
     Између родитеља и учитеља мора постојати висок степен сагласности у мерама које се предузимају према детету. Ако су ставови родитеља и учитеља различити, онда се дете налази у дилеми јер не зна кога да слуша. У интересу је детета да родитељ прихвата све ставове школе и да пред дететом не испољи своје негодовање и неслагање.
    И на крају, интересантно је да је сарадња породице са школом најтешња док је дете у млађим разредима. Што је дете старије, сарадња породице и школе полако слаби, а баш је сарадња на том узрасту најпотребнија.
(Психолози Петар Јовановић и Љубица Јовановић у књизи ''Савети психолога'')

Још различитих текстова намењених, пре свега родитељима,  можете наћи  ОВДЕ