КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

субота, 19. септембар 2020.

Слово Г и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово Г и Словко


СЛОВКО: Здраво, децо! Ми мало по мало упознасмо 15-ак слова. Која? (Деца одговарају) Ова наша октобарска шетња је била веома корисна. Данас идемо да упознамо ново слово и завршимо октобарску шетњу. После тога ћемо мало паузирати са шетњом, али не и са учењем. Читаћемо, писаћемо, увежбаваћемо научено. После тога крећемо у новембарску шетњу. Али, о том по том.

СЛОВО Г: (Искаче) Гучу голубови.

СЛОВКО: Гле, ево нашег слова! Које је, децо, ово слово? (Деца одговарају)

СЛОВО Г: Гуче и беба.

СЛОВКО: Децо, да ли ви разумете о чему говори слово Г? (Деца објашњавају)

СЛОВО Г: Гугучу гугутке.

СЛОВКО: Гле ти њега! Слово Г се труди да се увуче у сваку реч коју употреби. Баш мудро!

СЛОВО Г: Глиста глисту греје.

СЛОВКО: Знам и ја! Глиц, глиц, глиц... Голицају се беле дебеле.

СЛОВО Г: Ха-ха-ха, гачу гуске.

СЛОВКО: Чује се и дечја граја.

СЛОВО Г: Па наравно да се чује када само ја и ти причамо. Деци не дамо прилику да кажу неку реч на слово Г. Децо, да вас чујем! (Деца одговарају)

СЛОВКО: (Упада деци у реч) Браво, децо! Гле, однекуд и грми.

СЛОВО Г: Сто му громова! Каква је то галама? Пусти децу да нешто кажу! Уосталом, ружно је упадати другима у реч!

СЛОВКО: Јао, децо, извините! Извини и ти, слово Г! Понела ме ова наша игра. Па и ја сам дете!

СЛОВО Г: Добро! Опростићемо ти ако дозволиш деци да кажу неколико речи у којима се ја налазим у средини и неколико речи у којима се налазим на крају. (Деца смишљају речи)

СЛОВКО: Драго ми је да смо изгладили неспоразум. Децо, хајде да поздравимо слово Г и кренемо даље! (Деца поздрављају слово Г)

СЛОВО Г: Здраво, децо! Виђаћемо се ми још!

То је крај октобарске шетње кроз Земљу слова.

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)




Слово В и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово В и Словко


СЛОВО В: Здраво, децо! Знате ли ко сам ја? (Деца одговарају) Знам да вас онај пуж Словко води кроз Земљу слова па сам хтео да га предухитрим. Ала ће се изнанадити када дође! Нешто касни, не личи ми то на њега.

СЛОВКО: Добар....дан! Децо, ко је ово? (Деца одговарају) Значи, он ће вас сада водити кроз Земљу слова? Важи, нека вам буде, одох ја!

СЛОВО В: Чекај, Словко! Децо, брзо, зовите га назад! (Деца дозивају Словка).

СЛОВКО: (Словко се појављује) Зашто ме зовете?

СЛОВО В: Словко, немој бити на крај срца! Сви смо ми другари. Ето, ја сам случајно наишао и упознао са са овом вредном дечицом. Али, шетњу кроз Земљу слова наставиће са тобом. Је л' тако, децо? (Деца одговарају)

СЛОВКО: Важи. Верујте ми, вома сте ме уплашили. Поверовао сам да је моје време прошло. Значи, ти си слово В.  Реци нам још нешто о себи!

СЛОВО В: У оку сам вид, у трави висибаба, на прузи воз. Врабац сам у лету, у игри враголан....

СЛОВКО: Врло лепо! Ми волимо и висибабе и врапце, и возове, и враголане... Волимо и да волимо. Видим да и ти волиш да волиш. То значи да слова умеју да воле?

СЛОВО В О, још како! Кад научите да читате и пишете видећете да нико не уме да воли тако као ми слова. Ми помажемо људима да искажу своју љубав. Људи користе слова и речи да би некоме саопштили да га воле.

СЛОВКО: У праву си! Ми смо сада научили 14 или 15 слова. Децо, идемо да напишемо слово В али и по једно љубавно писамце.

СЛОВО В: Волите се, видимо се!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)




Слово З и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово З и Словко

СЛОВКО: Здраво, децо! Како сте? (Деца одговарају) Пре него што кренемо даље кроз Земљу слова морам да вас нешто питам? Да ли ви редовно перете своје зубе? (Деца одговарају) А да ли идете редовно код зубара? Да ли поправљате зубе? Или се бојите зубара? (Деца одговарају) Добро, можемо да кренемо даље! Да завиримо. Видим тамо неки замак. Као да у њему нешто зуји. О, ево, имају звоно. Зазвонићу! Ззззззззззззз, отворите затворена врата!

СЛОВО З: (сакривено) Не могу, закључана су!

СЛОВКО: Ми знамо 13  слова! Позови слово О да ти отвори. Или, нађи К код кључа. Уосталом, ко си ти и шта радиш закључан тамо унутра?

СЛОВО З: Ја сам слово З. Поправљам зубе.

СЛОВКО: Ух, ух, је л' те боли?

СЛОВО З: Ма какви! Ја зубе код зубара поправљам увек на време. Зубар Даца и његова зујалица ме воле.

СЛОВКО: Али, страшно зуји! (Тихо се обраћа деци) Децо, ја се бојим! Неће ваљда и мени поправљати зубе!? (Деца одговарају)

СЛОВО З: Није уопште страшно! А то зујање које чујеш није од зубареве зујалице. То пчелица зуји. Меденом пастом зубе ми трља. Ево и зеца, носи ми шаргарепе. Оне су за зубе здраве. И много су лепе.

СЛОВКО: Али, хајде, изађи већ једном да те видимо!

СЛОВО З: (Појављује се) Здраво! О, ту су и деца! Здраво, децо! Ја сам слово З са здравим зубима.

СЛОВКО: Децо, упамтите га добро! Слово З, пустићемо те да мало одмориш, а ми идемо да наставимо са својим радом. Ми смо, знаш, ђаци, учимо слова.

СЛОВО З: До виђења!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)



*Слово Љ и Словко у чудесној Земљи слова



Слово Љ и Словко

СЛОВКО: Љубав, ах, љубав! (Појављује се) Љубав, ах, љубав! Јао, децо, ја сам се заљубио! А ви? Знам да сте и ви заљубљени!? (Деца одговарају). Ја сам се заљубио у моју комшиницу која има љуљашку. Али, и ако сам заљубљен, нисам изгубљен. Знам сва до сада научена слова и желим да кренем даље кроз чудесну Земљу слова. Идемо!

СЛОВО Љ: (Појављује се) Љубав, ах, љубав! Да није љубави не би света било!

СЛОВКО: (Обраћа се деци) Децо, ево још некога ко је заљубљен. И он пева моју песму. Хеј, хеј, ти, заљубљени! Добар дан! Ја сам Словко!

СЛОВО Љ: Знам, чуо сам за тебе. Рекоше ми да са децом путујеш кроз моју земљу, Земљу слова. Желите да научите сва слова. То је за сваку похвалу. Ево, ја сам слово Љ! Ја сам заљубљен! Има ли овде да је још неко заљубљен?

СЛОВКО: Ја! А и ова деца, само се стиде да кажу. Него, чуо сам како певаш ,,Да није љубави не би света било''. А ја, да ли бих се ја родио да није љубави?

СЛОВО Љ: Не, ни ти, ни твоја мама, ни твој тата...

СЛОВКО: А мој бата?

СЛОВО Љ: Ни сека, ни бата, ни сва ова деца....

СЛОВКО: Ух, па ко би онда кућицу на леђима носио? Ко би се љуљао? Ко би љуте паприке љуштио?

СЛОВО Љ: Па, не би било ни кућа, ни биљака, ни цвећа, ни дрвећа....

СЛОВКО: Ееее, онда ничега не би било. Свет био једно велико НИШТА. А Сунце? Да ли би Сунце сијало?

СЛОВО Љ: Не, и оно би се угасило. Сунце само зато на небу гори, зато што све нас воли.

СЛОВКО: Децо, баш лепо говори ово слово Љ. Значи, неговаћемо ЉУБАВ. Али, и учићемо слова. Ево, данас смо научили ново слово. Које? (Деца одговарају) Децо, морамо пронаћи лепо место у нашим свескама за слово Љ. Хоћемо ли? (Деца одговарају).

СЛОВО Љ: Хвала вам, децо! До виђења, децо! До виђења Словко! Идем ја да даље ширим љубав!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)



Распоред писаних провера - новембар - од 1. до 4. разреда









петак, 18. септембар 2020.

Слово Л и Словко у чудесној Земљи слова

  


Слово Л и Словко

СЛОВКО: (Искаче) Луп, луп, луп! Стигао сам! Шта да вам објашњавам? Све је јасно! Крећемо даље кроз Земљу слова. Да видимо ко живи у овој кући.

СЛОВО Л: Луп, луп, луп, ја сам слово Л. Погледајте ме! Лепо сам као лабуд, шарено као лептир, распевано као ласта, слатко као лутка... Једноставно, ја сам слово Л, Л од лопте. Ви, децо волите лопту? (Деца одговарају).

СЛОВКО: Лепо, драго ми је, слово Л. Ја сам Словко, а ово су моји другари, моји сапутници кроз Земљу слова. Ти си заиста лепо.а можеш ли и мене да улепшаш?

СЛОВО Л: Лако ћемо за то! Одвешћу те код Лепе и Луке. Они имају салон лепоте, улепшавају ћирилична слова.

СЛОВКО: Али, ја нисам слово. Ја сам пуж. Зар не видиш?

СЛОВО Л: Не мари, свако личи на неко слово, а и име ти је Словко.

СЛОВКО: А зашто се слова толико улепшавају?

СЛОВО Л: Слова морају да буду лепа. Она се друже са дедом, а сва деца су лепа. Слова станују у књигама. А ко ће читати књигу са ружним словима? Децо, објасните му! (Деца објашњавају)

СЛОВКО: У праву си! Ево, ми ћемо те сада нацртати. Бићеш најлепше слово. Обећавамо. Заузећеш почасно место у нашим свескама.

СЛОВО Л: Хвала вам, децо! Јесте ли ме запамтили? Ја журим, имам једну модну ревију. (Деца одговарају).

СЛОВКО: Не брини, слово Л, толико си лепо да је немогуће заборавити те. Видимо се!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)


Слово Ш и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово Ш и Словко

СЛОВКО: Шу-шу-шу-шу, шушка се по школи да ме тражите! (Искаче) Значи, допала вам се ова наша шетња кроз Земљу слова?! (Деца одговарају). Онда, шта чекамо? Идемо!

СЛОВО Ш: (Појављује се)

СЛОВКО: Шта, шта, шта?

СЛОВО Ш:  (Љутито) Не каже се ,,Шта'', већ ,,Молим''! Децо, објасните му! (Деца одговарају). 

СЛОВКО: Али, зар ти ниси слово Ш?

СЛОВО Ш: Па шта ако сам Ш? И у шуми, и у шупи, и у штали много нам је лепше када смо лепо васпитани.

СЛОВКО: Добро, слово Ш, извини! Ја сам се мало збунио, али ова деца, ови моји другари су сви редом лепо васпитани. Ево, ми путујемо кроз чудесну Земљу слова и упознајемо сва слова. Сада си нас мало збунио, нисмо се ни упознали како треба.

СЛОВО Ш: У реду, ја сам слово Ш и драго ми је што разговарам са васпитаном децом!

СЛОВКО: Децо, да ли знате шта значи бити лепо васпитан? (Деца одговарају).

СЛОВО Ш: Ево, ја ћу вам објаснити. То значи: кад год ти неко нешто да или учини ти нешто лепо – насмешиш се и кажеш му. ,,Хвала!''

СЛОВКО: Само то?

СЛОВО Ш: Не, то је само почетак.

СЛОВКО: Какав почетак?  Али, зар ти ниси последње слово? Зар ти ниси на крају?

СЛОВО Ш: Нееее! То нема везе! Тек од мене, од слова Ш почиње школа. Јел' тако, децо? (Деца одговарају). То није обична школа, то је школа лепог понашања. На пример: ако дечак хоће да буде господин прави, треба испред себе у учионицу најпре да пусти девојчицу и капут јој придржи.

СЛОВКО: Децо, јесте ли чули? Да ли се слажете? (Деца одговарају).

СЛОВО Ш: И то није све. Са друге стране, девојчица слаткише да не једе сама, ако жели да буде дама! И ако нема места у аутобусу кад седи, да уступи место баки и деди.

СЛОВКО: А зашто је то важно?

СЛОВО Ш: Како зашто је важно? Па то је најважније! Када код нас слова не би било реда и поштовања, говор би постао обична галама!

СЛОВКО: Децо, паметно говори ово слово Ш. Баш ми се допао! А вама? (Деца одговарају).

СЛОВО Ш: Чекајте, имам још нешто да додам! Ако за љубав и пажњу не знаш као и да не знаш слова, јер слова једино зато постоје да би људи научили да се разумеју и да се воле.

СЛОВКО: Одлично, слово Ш, много смо од тебе научили. Зато ћемо те ми сада нацртати најлепше што умемео. Нећемо те никада заборавити. До виђења!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.


(Литература: Буквар Ћирилко,Невена Витошевић)



Слово У и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово У и Словко

СЛОВКО: (искаче иза паравана)  У-у-у! То сам јаааа! Добар дан, драга моја децо! Не морам вам ништа причати, ви већ знате и нестрпљиво ме чекате. Јесам ли у праву? (Деца одговарају). Где ми то путујемо? Који је наш циљ? (Деца одговарају). Онда, кренимо!

СЛОВО У: Ууууууууу, ухвати,  ууууууууууууууууууу, ухвати!

СЛОВКО: (Обраћа се слову У) Шта? Добар дан! Чекај! (Обраћа се деци) Децо, хоћемо ли да погађамо? Ово је слооовооо ... (Деца одговарају). Јесмо ли погодили?

СЛОВО У: Здраво! Браво! Погодили сте, ја сам слово У! Главом, фризуром и балетанкама.

СЛОВКО: Шта си оно јурило? Хтело си нешто да ухватиш.

СЛОВО У: Да, ја имам удицу и желим да ухватим рибу за ужину. Риба је веома здрава.

СЛОВКО: Јесте, али, зар ти није жао да уловиш рибу и убијеш је да би ужинао?

СЛОВО У: Па, по мало ми је жао, али много сам гладан. Ако не пронађем нешто друго за ужину, мораћу да уловим рибу.

СЛОВКО: Децо, да му ми спремимо уштипке? (Деца одговарају). Кроз пола сата, на слободним активностима спремићемо уштипке. Позивамо и тебе. Узећеш успешно умешене уштипке и утолити упорну глад, а удицу у угао оставити.

СЛОВО У: Ууууууууу, ја много волим уштипке. Увек када их умесите увући ћу се у вашу учионицу.

СЛОВКО: У реду, слово У. Ми се распричасмо а пред нама је веома важан посао. Ми путујемо кроз твоју Земљу слова и упознајемо се са свим словима. За успомену, увек их упамтимо и нацртамо.

СЛОВО У: Значи, сада ћу и ја ући у ваше свеске и блокове? Ууууууууу, баш је то узбудљиво! Значи, хватам вас за реч?

Словко деци објашњава значење нових речи које су употребљене у дијалогу.

СЛОВКО: Лепо, а ми ћемо ухватити осмех на лицу сваког ђака! Ако хоћеш, ухватићемо и твој осмех!

СЛОВО У: Наравно! А ја ћу ухватити маму за реч када ми обећа нешто лепо. Ухватићу и тату за руку када у шетњу креће. Увек ћу ухватити лопту када ми је друг добаци... А ви, децо! Шта ћете још ви ухватити? (Деца одговарају).

СЛОВКО: Имам ја један предлог! Деца ће ухватити код учитељице све саме петице, и увек петице!

СЛОВО У: Добро! Али, има неко кога не бисте смели да ухватите. Да ли знате о коме се ради? Децо, то је лептир! Не дирајте лептира у лету! Шта ће вама лептир? Лептир је потребан цвету.

СЛОВКО: Децо, да ли знате зашто слово У каже да не дирамо лептира? (Деца одговарају). Фино, вратимо се ми нашем послу! До виђења, слово У!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.


(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)



четвртак, 17. септембар 2020.

Распоред писаних провера - октобар - од 1. до 4. разреда основне школе

 

ПРВИ РАЗРЕД


ДРУГИ РАЗРЕД


ТРЕЋИ РАЗРЕД


ЧЕТВРТИ РАЗРЕД



Распоред писаних провера - септембар - четврти разред

 

 

РАСПОРЕД ПИСАНИХ ПРОВЕРА – ЧЕТВРТИ РАЗРЕД

 

СЕПТЕМБАР

1.    НЕДЕЉА

Ø  3.9.2020. Српски језик – Научили смо из граматике у 3. разреду

 

2.    НЕДЕЉА

Ø  9.9.2020.  Математика – Читање и писање бројева до 1000 000

 

3.    НЕДЕЉА

Ø  14.9.2020. Природа и друштво – Држава Србија

 

4.    НЕДЕЉА

Ø  22.9.2020.  Математика -  Бројеви већи од милион

Ø  25.9.2020.  Српски језик – Именице

 

5.    НЕДЕЉА

Ø 30.9.2020.  Природа и друштво - Облици рељефа и воде у Србији

 

Можете преузети ОВДЕ



Распоред писаних провера - септембар - трећи разред

 

РАСПОРЕД ПИСАНИХ ПРОВЕРА – ТРЕЋИ РАЗРЕД

 

СЕПТЕМБАР

1.    НЕДЕЉА

Ø  3.9.2020.  Српски језик – Шта смо научили у 2. разреду из правописа

Ø  4.9.2020.  Српски језик – Шта смо научили у 2. разреду из граматике

 

2.    НЕДЕЉА

Ø  10.9.2020.  Природа и друштво – Рељеф и површинске воде нашег краја

 

3.    НЕДЕЉА

Ø  15.9.2020.  Математика – Читање и писање бројева прве хиљаде

 

4.    НЕДЕЉА

Ø  22.9.2020.  Природа и друштво – Оријентација у простору

Ø  25.9.2020.  Математика –  Бројеви до 1000

 

5.    НЕДЕЉА

Ø  29.9.2020. Српски језик - Именице

 

 

Можете преузети ОВДЕ




Распоред писаних провера - септембар - други разред

 

РАСПОРЕД ПИСАНИХ ПРОВЕРА – ДРУГИ РАЗРЕД

 

СЕПТЕМБАР

1.    НЕДЕЉА

 

2.    НЕДЕЉА

Ø  7.9.2020.  Српски језик – Иницијални тест

Ø  8.9.2020.  Математика – Иницијални тест

 

3.    НЕДЕЉА

Ø 18.9.2020.  Српски језик - Глас, слово, слог, реч, реченица

 

4.    НЕДЕЉА

Ø 22.9.2020.  Свет око нас - Породица и родбина, моје потребе и жеље

Ø  24.9.2020.  Математика – Сабирање и одузимање до 100

 

5.    НЕДЕЉА

 

Можете преузети ОВДЕ