,,Svi ljudi su isti kao svi ljudi.
Neki ljudi su kao neki ljudi.
Ni jedan čovek nije isti kao drugi čovek.''
C. Klackhon
predmet.sinergija.edu.ba/.../INDIVIDUALIZOVANA%20NASTAVA%2...
www.ossvetisavaba.edu.rs/aktuelno/2012/individualizacija-nastave.doc
Oблици индивидуализације наставе
,,Позната нам је
чињеница да међу ученицима једног одељења постоје велике разлике,па је и
схатљиво да једнака настава неће моћи свим ученицима да осигура повољне услове
за стицање знања.Због тога се уводи индивидуализована настава у
васпитно-образовни процес.Историја наставне праксе показује различите покушаје
прилагођавања наставе физичким и психичким особинама ученика.Овакав облик
наставе у нашим школама је мало заступљен,али се не може рећи да нема никаквих
облика индивидуализације наставе.Таквих облика има,али се не примењују у
довољној мери.
Идеја
да се настава прилагоди индивидуалним могућностима ученика утицала је и на
организацију наставног рада,па су се појавили најразличитији облици
индивидуализације наставе.Наставник се опредељује за одређени облик
индивидуализације уважавајући захтеве с обзиром на конкретну ситуацију у којој
се обавља учење и расположивост наставних средстава и материјала за рад .Избор
облика индивидуализације условљава и наставникова оспособљеност да одређени
облик примени.Наставник мора бити објективан при процени својих могућности пред
овим задатком,веома добро познавати своје ученике и разлике које постоје међу
њима,све начине и могућности у индивидуализацији наставно рада и тако створит
услове за њену адекватну и ефикасну примену,обезбеђујући на тај начин успех
ученика и свој лични успех.
Различити аутори дају различите класификације облика
индивидуализације .
Облици индивидуализације по Радисаву Ничковићу су:
-„наставни листићи;
-задаци на више нивоа тежине;
-елементи индивидуализације у програмираном учењу;
-елементи индивидуализације у учењу помоћу машина за учење и
компјутера;
- индивидуализација у слободним и факултативним
активностима;
-покушај рачвања(фракције) наставе у школи;
-елементи индивидуализације у додатној и допунској настави;
-елементи индивидуализације
у оквиру групне наставе.''
(Продановић, Т. и Ничковић, Н.: Дидактика, Завод за уџбенике и
наставна средства; Београд, 1988.стр.150.)
ЗБИРКА ПРИМЕРА ИНКЛУЗИВНЕ ПРАКСЕ
ПРИРУЧНИК ЗА ПЛАНИРАЊЕ
КОРАК ПО КОРАК ДО ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
ПРИПРЕМА ЗА ЧАС МАТЕМАТИКЕ
ПРИРУЧНИК ЗА ПЛАНИРАЊЕ
КОРАК ПО КОРАК ДО ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
ПРИПРЕМА ЗА ЧАС МАТЕМАТИКЕ
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.