субота, 23. јануар 2021.

* ЗИМСКЕ ЧАРОЛИЈЕ

   Радови ученика 2. и 4. разреда  ОШ ,,Јован Аранђеловић''  у  Црвеној Реци

  Учитељица Љиљана Пејчић


                







* ПРОЈЕКТНА НАСТАВА – 2. РАЗРЕД (ТЕМА: Oд тањира до сувенира)

 

Циљ пројекта:
Сналажење ученика у конкретним животним ситуацијама (слава, славље, оброк за столом, бонтон за столом) 

Исходи реализације пројекта:

Да ученици

1.    Науче како се прибор за јело распоређује на сто,

2.    Схвате улогу сваког елемента прибора за јело,

3.    Науче намену тањира различитих облика и величине,

4.    Схвате значај естетике сервираних тањира, прибора, салвета и подметача,

5.    Науче да тањир може бити и сувенир,

6.    Направе тањир као сувенир,

7.    Безбедно и са лакоћом обликују различите материјале,

8.    Цртају, исецају и спајају дводимензионалне облике од картона.

Продукти пројекта:

-        Модели тањира различитих облика,

-        Модели прибора за јело,

-        Подметачи за тањире,

-        Тањири – сувенири,

-        Фотографије.

 Активности ученика:

-        Бирају тему, прикупљају информације,

-       Прате, посматрају, уочавају, смишљају и постављају питања учитељу,  

-       Цртају распоред тањира и прибора,

-        Праве моделе тањира, прибора за јело,

-        Украшавају подметаче за тањире.

Активности учитељице:

-       Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,

    Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује, фотографише.

Начин презентације:

-        Изложба радова, по завршетку пројекта,

-        Изложба фотографија у школском ходнику,

-   Постављање фотографија на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Начин укључивања у рад:

-   Учитељица планира и води низ активности са ученицима помаже у прављењу и постављању фотографија

-   Ученици су активни учесници свих активности, смишљају и постављају питања, праве моделе, обликују материјале,

Ресурси су:

-        Учионица, лаптоп, пројектор, мобилни телефон, свеске, оловке, бојице, картон, маказе, салвете,

Начин вредновања:

-Учитељица прати активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,

-Ученици прате рад својих другова, упоређују са својим активностима и процењују чија су питања била најкориснија, а чији радови најбољи.

Реализација пројекта:

1.   час:  Како сервирамо тањире и прибор за јело

       Разговор о празницима које обележавамо у породици. Како их обележавамо? Шта припремамо за трпезу? Како аранжирамо сто? Шта од прибора користимо? Колико тањира? Колико кашика, виљушака, ножева и кашичица? Која је улога салвете, а која подметача за тањире? Учитељица показује ученицима постере и ресурсе са интернета са различитим облицима, величинама и дезенима тањира и прибора за јело, као и начином распоређивања на столу.  Наводи ученике да препознају намену сваког тањира и дела прибора појединачно. Деца то цртају у своје свеске.

   Домаћи задатак: Да за следећи час понесу материјал за израду и дизајнирање тањира. 

2.   час: Правимо наше тањире 

Кратко подсећање на активности са предходног часа. Понављање броја и величина тањира потребних за једну особу. Прегледавање материјала за рад који су ученици донели, договор о начину рада.

Ученици цртају и исецају тањире различитих величина. Затим их украшавају на свој начин.

Домаћи задатак: За следећи час донети материјал за израду прибора за јело.

3. час: Правимо наш прибор за јело

Кратко подсећање на активности са предходних часова. Понављање о деловима прибора за јело, њиховом броју, величинама и намени. Провера набављеног материјала и давање основнох инструкција за рад. Подсећање да прибор за јело мора бити у пропорцији са тањирима. Ученици цртају и исецају прибор за јело различитих облика, величина и намена.

Домаћи задатак. За следећи час донети бели папир (може и чипкасти) и боје за прављење подметача за тањире.

4.   час: Правимо подметаче за тањире

     Учитељица кроз низ питања наводи ученике да се присете да се приликом сервирања тањира и прибора може употребити и подметач за тањире. Како он изгледа? Која је његова улога? Прегледавање прибора и материјала за рад и прављење подметача.

 
        
       Домаћи задатак: Сакупити све што је урађено на претходним часовима и донети, јер ћемо следећег часа распоређивати (сервирати). Такође, за следећи час донети по један тањир од картона, неколико туфера, колаж-папир, маказе, боје, лепак.

5.   час: Тањир за јело и тањир као сувенир

      Подсећање на све научено и урађено на предходним часовима. Распоређивање радова урађених на претходним часовима. Призивају научено. 

 

          Наставља се разговор о томе како тањир може бити и сувенир. Како изгледају такви тањири? Који су мотиви приказани на њима? Који материјали се користе? Где се чувају? Која је њихова намена?

          Ученици праве свој модел тањира као сувенира.

6. час:  Сумирање резултата

   Постављање изложбе радова и фотографија у школском ходнику, на блогу и фејсбуку. 
       Сумирање утисака: шта смо научили, да ли је било занимљиво, шта је било најзанимљивије, шта је било тешко.....

Вредновање и самовредновање

-        Учитељица користи инструмент којим бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.

-         Посматрање, упоређивање, процењивање, разговор и практичан рад смо одабрали као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима другог разреда.


             






понедељак, 18. јануар 2021.

*Фебруар 2021 - распоред писаних провера за 2. и 4. разред

       ДРУГИ РАЗРЕД


19.НЕДЕЉА

20.НЕДЕЉА

Ø  12.2.2021. Српски језик – Тест (граматика и књижевност)

 

21.НЕДЕЉА

Ø  17.2.2021. Српски језик  -  Диктат (научена латинична слова и правопис)

Ø  17.2.2021. Свет око нас – петнаестоминутна вежба (Мерење времена и часовник)

Ø  19.2.2021. Математика – Множење

 

22.НЕДЕЉА

Ø  26.2.2021. Математика  - Множење једноцифреног броја и десетице и Множење двоцифреног броја једноцифреним бројем

 

Љиљана Пејчић

 

ЧЕТВРТИ РАЗРЕД

19.НЕДЕЉА

20.НЕДЕЉА

Ø  8.2.2021. Српски језик – Бројеви (тест)

 

21.НЕДЕЉА

 

22.НЕДЕЉА

Ø  22.2.2021. Српски језик – Тест (граматика и књижевност)

Ø  24.2.2021. Математика – Површина квдра и коцке

 

Љиљана Пејчић

  


ПРЕУЗМИТЕ!




недеља, 17. јануар 2021.

* Шта утиче на брзину кретања тела - други разред

 




* Природна богатства, извори енергије, сировине, привредне делатности - четврти разред

 








* Бајке Десанке Максимовић - други разред

 

О Десанки Максимовић

(16. мај 1898. – 11. фебруар 1993.)


Десанка Максимовић (рођена у Рабровици (Дивци) код Ваљева, преминула у Београду) је била српска песникиња, професорка књижевности и чланица Српске академије наука и уметности.

Била је најстарије дете оца Михаила, учитеља, и мајке Драгиње. Одмах после њеног рођења, Михаило Максимовић је добио премештај, те се породица одселила у Бранковину. У Бранковини је провела детињство, а у Ваљеву је завршила гимназију. Почетком августа 1933. године удала се за Сергеја Сластикова. Није имала деце.

Десанка Максимовић је била песник, приповедач, романсијер, писац за децу, а повремено се бавила и превођењем, махом поезије, са руског, словеначког, бугарског и француског језика.

Објавила је око педесет књига поезије, песама и прозе за децу и омладину, приповедачке, романсијерске и путописне прозе. Своје прве песме је објавила 1920. године у часопису „Мисао”.

Десанка Максимовић је добила велики број књижевних награда, а међу њима и Вукову (1974), Његошеву (1984), награду АВНОЈ-а (1970), Седмојулска награда (1964), Змајева награда (1958 и 1973), награда „Младо покољење” (1959). Изабрана је и за почасног грађанина Ваљева.

У четвртак, 11. фебруара 1993. године, у својој 95. години, у Београду је преминула Десанка Максимовић. Сахрањена је у Бранковини код Ваљева.


Преузмите!


Бајке Десанке Максимовић (Сликарка Зима, Божић батини цртежи, Прстен на морском дну, Како су пужу украли кућицу)