''Idućih pedeset godina neće biti važno koji auto vozite, u kakvoj kući
živite, koliko novca imate u banci ili kakvu odeću nosite. No, svjet može biti
barem malo bolji jer ste odigrali važnu ulogu u životu deteta.'' (autor
nepoznat)
Pogledajte
10 saveta (https://uspesannastavnik2012.wordpress.com/2012/05/26/vazni-saveti/ za uspešniјe rukovođenje u učionici:
10 saveta (https://uspesannastavnik2012.wordpress.com/2012/05/26/vazni-saveti/ za uspešniјe rukovođenje u učionici:
Napravite lanac komplimenata. Počnite
lanac bilo od papira ili od papirnih spajalica. Objasnite učenicima da svaki
put kada primete da se neko u razredu ponaša lepo, vi ćete dodati jedan segment
tom lancu. Kada lanac dostigne određenu veličinu, nagradićete čitav razred
nekom nagradom ili posebnom užinom. Možete čak da uzmete u obzir dodavanje
segmenata lancu ako neki drugi nastavnik pohvali nekog od vaših učenika. Možete
startovati sa jednim ili dva segmenta za učenike da ih motivišete da nastave
lanac.
Raspored sedenja. Pokušajte
da rasporedite stolice i stolove u svojoj učionici u trostranom obliku koji
čini kvadrat. Sa ovakvim rasporedom, svaki učenik je u prvom redu, a ovo znači
da se možete kretati po učionici i paziti na čitav razred u isto vreme.
Izučavanja su pokazala da kod tipičnih rasporeda stolica i stolova, što učenik
sedi dalje od prednjeg dela učionice, veća je verovatnoća da će se i lošije
ponašati. Ako vam je potrebno da rasporedite stolice i stolove za grupni rad,
to ćete veoma lako uraditi.
Skupljanje
trofeja. Da biste pomogli prelazak učenika u novu školsku godinu, pozovite
roditelje i učenike u svoju učionicu na "Otvorenu kuću". Igrajte igru
sakupljanja trofeja sa roditeljima-decom tako što oni treba da pronalaze stvari
po učionici, kao što su sat, neka pesma, njihovo ime na radnom stolu, itd. Vi
budite ono poslednje što moraju da nađu. Ovako će se roditelji-deca osećati
udobno u odnosu prema stvarima koje se nalaze u učionici a prvi dan u
školi će im biti lakši.
Unapred ustanovite pravila. Pružite vašim
učenicima prednost da se dobro ponašaju tako što ćete im unapred reći pravila
ponašanja. Neka pravila budu kratka. Razgovarajte sa njima zašto su postavljena
pravila važna.
Naučite brzo imena svojih učenika. Što brže zapamtite
imena svojih učenika, to će vam biti lakše da imate kontrolu u učionici.
Igrajte igre imena sa svojim učenicima na početku školske godine, tako ćete ih
brže zapamtiti. Biće mnogo efikasnije ako ste u stanju da pozovete učenika koji
remeti rad.
Budite čvrsti a zatim popuštajte. Neki
nastavnici smatraju da je mnogo bolje biti čvrst na početku godine, ne
dopuštajući učenicima previše. Dok neki učenici misle da je ovo loš nastavnik,
drugi učenici će voleti sigurnost koju osjećaju kada je njihov nastanik u
stanju da održava red u učionici. Kako godina odmiče, možete malo da popustite,
ali i dalje budite dosledni kod poštovanja vaših pravila.
Sistem crvenog svetla-zelenog
svetla. Napravite oglasnu tablu sa temom saobraćaja. Neka svaki učenik ima
jedan džep na oglasnoj tabli sa imenom na njemu. U taj džep stavljajte crveni,
žuti, odnosno zeleni karton. Neka učenici startaju sa zelenim kartonom svakog
jutra. Ako se neki učenik loše ponaša ili je nepažljiv na času, promenite
njegovo svetlo u žuto. Ako nastavi sa lošim ponašanjem, okrenite na crveno. Ako
neko dete dobije crveno svetlo bilo kojeg dana, pošaljite ceduljicu kući
roditeljima da je potpišu i neka je učenik vrati sledećeg dana.
Koristite poster da postignete cilj. Nađite postere u
knjižarama koje možete da okačite po učionici a koji imaju pozitivnu poruku. Pravila
se obično donose da se reaguje na neželjena ponašanja. Korišćenjem pozitivnih
postera, vaši učenici će čitati stvari koje će ih izgrađivati.
Napravite tablu na kojoj će
pisati "Sve o meni". Svake sedmice odaberite nekoliko učenika
koji su pokazali izuzetno dobro ponašanje u razredu. Recite tim učenicima da
donesu svoje fotografije i fotografije svega što žele da pokažu razredu.
Okačite slike na posebnu tablu koja ih prikazuje. Ovo će navesti svakog
učenika u razredu da poželi da se i njegovo ime i fotografija nađu na tabli, te
će se truditi da poprave svoje ponašanje.
Koristite poene da postignete
cilj. Ako vaš razred ima teškoća da bude miran, pokušajte da koristite
ovaj sistem bodova. Napravite tabelu i dajte svakom učeniku 20 bodova sa kojima
će započeti dan. Ako neki učenik stalno ometa rad, oduzimajte mu po 5 poena.
Ukoliko učenik ostane sa nula poena, onda možete poslati cedulju
roditeljima. Na kraju svakog dana, saberite sve učeničke poene dobijajući jedan
broj. Postavite cilj učenicima da dostignu dati broj poena za tu sedmicu. Ako
dostignu cilj, uručite im male nagrade kao što su nalepnice, diplome ili
bombone. Ako ne dostignu cilj za tu sedmicu, čitav razred ostaje bez nagrade.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.