среда, 16. септембар 2020.

* Слово О и Словко у чудесној Земљи слова





ПОВЕЗАНО СА ПРЕТХОДНИМ ПОСТОМ.
ОВО ЈЕ ДРАМАТИЗАЦИЈА ТЕКСТА ИЗ КЊИГЕ ,,БУКВАР ЋИРИЛКО'' НАВЕНЕ ВИТОШЕВИЋ.
ЛИКОВИ: СЛОВКО, СЛОВО О И ДЕЦА 

Слово О

СЛОВКО: (Појављује се, а испред њега искаче слово О) О, добар дан! Ооо, како ти личиш на око!
СЛОВО О: Добар дан! Ја сам слово О! Зато и личим на око. (Обраћа се деци) Децо, на шта ја још личим? (Деца одговарају – наочаре, лопта, круг, јаје... ).
Затим се поново обраћа Словку: А ко си ти?
СЛОВКО: Ја сам Словко. Најмлађи сам у својој породици. Идем кроз Земљу слова и упознајем се са њима. Ето, данас сан срео тебе, слово О. Упамтићу те. Драго ми је што смо се упознали! Волео бих да се ближе упознамо. А ви, децо! Да ли и ви то желите? (Деца одговарају). Онда да поздравимо слово О и дамо му реч! (Деца поздрављају слово О).
СЛОВО О: Важи, али реците ми ви најпре једну загонетку!
СЛОВКО: Откуд ти сад то? Зашто баш загонетку,  драго округло слово О?
СЛОВО О: Зато што ја волим да одгонетам загонетке.
СЛОВКО: (Обраћа се деци) Децо, да му поставим једну загонетку? (Деца одговарају) У реду. Ослушни! Одовуд брег, одонуд брег, а у средини веје снег. Чик одгонетни! (обаћа се деци) Децо, без шапутања!
СЛОВО О: Знам, знам! Сеје бака брашно у округлом ситу. Јесам ли одгонетнуо?
СЛОВКО: (Обраћа се деци) Децо, шта ви кажете? Да ли је ово округло слово О одгонетнуло моју загонетку? (Деца одговарају)
СЛОВО О: Одличан 5 за мене! А сада, да вам одам једну тајну?!
СЛОВКО: О, овално  О, откуд ти то? Моја мама каже да није лепо одавати тајне. Ми Тајнопужеви их чувамо у својим кућицама. (Обраћа се деци) А ви, децо, да ли ви откривате тајне? (Деца одговарају)
СЛОВО О: Да, али ово није туђа тајна, ово је моја тајна! Ја ћу вам открити моју тајну.
СЛОВКО: (Обраћа се деци) Децо, шта ви о овоме мислите? Да чујемо тајну слова О? Нека нам је открије, а ми нећемо никоме одати. Ми ћемо његову тајну озбиљно схватити и одговорно чувати. (Деца одговарају, а Словко и деци и слову О објашњава значење употребљених речи))
СЛОВО О: Изгубио сам образ!
СЛОВКО: О, слово О, како си изгубио образ?
СЛОВО О: Ма, тако се то каже. Овако је било: био сам веома безобразан, нисам одржао дато обећање.
СЛОВКО: Ау, па то није лепо! Је л' тако децо? Коме си дао обећање а ниси га одржао?
СЛОВО О: Обећао сам једном цртежу да ћу га обојити, а нисам га обојио.
СЛОВКО: О, врло важно!
СЛОВО О: Како није важно? Много је важно. Цртежи много  воле кад се обоје. А ја сам га само обичном оловком нацртао, оставио на огради и као последњи обешењак одјурио на оближње игралиште. (Словко објашњава значење нових речи)
СЛОВКО: Па шта је ту лоше? Децо, да ли ви овде видите проблем? Да ли је слово о погрешило? Да ли ви увек обојите своје цртеже? (Деца одговарају).
СЛОВО О: Оооооо, да знате шта је онда било! Цртеж је толико плакао да се од суза распао.
СЛОВКО: Можда га је обрстила овца?! Можда га је ветар одувао?! Можда је пред облаком очајавао, па га овај кишом окупао?! А можда га је огрејало Сунце па се осушио!?
СЛОВО О: Не знам тачно, али тако сам очајан да ми је страшно. Осећам огромни терет. Чини ми се, лакше би ми било када бисте ми бар ви опростили. Ох!
СЛОВКО: Слово О, овако ћемо: (обраћа се деци) Децо, хоћемо ли му олакшати и опростити му? А шта мислите да потражимо тај његов цртеж и обојимо га? Или, можда је још боље да му помогнемо да нацрта и обоји нови цртеж? (Деца дају предлоге који ће бити реализовани на часовима слободних активности).
СЛОВО О: О, па ви сте прави другари! Ево, сада свечано обећавам да више ни један цртеж нећу оставити необојен. Сваки свој цртеж ћу са пуно осећања обојити. А ви децо? (Деца одговарају)
СЛОВКО: Одлично, ево децо, за почетак, нацртајте и обојите слово О!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ. 



Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.