PREUZETO SA SAJTA http://www.kerefeke.org.rs/da-li-su-vaspitacice-i-uciteljice-zaista-neprijatelji-roditeljima/
Čudno je koliko neki roditelji podcenjuju i omalovažavaju i
vaspitačice i učiteljice. Svi mi zapravo imamo isti cilj: ulepšati detinjstvo
naših mališana, olakšati im učenje životnih veština, pomoći im da odrastu u
poštene i obrazovane ljude.
Hvalila se jedna mama drugoj mami u vrtiću, usput vezujući
pertle na patikama sinčiću: ‘Znaaaaš, moj mali ide ove jeseni u prvi razred i
već zna da čita i piše! Zlato, daj mamici drugu nogu da vežem patikicu. I
znaaaaaš, već je sam pročitao na desetine slikovnica, učlanila sam ga u dečju
biblioteku. Zlato, daj mamici ruku da ti obučem jaknicu. I znaaaaaš, sam bira
slikovnice u bibilioteci. Jako je napredan. Hajde, maleni, daj da mamica
zakopča jaknicu.’
Tipična slika neodgovornog roditelja. Kako roditeljima
objasniti, a da se ne ljute, da dete pre prvog razreda uopšte ne mora da zna da
čita i piše. Zato i idu u školu – da to tamo nauče. Kako im objasniti da dete
pre prvog razreda mora savladati, pod obavezno, elementarne životne veštine kao
što su: vezivanje pertli na cipelama, samostalno oblačenje i svlačenje,
zakopčavanje patent zatvarača, kopčanje dugmadi, pravilno držanje olovke,
samostalno spremanje svojih stvari, pristojno ophođenje, i tako dalje. Sve to
ih pokušavaju naučiti vaspitačice u vrtićima. Kažem pokušavaju, zato što ih
često pojedini roditelji ‘miniraju’ u njihovim pokušajima.
ŠTA LJUTI UČITELJICE?
Kad dođu maleni u prvi razred, učiteljice se ljute zbog niza
stvari. Neka deca ne znaju sama da se obuju ni obuku. Ne znaju gde im je šta u
školskoj torbi ni čemu šta služi. Veliki broj dece drži olovku u ruci kao da se
sprema da nekoga izbode njom, a ne da piše. Ima ih i koji ne znaju da se obrišu
nakon velike nužde. Pojedinima se ‘skore’ slinci ispod nosa jer ne znaju sami
da obrišu nos, a učiteljici ne pada na pamet da ide po razredu i briše noseve.
Orijentacija u svesci je pojedincima takva da malo pišu naopačke, malo s
pogrešne strane, malo preskaču stranice. Linije koje označavaju redove na
stranici ne znače im apsolutno ništa u životu. Oni koji ‘znaju’ da pišu,
povlače poteze odozdo prema gore, naopako, nepravilno pišu slova pa kad
učiteljica to krene da ispravlja dolazi do zbunjenosti učenika i ljutnje
nadobudnih roditelja koji ne razumeju u čemu je greška. Učiteljice su te koje
su presedele sate i sate na stručnim usavršavanjima vezanima za učenje dece
pisanju, a ne roditelji.
Kako objasniti roditeljima, a da razumeju, da nisu edukovani
za učenje dece pisanju i čitanju? Kako objasniti roditeljima da se ne igraju
učiteljice?
Situacija: krene učiteljica s dvadesetak učenika van škole,
na nastavu u prirodi. Od njih dvadesetak, desetak ih gura nogu da im se vežu
pertlice na obući. Pet ih čeka da im se zakopča jakna. Dok to sve učiteljica
isposlužuje, prođe čas i može ih mirno skidati i vratiti u učionicu. Ali, od
ovih petnaest koji ne znaju da se samostalno obuku, barem pola ih zna ‘pisati’.
Situacija: dete nema domaći. Na pitanje zašto nema domaćeg
kaže kako mu mama nije stavila knjigu u torbu. Dragi roditelji, ne treba dete
da učite da čita i piše, treba ga naučiti samostalnosti, naučiti ga da samo
sprema svoje stvari. Ne može, ne sme, ‘mama biti kriva’ zato što dete nema
domaći ili potreban pribor u školi.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.