петак, 18. септембар 2020.

Слово У и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово У и Словко

СЛОВКО: (искаче иза паравана)  У-у-у! То сам јаааа! Добар дан, драга моја децо! Не морам вам ништа причати, ви већ знате и нестрпљиво ме чекате. Јесам ли у праву? (Деца одговарају). Где ми то путујемо? Који је наш циљ? (Деца одговарају). Онда, кренимо!

СЛОВО У: Ууууууууу, ухвати,  ууууууууууууууууууу, ухвати!

СЛОВКО: (Обраћа се слову У) Шта? Добар дан! Чекај! (Обраћа се деци) Децо, хоћемо ли да погађамо? Ово је слооовооо ... (Деца одговарају). Јесмо ли погодили?

СЛОВО У: Здраво! Браво! Погодили сте, ја сам слово У! Главом, фризуром и балетанкама.

СЛОВКО: Шта си оно јурило? Хтело си нешто да ухватиш.

СЛОВО У: Да, ја имам удицу и желим да ухватим рибу за ужину. Риба је веома здрава.

СЛОВКО: Јесте, али, зар ти није жао да уловиш рибу и убијеш је да би ужинао?

СЛОВО У: Па, по мало ми је жао, али много сам гладан. Ако не пронађем нешто друго за ужину, мораћу да уловим рибу.

СЛОВКО: Децо, да му ми спремимо уштипке? (Деца одговарају). Кроз пола сата, на слободним активностима спремићемо уштипке. Позивамо и тебе. Узећеш успешно умешене уштипке и утолити упорну глад, а удицу у угао оставити.

СЛОВО У: Ууууууууу, ја много волим уштипке. Увек када их умесите увући ћу се у вашу учионицу.

СЛОВКО: У реду, слово У. Ми се распричасмо а пред нама је веома важан посао. Ми путујемо кроз твоју Земљу слова и упознајемо се са свим словима. За успомену, увек их упамтимо и нацртамо.

СЛОВО У: Значи, сада ћу и ја ући у ваше свеске и блокове? Ууууууууу, баш је то узбудљиво! Значи, хватам вас за реч?

Словко деци објашњава значење нових речи које су употребљене у дијалогу.

СЛОВКО: Лепо, а ми ћемо ухватити осмех на лицу сваког ђака! Ако хоћеш, ухватићемо и твој осмех!

СЛОВО У: Наравно! А ја ћу ухватити маму за реч када ми обећа нешто лепо. Ухватићу и тату за руку када у шетњу креће. Увек ћу ухватити лопту када ми је друг добаци... А ви, децо! Шта ћете још ви ухватити? (Деца одговарају).

СЛОВКО: Имам ја један предлог! Деца ће ухватити код учитељице све саме петице, и увек петице!

СЛОВО У: Добро! Али, има неко кога не бисте смели да ухватите. Да ли знате о коме се ради? Децо, то је лептир! Не дирајте лептира у лету! Шта ће вама лептир? Лептир је потребан цвету.

СЛОВКО: Децо, да ли знате зашто слово У каже да не дирамо лептира? (Деца одговарају). Фино, вратимо се ми нашем послу! До виђења, слово У!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.


(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)



Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.