КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

петак, 20. март 2020.

*Бајка о белом коњу - 20.3.2020, СРПСКИ ЈЕЗИК ЗА 3. РАЗРЕД


   Драги трећаци,
настављамо са анализом БАЈКЕ О БЕЛОМ КОЊУ.

  Овог пута нас занима и начин на који је писац описао догађаје у причи-бајци.
   Ја ћу вам овде поставити задатке и питања  која ћете урадити у својим свескама. Прочитајте поново причу или преслушајте видео.

   Писац је на свој начин описао догађаје. Ваш задатак је да то исто кажете на други (свој, једноставнији) начин. Сликајте одговоре и пошаљите!

1. Могла су му се ребра избројати
2. Прострла се кроз пукотину трака месечине
3. Летело је преко плотова бусење
4. трака месечине
5. Није га држало само једно место
6. Дадоше се људи за лековитом травом
7.Стиже реч о свему томе
8. Уочите поређења (на пример: брз као муња)
9. Опиши укратко живот коња у три слике: на почетку, у средини и на крају приче)
10. Прочитај део ЗА РАДОЗНАЛЕ,  ,,Коњи који су остали упамћени''.




* ,,Јежева кућица'' и ,,Није лако бити дете'' (паралелна језичко-стилска анализа)- 20.3.2020, српски језик за 1. разред


   Драги моји прваци,
још мало ћемо се задржати на обрађеним песмицама.
   Ако погледамо ове две песме, разликују се по изгледу (распореду стихова и строфа) а када се сетимо њихових садржина и ту се разликују. Песмица ,,Славни ловац'' има три строфе. избројите по колико стихова има свака од њих? 
   Из колико строфа се састоји песмица ,,Лијино писмо'' и по колико стихова уочавате у свакој од строфа?
   А сада погледајте песмицу ,,Није лако бити дете''. По чему се распоред њених строфа и стихова разликује од претходних песмица? Колико строфа? Колико стихова у свакој строфи? Да ли све строфе имају исти број стихова? 
   О овим питањима размишљајте и усмено на њих одговорите!
   Међутим, овог пута нас занима и начин на који је песник опевао догађаје у песмама (песнички језик и песничке слике).
   Ја ћу вам овде поставити задатке и питања  која ћете урадити у својим свескама.

   Песник је на свој начин описао догађаје. Ваш задатак је да то исто кажете на други (свој, једноставнији) начин. Сликајте одговоре и пошаљите!

СЛАВАН ЛОВАЦ
1. С триста копаља на јуриш иде 
2. Пред њим дан хода
3. Пред њимсе шири страва
4. Његовим трагом путује слава

ЛИЈИНО ПИСМО
1. Пожури само, не штеди ногу
2. Ако би успут дошло до боја
3. Нек буде спремна одбрана моја

НИЈЕ ЛАКО БИТИ ДЕТЕ
1. Тврдо спаваш
2. Много јурцаш
3. Под теретом торбе стењеш
4.Зрелошћу ти прете

   У одломцима из ,,Јежеве кућице'' уочићете да се више пута помиње реч ЈЕЖИЋ. Ми обично кажемо ЈЕЖ. Ако се ради о малом јежу кажемо ЈЕЖИЋ. То је умањено значење речи. Оно се користи и када се некоме обраћамо од мила (са љубављу). Рецимо, мами кажемо  МАМИЦЕ,  сестри  СЕСТРИЦЕ. За књигу кажемо КЊИГИЦА или КЊИЖИЦА итд.

   Ако пажљиво погледате уочићете да на крају свих реченица стоји тачка. То су реченице којима се преносе нека обавештења-

   Пређимо сада на песмицу ,,Није лако бити дете''. Уочићете једну реч која означава радњу, ЈУРЦАШ. Ми обично кажемо ТРЧИШ или ЈУРИШ. Овде изгледа да се начин на који деца трче и јуре одраслима баш не допада. Хтели би да их смире. Зато употребљавају ЈУРЦАШ.

   Што се тиче реченица, уочићете да има оних које се  завршавају тачком, али и оних које се завршавају узвичником или трима тачкама. Реченицама које завршавају узвичником изражене су неке наредбе или нека посебна осећања (овде: разочарење). Када на крају реченице стоје три тачке то значи да та реченица није завршене, може да се продужи (овде: набрајањем).





* ПЕТАК, 20.3.2020 - МАТЕМАТИКА ЗА 1. (Научили смо) И 3. (Нормалне и паралелне праве) РАЗРЕД


ПРВИ РАЗРЕД

Прваци,
настављамо утврђивање наученог. Осим емисије на ТВ3 урадите у вашим уџбеницима стране 54. 55. Сликајте и пошаљите ми. Можда вам неки задатак неће бити јасан. Слободно ми јавите. Објаснићемо. Имамо цео викенд на располагању.



ТРЕЋИ РАЗРЕД

Трећаци, 
данас обнављамо о паралелним и нормалним правама. Урадите задатке на странама:  52,  53,  54,  55. Сликајте своје радове и пошаљите ми! Можда вам неки задатак неће бити јасан. Слободно ми јавите. Објаснићемо. Имамо цео викенд на располагању.

У паузи вежбајте!






* Међусобни утицаји човека и окружења - 20.3.2020, ПРИРОДА И ДРУШТВО ЗА 3. РАЗРЕД

Драги моји,
    Данас учимо о МЕЂУСОБНОМ УТИЦАЈУ ЧОВЕКА И ОКРУЖЕЊА. 
    У вашем уџбенику, на 89. страни. Пажљиво прочитајте лекцију неколико пута, затим прегледајте филмове које сам вам поставила и на крају, одговорите на питања која се налазе у вашем уџбенику. Сликајте свеске и пошаљите ми.




    Пошто нам предстоји викенд, урадите у Радној свесци вежбице са насловима ,,Саобраћај у завичају''  и  ,,Међусобни утицаји човека и окружења''. Питања су, за вас, једноставна па не морате да ми шаљете слике. 






У паузи вежбајте!



* Делови биљке - 20.3.2020, СВЕТ ОКО НАС ЗА 1. РАЗРЕД

Драги моји,
данас прелазимо на делове биљке. У вашем уџбенику, на 22. страни. после прегледаваља видеа који сам вам поставила пажљиво прегледајте сличице на 22. страни па у коментару одговорите на ова 3 питања испод слике. 






У паузи вежбајте!







* МУЗИЧКА К. ,,Фабрика бомбона'', ,,Бројалица'', ,,Мати'' - 1. разред и ,,Шевина песма'', ,,До врха је стигао'' - 3. разред

ПРВИ РАЗРЕД

Фабрика бомбона



Бројалица



Мати




ТРЕЋИ РАЗРЕД

Шевина песма - Чајковски



До врха је стигао - музичка игра







четвртак, 19. март 2020.

*ЧЕТВРТАК, 19.3.2020, српски језик за 3. разред


Драги трећаци,
   Ви знате шта су бајке, какве су то приче. 
    У њима се појављују нестварни ликови и догађаји (виле, змајеви, чаробњаци, летећи коњи, златне коке и јабуке, џинови, патуљци...). Често су ликови у бајкама краљеви, цареви, краљевићи и принцезе. Главни јунак има позитивне особине и пролази кроз многе тешкоће. У превазилажењу тешкоћа увек му, као племенитом и поштеном, неко помогне и он на крају излази као победник. обично бајке имају срећан крај. 
    Такође, до сада смо читали и неке бајке које се баш не уклапају у ову дефиницију бајки. То су, махом, биле ауторске бајке (бајке за које се зна писац).
    Данас ћемо обрадити једну такву причу-бајку, коју је написао Стеван Раичковић. Њен наслов је БАЈКА О БЕЛОМ КОЊУ. У вашој читанци се налази на 14, 15, 16. страни.
    У свескама за школски рад напишите наслов.
   Погледајте и преслушајте видео:



    Препишите нове речи.
    Пажљиво неколико пута прочитајте и поделите на тематске целине.
    Смислите наслов за сваку целину и запишите их.
    Сада размислите и напишите шта је тема ове бајке?
    На крају, напишите и следеће:

МЕСТО РАДЊЕ
ВРЕМЕ РАДЊЕ
ЛИКОВИ
ОСОБИНЕ ЛИКОВА (КРАТКО)



*ЧЕТВРТАК, 19.3.2020, ,,Није лако бити дете'' Драгомир Ђорђевић - српски језик за 1. разред


Драги мији прваци!
     Ових дана сте и ви сигурно збуњени. Осећате да се нешто дешава, али није вам све баш најјасније. Чим је затворена школа, значи, ради се о нечем озбиљнијем него што вам одрасли признају. 
     Није ни чудо! Мисле да сте још мали и да то не можете разумети, а ви мислите да можете. 
    И ово није први пут. врло често се нешто крије од вас На другој страни, ту су разне наредбе, забране, савети, грдње, негодовања. Све то треба издржати! 
    Закључујете да НИЈЕ ЛАКО БИТИ ДЕТЕ. 
О томе песник Драгомир Ђорђевић говори у песми ,,Није лако бити дете''.
     Можете је пронаћи у вашим читанкама на 44. страни.     Погледајте и преслушајте пажљиво овај водео:



     Отворите своје свеске за школски рад и напишите наслов.    Препишите нову реч. Осим ове речи, мислим да ће вам бити нејасне и следеће.



Грде - критикују

Муке - проблеми, бриге
Стењеш - мучиш се
Зрелост - озбиљност
Згодан - Примамљив, допадљив.



     Препишите и њих!




     Сада песмицу читајте строфу по строфу и одговорите усмено на питања:




ПРВА СТРОФА

1. Шта детету замерају у првој строфи?
2. Како оно реагује на грдње?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов прве строфе.
Запишите у свескама под бројем 1.



ДРУГА СТРОФА

1. Шта детету замерају у првој строфи?
2. Којом реченицом му се на крају обраћају?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов друге строфе.
Запишите у свескама под бројем 2.



ТРЕЋА СТРОФА

1. На какве проблеме дете наилази у трећој строфи?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов треће строфе.
Запишите у свескама под бројем 3.



ЧЕТВРТА СТРОФА

1. Који проблем се јавља када одрасли виде да постајете зрелији?
2. Какав је живот у целини, по мишљењу детета?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов четврте строфе.
Запишите у свескама под бројем 4.



      На крају, коју поруку бисте ви послали одраслима?

      Запишите и то у свескама. 



ДОМАЋИ ЗАДАТАК:

1. Или одлично увежбајте изражајно читање, или научите део песме или целу песму напамет.
2. Урадите у читанци 45. страну.





* ЧЕТВРТАК, 19.3.2020 - математика за 1. и 3. разред


ПРВИ РАЗРЕД

   Драги прваци, идемо даље!
Данас настављамо са утврђивањем градива о бројевима до 20 и операцијама са њима.
   Ваш задатак је да урадите 53. страну у уџбенику, сликате и пошаљете ми.


ТРЕЋИ РАЗРЕД

   Драги трећаци, ми настављамо са геометријом. Припремите ваш прибор за цртање. Радићемо ,,Праве које се секу и нормалне праве''. У вашим уџбеницима то су 74. и 75. страна. 
   Осим помоћи коју сам вам овде поставила, пажљиво прочитајте и објашњења у вашим уџбеницима а затим у свескама напишите наслов ,,ПРАВЕ КОЈЕ СЕ СЕКУ И ПАРАЛЕЛНЕ ПРАВЕ'' и решите задатке који се налазе на овим странама. То је 5. задатак на 74. страни и 4. и 5. задатак на 75. страни. Сликајте своје свеске и пошаљите ми.









среда, 18. март 2020.

*СРЕДА, 18.3.2020, лекције за 1. и 3. разред


СРПСКИ ЈЕЗИК:
1. РАЗРЕД - Препричавање другог дела одломка из ,,Јежеве кућице'' Бранка Ћопића,  ,,Лијино писмо''
Драги моји,
сада већ знате како да укратко препричате песмицу. Изволите!



3.РАЗРЕД - Писмени задатак (тема. Мој тата)
Драги трећаци,
имате побољшану верзију састава. Сада је напишите у вежбанкама!



МАТЕМАТИКА
1. РАЗРЕД - Шта смо научили 
Прваци, дошло је време да видимо шта смо научили. Урадите 51. и 52. страницу у уџбенику.

3. РАЗРЕД - Права, полуправа, дуж (понављање)
Трећаци, погледајте видео, а затим вежбајте коришћење лењира и троугла цртајући праве, полуправе и дужи.




уторак, 17. март 2020.

*ТРЕЋИ РАЗРЕД, МАТЕМАТИКА, 17.3.2020, Раван, тачка, права (обрада)

Драги трећаци, пажљиво погледајте овај видео запис. Надам се да ће вам бити јасно. Поздрав!





* ПРВИ РАЗРЕД, МАТЕМАТИКА, 17.3.2020 - Парни и непарни бројеви (обрада)


Драги прваци, пажљиво погледајте овај видео (ако трба, и више пута) и урадите све што се од вас тражи! 



*ТРЕЋИ РАЗРЕД, ПРИРОДА И ДРУШТВО, 17.3.2020 - Саобраћај у насељу

Драги трећаци, пронађите у вашим уџбеницима 86, 87. у 88. страну. Наслов је САОБРАЋАЈ У НАСЕЉУ.
Пажљиво и детаљно више пута прочитајте лекцију. Посматрајте сличице.
Погледајте презентације и видео снимке које сам вам поставила!
На крају, затворите књиге и покушајте усмено да одговорите на питања иза сваког дела лекције.
Ако сте одговорили на 4 питања, то је задовољавајуће.
Ако сте одговориили на 5 и 6 питања, то је добро.
Ако сте одговорили на 7 и 8 питања, значи да вам још врло мало треба да будете одлични.
Ако сте одговорили на 9 или 10 питања, браво, ви сте савладали градиво!
Ако сте одговорили на 8 и мање питања, вратите се поново на лекцију!
Ако сте одговорили на мање од 4 питања, заваравате сами себе! Нисте пажљиво читали!




ПОМОЋ:










*ПРВИ РАЗРЕД, СВЕТ ОКО НАС, 17.3.2020 - Биљке и животиње око нас (обрада)


Драги моји прваци, пронађите у вашим уџбеницима 20. и 21. страну. Наслов је БИЉКЕ И ЖИВОТИЊЕ ОКО НАС.
Пажљиво и детаљно више пута прочитајте лекцију. Посматрајте сличице. Затим у кружиће упишите одговарајуће бројеве.
На крају, затворите књиге и покушајте усмено да одговорите на следећа питања:
1. Где све живе биљке и животиње?
2. Које биљке расту у шуми?
3. Које животиње живе у шуми?
4. Како зовемо те животиње?
5. Како суживотиње организовале свој живот у шуми?
6. Које биљке расту на ливади?
7. Које животиње можемо срести на ливади?
8. Које биљке расу у води и око ње?
9. Које животиње живе у води и око ње?
10. Које су животиње опасне за човека?
Ако сте одговорили на 4 питања, то је задовољавајуће.
Ако сте одговориили на 5 и 6 питања, то је добро.
Ако сте одговорили на 7 и 8 питања, значи да вам још врло мало треба да будете одлични.
Ако сте одговорили на 9 или 10 питања, браво, ви сте савладали градиво!
Ако сте одговорили на 8 и мање питања, вратите се поново на лекцију!
Ако сте одговорили на мање од 4 питања, заваравате сами себе! Нисте пажљиво читали!



понедељак, 16. март 2020.

*ПРВИ РАЗРЕД - СРПСКИ ЈЕЗИК, 17.3.2020 - „Јежева кућица“, Б. Ћопић, наставак, читање другог дела

ОВО ЈЕ ОБЈАВА КОЈУ САМ ВЕЋ ПОСТАВИЛА У НАШОЈ ГРУПИ
Пажљиво прочитајте неколико пута песмицу ЛИЈИНО ПИСМО. Затим у свескама за школски рад напишите наслов и препишите нове речи из уџбеника.
Сада ћемо посматрати из колико се делова састоји ова песмица. Пратићемо садржину песме (догађаје).
Први догађај је да је Јежићу стигло писмо. Ко шаље то писмо? Ко је причао о том писму? Ко је донео писмо Јежићу? Одговорите на ова 3 питања у коментару испод ове објаве.
Други догађај је саржина писма. Чиме лија пише писмо? Шта она поручује Јежурку? На ова питања одговорите у другом коментару испод објаве.
Трећи догађај је јежуљкова припрема за одлазак у госте. Како се Јежић припрема? Зашто се он тако припрема? На ова питања одговорите у трећем коментару испод објаве.
На крају долазимо до закључка да су тематске целине следеће:
  • Јежић је, кажу, добио писмо,
  • Дођи на ручак у моју логу,
  • Прегледа бодље и сваку шиљи.
Препишите ове целине у свеску за школски рад.
Даље ћете ви сами урадити следеће:
МЕСТО РАДЊЕ
ВРЕМЕ РАДЊЕ
ЛИКОВИ
ОСОБИНЕ ЈЕЖА
ОСОБИНЕ ЛИЈЕ
Ово не треба да сликате. Верујем у вас.
Поздрав!

У паузи мало провежбајте!




* 1. РАЗРЕД - СРПСКИ ЈЕЗИК, 16.3.2020 - Препричавање песме ,,Славни ловац'' (Јежева кућица)


ПЛАН:

- Где лута Јежурка Јежић?
- Чиме се он бави?
- Које животиње познају Јежића?
- Како реагују животиње када га виде?
- Зашто се песма зове ,,Славни ловац''

Одговарајући на ова питања урадите препричавање песме!



*МАТЕМАТИКА, 16.3.2020 - задаци за 3. разред



ПИСМЕНО МНОЖЕЊЕ И ДЕЉЕЊЕ ДО 1000

ОСНОВНИ НИВО

1.     Одреди производе:

94•7=                          123•3=                            429•2 =                         1347 =   


2.     Ореди количнике.

 84:4=             96:6 =                87:5=              808:4=                672:3=             595:5=





3.      Израчунај производ бројева 36 и 8.
 

4.     Израчунај количник бројева 654 и 3.




СРЕДЊИ НИВО

5.     Најмањи број друге стотине увећај 4 пута.



6.     Од количника бројева 232 и 2 одузми количник бројева 570 и 5.




7.     Производ бројева 255 и 3 умањи за количник бројева 592 и 2.








НАПРЕДНИ НИВО

8.     Од Београда до Новог Сада има 73km, а од Београда до Врања 3 пута више. Од Београда до Атине има 3 пута више километара него до Врања. Колико километара има од Београда до Атине?




9.     У 4 корпе се налази по 78 бомбона. Свака бомбона кошта 3 динара. Колико укупно коштају све бомбоне?



ПИТАЊА:

1.     Како производ зависи од чинилаца?





2.     Како количник зависи од дељеника?





3.     Како количник зависи од делиоца?





4.     Шта можемо урадити са чиниоцима а да се производ не промени?







*МАТЕМАТИКА, 16.3.2020 - задаци за 1. разред



ПИСМЕНА  ВЕЖБА ЗА ПРВИ РАЗРЕД

        ОСНОВНИ НИВО
1.         10 + 3 =  _____
2.         18 – 8 =  _____

3.         8 + 7 = ____________________________
4.         9 + 6 = ____________________________
5.         7 + 7 = _____________________________
6.         8 + 9 = _____________________________

7.         12 + 3 = ____________________________
8.         14 + 6 = ____________________________
9.         11 + 5 = ____________________________
10.                     13 + 3 = __________________________

11.                     17 – 2 = ____________________________
12.                     19 – 6 = ____________________________
13.                     15 – 2 = ____________________________
14.                     18 – 5 = ____________________________

СРЕДЊИ НИВО
15.                      Израчунај збир бројева 10 и 5 :  _____________________________
16.                      Израчунај разлику бројева  16 и 6:  __________________________

НАПРЕДНИ НИВО
17.                      Ана има 10 динара.
            Мира има 4 динара мање од Анe.
             Ема 8  динара више од Мире. 
-       Колико динара има Мира? ___________________________________
-       Колико динара има Ема? _____________________________________
-       Колико динара имају Ана и Мира заједно? ______________________
-       Колико динара имају Мира и Ема заједно? ______________________
-       Која од њих има највише динара? _____________________________
-       Која од њих има најмање динара? _____________________________


____________________________________________