недеља, 16. фебруар 2020.

Лепи зуби, здрави зуби – пројектна настава – први разред



Лепи зуби, здрави зуби – пројектна настава – први разред
Циљ пројекта:
Правилна орална хигијена усне дупље и очување здравих зуба.
Исходи реализације пројекта:
Да ученици
  1. Препознају загонетку,
  2. Усмено описују ствари из непосредног окружења бирајући и користећи одговарајуће речи,
  3. Одржавају личну хигијену и адекватно се одевају у циљу очувања здравља,
  4. Одреде време својих активности помоћу временских одредница (делови дана),
  5. Обликују једноставне фигуре од меког материјала,
  6. Наведу делове свога тела,
  7. Одржавају личну хигијену,
  8. Схвате значај коришћена воћа у исхрани. 
Продукти пројекта:
-        Модели вилице и зуба од пластелина,
-        Видео-упутство о правилном прању зуба,  
  
 Активности ученика:
-        Бирају тему, прикупљају информације,
-        Прате, посматрају, уочавају, смишљају и постављају питања стоматологу,
-        Помажу стоматологу ,
-        Цртају вилицу са правилно распоређеним зубима и исписују њихове називе,
-        Праве вилицу са зубима од пластелина,
-        Праве видео-упутство о правилном прању зуба.

Активности учитељице:
-        Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-        Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује, фотографише.

Начин презентације:
-        Изложба радова, по завршетку пројекта,
-        Изложба фотографија у школском ходнику,
-        Постављање видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Начин укључивања у рад:
-        Учитељица планира и води низ активности са ученицима помаже у снимању видео-записа и договара термин за посету стоматолошкој ординацији.
-        Ученици су активни учесници свих активности, смишљају и постављају питања стоматологу.
-        Родитељи прихватају информације и савете стоматолога о даљим неопходним посетама стоматолошкој ординацији.
-        Стоматолошкиња даје ученицима додатна објашњења и практичне савете.

Ресурси су:
-        Учионица, лаптоп, пројектор, мобилни телефон, свеске, оловке, бојице, четкица за зубе, пластелин, воће.

Начин вредновања:
-Учитељица прати активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици прате рад својих другова, упоређују са својим активностима и процењују чија су питања била најкориснија, а чији радови најбољи.

Реализација пројекта:
  1. Загонетка ,,Беле коке испод стрехе вире''. Кратак разговор о загонеткама и одгонетање ове загонетке. Следи разговор о Зубић Вили (Ко је то? Каква је његова улога? Да ли су се они на било који начин сретали са њим? Када? Зашто?). Ученици причају своја искуства. Разговор о неким веровањима везаним за млечне зубе. После тога учитељица саопштава деци да је добила поруку од Зубић Виле у којој сазнаје да нека деца не воде бригу о здрављу својих зуба. Моли учитељицу да она нешто предузме.
Учитељица помоћу лаптопа и пројектора ученицима приказује вилице са здравим зубима и вилице са каријесом. Ученици посматрају, уочавају, упоређују и коментаришу разлику. Затим групишу зубе по спољашњем изгледу и уочавају њихов распоред на вилици. Пребројавају их и цртају у својим свескама.

  1. Ученици на основу стеченог знања са претходног часа праве вилице са зубима од пластелина. Учитељица им приказује видео-снимак са интернета о правилном прању зуба и употребу конца за зубе. На направљеним вилицама ученици то исто вежбају. На крају један ученик приказује на моделу а други на сопственим зубима, док трећи то снима.       
  1. Посета стоматолошкој ординацији. Ученици уверавају стоматолошкињу Ђорђевић Бојану да знају како треба прати зубе тако што јој то практично приказују. На моделу од стиропора стоматолошкиња деци приказује како се ствара и шири зубни каријес. Ученици постављају питања стоматолошкињи на која она стрпљиво одговара. На крају прегледа зубе свим ученицима и онима који имају зубе за вађење или поправку саветује да што пре дођу у пратњи једног родитеља. 
  1. Како храна коју једемо утиче на наше зубе. Учитељица, уз активно учешће ученика, истражује која храна је добра за наше зубе а која их оштећује. Записују у својим свескама, а за домаћи задатак једна група ученика сакупља и лепи сличице пожељне а друга непожељне хране. Учитељица упозорава ученике да је потребно храну што дуже жвакати.
На крају учитељица ученицима дели воће које они једу али уз што дуже жвакање.

  1. Прегледавање видео-записа, разврставање фотографија, модела и другог материјала и њихово објављивање у школском холу, на школском и учитељицином блогу и фејсбук страницама.
Вредновање и самовредновање
-        Учитељицакористи инструмент којим бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-         Посматрање, упоређивање, процењивање, разговор и дпрактичан рад смо одабрали као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрамо да би било који инструмент који укључује писање одузео доста времена.

Љиљана Пејчић, учитељица      ОШ ,,Јован Аранђеловић“ Црвена Река




Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.