Semafor
svetla ima,
on pokazuje svima
kada da krenu, kada da stanu
kao po nekom planu:
crveno, zuto, zeleno
zeleno, zuto, crveno
semafor pali,
semafor gasi,
ali ti dobro pazi.
|
БЛОГ ЗА ДЕЦУ, УЧИТЕЉЕ, НАСТАВНИКЕ, РОДИТЕЉЕ И ОСТАЛЕ ЗАИНТЕРЕСОВАНЕ...
Странице
▼
субота, 18. мај 2013.
* Šta znaš o saobraćaju
*Припрема: Множење збира бројем
Наставна јединица: Множење збира бројем
Тип часа: Обрада
Образовни циљ часа:
1. Материјални задаци: Ученици треба да:
- изведу закључак о начинима множења збира неким бројем,
- схвате два начина за решаваље задатака,
- знају да одаберу лакши начин за рачунање,
- знају да примене усвојена знања.
2. Развојна компонента: Развијање способности анализе записане једнакости, синтезе, систематичности и
економичности у раду, као и генерализације.
Васпитни циљ часа:
Развијање прецизности, уредности, тачности, самоконтроле
и
самосталности у раду.
План рада са основним методичким компонентама
Фазе часа
|
Припремна
|
Оперативна
|
Верификативна
|
Етапе
У
раду
|
1.Решавање те-
кстуалног зада-
тка на више начина (сабира-њем, сабирањем и множењем).
|
1. Упознавање уче-
ника са правилом
множења збира не-
ким бројем.
2.Извођење закљу-
чака и генерализа-
ције.
3.Вежбање у при-
мени новонаучених
знања на различи-
тим задацима.
|
1.Проверавање
знања помоћу
теста.
2.Оцењивање у пару помоћу датог критери-
јума.
3.Давање до-
маћег задатка.
|
Наста
вне
мето-
де
|
Дијалошка и де-
монстративна.
|
Откривајућа, дија-
лошка, илустрати-
вна, демонстрати-
вна и метода про-
блема.
|
Откривајућа и
метода пробле-
ма.
|
Обли-
ци
рада
|
Фронтални
|
Фронтални
и
индивидуални
|
Индивидуални
и рад у паро-
вима
|
Наста
вна
сре-
дства
|
Запис на табли,
симболи
|
Задаци на графо-
фологији, листићи
и апликације
|
Мини тестови и
решења на
грaфофолији
|
Време
|
5
|
30
|
10
|
среда, 15. мај 2013.
*Припрема за час света око нас - Земљиште - 2. разред
Postoje samo 3 boje, 10 brojeva i 7 nota, važno je ono što činimo s
njima. ( Ruth Ross )
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:Земљиште
ТИП ЧАСА: Обрада
ОБЛИК РАДА: Фронтални, групни
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ: Дијалошка,текстуална
НАСТАВНА СРЕДТВА: Уџбеник,
наставни листићи
ЦИЉ И ЗАДАЦИ ЧАСА: Усвајање
знања о врстама земљишта и значају земљишта за жива бића.
1. АКТИВНОСТ
- На табли написати
Услови за живот на земљи:
Вода
ваздух
сунчева светлост
сунчева топлота
Задатак ученика је да уоче
који елеменат неживе природе недостаје на листи.Уколико ученици не могу да се
сете да је реч о земљишту,учитељ открива шта то недостаје.
2. АКТИВНОСТ
- Земљиште је неопходно животињама:
* као извор хране (1. група)
* као станиште (2. група)
- Земљиште је неопходно биљкама
(3. група)
- Типови (врсте) земљишта
(4. група)
3. АКТИВНОСТ
- Рад по групама уз коришћење
уџбеника и додатног материјала.
4. АКТИВНОСТ
- Излагање по групама.
Дискусија. Полемика.
5. АКТИВНОСТ
- Кратко понављање и задавање
домаћег задатка (наставни лист)
*Тестови Завода за вредновање васпитања и образовања за 4. разред основне школе - српски језик, математика, природа и друштво
,,СРЦЕ, ДУШУ ИМАМ, ХРАБРОСТ И МИШИЋЕ,
ТРАЖИМ, ДАЈЕМ, ПРИМАМ. ЈА САМ ЉУДСКО БИЋЕ.'' Љ. Ршумовић
До краја школске године ученици 4. разреда урадиће тестове из српског језика, математике и природе и друштва. Тестови ће бити исти за све школе.
Ево тестова из претходних година који могу четвртацима послужити за вежбање:
СРПСКИ ЈЕЗИК
МАТЕМАТИКА
ПРИРОДА И ДРУШТВО
Део написан ћирилицом је линк ка верзији за прелиставање, а део написан латиницом је преузет са блога
ИСПЕЦИ ПА РЕЦИ ДЕЦИ
и може се преузимати и штампати.
Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:
1. разред,
2. разред,
3. разред,
4. разред.
ИСПЕЦИ ПА РЕЦИ ДЕЦИ
и може се преузимати и штампати.
Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:
1. разред,
2. разред,
3. разред,
4. разред.
*Još nešto o opisnim ocenama
Svaka
stvar zastari pošto je dostigla vrhunac.
Lao Ce ,
Kina
Ocena 1, negativna
ocena ili ekvivalent: Kada postoje oblasti za poboljšanje, umesto da se
fokusiraju greške učenika nastavnici mogu pozitivno da usmere potrebe
učenika koristeći prave reči da opišu i modifikuju svaku oblast. Nema nikakvog
razloga biti direktno negativan, jer ništa dobro i produktivno neće izaći iz
toga.
Ne koristi ili
retko koristi
|
Nejasno ili
nepažljivo
|
Vrlo ograničeno
|
Retko, retko se
sastaje
|
Neuredano ili slabo
|
Nema beleški
|
Pokazuje poteškoće
|
Neaktivan
|
Vrlo ograničeno
|
Nedovoljno,
nedovoljan
|
Neadekvatno
|
Sa zakašnjenjem ili
postepeno
|
Nedostaje, oskudeva
u
|
Ocena 2, nešto malo
iznad negativne ocene ili ekvivalent: Umesto da gledaju na ocenu 2 kao
negativnu ocenu, nastavnici mogu da koriste izraze kako bi opisali
pokušaje, napredovanje ili potrebu za dodatnom pomoći roditelja.
Samo koristi
|
Pokušava
|
Ograničeno
|
Uz asistenciju, uz
pomoć
|
Raznolik ili
nekompletan
|
Počinje, startuje
da
|
Nedosledan,
nedosledno
|
Nejasan ili nije
sasvim jasan
|
Spor, sporo se
kreće
|
Redak, teško
|
Malo, skromno
|
Ocena 3, prosečna
ocena ili ekvivalent: Iako je ocena 3 prosečna ocena, može se i njoj dati
pozitivna nota tako što ćete objasniti kako učenik pokazuje napredovanje,
stvari mu postaju jasnije ili se razvija i popravlja neke aspekte rada u
školi.
Ponekad
zadovoljavajuće
|
Skoro kompletno
|
Približavajuće ili
ubrzavajuće
|
Koristiti više,
skoro najviše
|
Sa nešto jasnoće
|
Parcijalno
|
Uz ograničenu pomoć
|
Nešto
|
Povremeno
|
Uz nešto pomoći
|
Razvija se ili
popravlja
|
Tačnost
|
Ocena 4, iznad
prosečne ocene ili ekvivalent: Četvorke su iznad proseka a reči koje ih
opisuju i modifikuju bi trebalo da to održavaju.
Nezavisno
|
Efikasno
|
Brz
|
Koristi najviše
|
Često ili redovno
|
Veoma dobro
|
Dosledno
|
Jasan, koncizan
|
Generalno
|
Odgovarajuće
|
Potpuno
|
Tačno
|
Kompletno
|
Brzo
|
Sposoban,
sposobnost
|
Ocena 5, skoro
savršena ocena ili ekvivalent:
Sistematičan
|
Uvek
|
Brzo, opsežno
|
Koristiti sve
|
Sposobno, sa
sposobnošću
|
Dosledno i tačno
|
Izvanredno
|
Precizno
|
Temeljito i duboko
|
Samostalno
|
Odlično
|
Nadmašujuće ili
prevazilazeće
|
Korišćenje
jednostavnih glagola će vam omogućiti da opišete sposobnosti svakog učenika u
njegovoj đačkoj knjižici. Prepoznavanje sposobnosti učenika, čak i kada učenik
ima poteškoća u u radu je odličan način da se omogući razvoj jakih,
pozitivnih karakteristika, pored popravljanja onih slabijih.
Primenjuje
|
Eksperimentiše
|
Učestvuje
|
Gradi
|
Objašnjava
|
Vrši
|
Poredi
|
Izražava
|
Proizvodi
|
Kompletira
|
Proširuje
|
Prepoznaje
|
Konstruiše
|
Naučio
|
Pokazuje
|
Nastavlja da
|
Ilustruje
|
Rešava
|
Kreira
|
Tumači
|
Razume
|
Pokazuje
|
U stanju je da
|
Koristi
|
Opisuje
|
Zna
|
Radi dobro
|
Razvija
|
Organizuje
|
|
Vrednuje
|
Rukuje
|
Svakako treba
izbegavati presuđujuće ili negativne fraze u kojima se koriste jake reči za
opisivanje slabosti. Čak i kada je prisutna potreba da se opiše neka slabost,
postoje načini da se unese pozitivan stav tako što ćete okrenuti ono što
učeniku nedostaje u nešto gde je učeniku jednostavno potrebna pomoć. Da bi se
ispunile ove potrebe, obično se predlažu sledeće fraze:
Pokušava da ...
|
Uči da ...
|
Treba da razvije
...
|
I dalje mu je
potrebna pomoć u
|
Dobija dodatnu
pomoć u
|
Treba da popravi
...
|
Podsticaj za ...
|
Radi na
|
Potrebna je podrška
odraslih za
|
Ima teškoća sa...
|
Treba mu više
mogućnosti da
|
Potrebno je više
vremena
|
Ohrabren je da...
|
Treba mu pomoć u
toku ...
|
Pokušava da, čini
pokušaje da
|
Ima koristi iz
vežbe sa
|
Potrebna je podrška
|
*10 saveta za uspešniјe rukovođenje u učionici
''Idućih pedeset godina neće biti važno koji auto vozite, u kakvoj kući
živite, koliko novca imate u banci ili kakvu odeću nosite. No, svjet može biti
barem malo bolji jer ste odigrali važnu ulogu u životu deteta.'' (autor
nepoznat)
Pogledajte
10 saveta (https://uspesannastavnik2012.wordpress.com/2012/05/26/vazni-saveti/ za uspešniјe rukovođenje u učionici:
10 saveta (https://uspesannastavnik2012.wordpress.com/2012/05/26/vazni-saveti/ za uspešniјe rukovođenje u učionici:
Napravite lanac komplimenata. Počnite
lanac bilo od papira ili od papirnih spajalica. Objasnite učenicima da svaki
put kada primete da se neko u razredu ponaša lepo, vi ćete dodati jedan segment
tom lancu. Kada lanac dostigne određenu veličinu, nagradićete čitav razred
nekom nagradom ili posebnom užinom. Možete čak da uzmete u obzir dodavanje
segmenata lancu ako neki drugi nastavnik pohvali nekog od vaših učenika. Možete
startovati sa jednim ili dva segmenta za učenike da ih motivišete da nastave
lanac.
Raspored sedenja. Pokušajte
da rasporedite stolice i stolove u svojoj učionici u trostranom obliku koji
čini kvadrat. Sa ovakvim rasporedom, svaki učenik je u prvom redu, a ovo znači
da se možete kretati po učionici i paziti na čitav razred u isto vreme.
Izučavanja su pokazala da kod tipičnih rasporeda stolica i stolova, što učenik
sedi dalje od prednjeg dela učionice, veća je verovatnoća da će se i lošije
ponašati. Ako vam je potrebno da rasporedite stolice i stolove za grupni rad,
to ćete veoma lako uraditi.
Skupljanje
trofeja. Da biste pomogli prelazak učenika u novu školsku godinu, pozovite
roditelje i učenike u svoju učionicu na "Otvorenu kuću". Igrajte igru
sakupljanja trofeja sa roditeljima-decom tako što oni treba da pronalaze stvari
po učionici, kao što su sat, neka pesma, njihovo ime na radnom stolu, itd. Vi
budite ono poslednje što moraju da nađu. Ovako će se roditelji-deca osećati
udobno u odnosu prema stvarima koje se nalaze u učionici a prvi dan u
školi će im biti lakši.
Unapred ustanovite pravila. Pružite vašim
učenicima prednost da se dobro ponašaju tako što ćete im unapred reći pravila
ponašanja. Neka pravila budu kratka. Razgovarajte sa njima zašto su postavljena
pravila važna.
Naučite brzo imena svojih učenika. Što brže zapamtite
imena svojih učenika, to će vam biti lakše da imate kontrolu u učionici.
Igrajte igre imena sa svojim učenicima na početku školske godine, tako ćete ih
brže zapamtiti. Biće mnogo efikasnije ako ste u stanju da pozovete učenika koji
remeti rad.
Budite čvrsti a zatim popuštajte. Neki
nastavnici smatraju da je mnogo bolje biti čvrst na početku godine, ne
dopuštajući učenicima previše. Dok neki učenici misle da je ovo loš nastavnik,
drugi učenici će voleti sigurnost koju osjećaju kada je njihov nastanik u
stanju da održava red u učionici. Kako godina odmiče, možete malo da popustite,
ali i dalje budite dosledni kod poštovanja vaših pravila.
Sistem crvenog svetla-zelenog
svetla. Napravite oglasnu tablu sa temom saobraćaja. Neka svaki učenik ima
jedan džep na oglasnoj tabli sa imenom na njemu. U taj džep stavljajte crveni,
žuti, odnosno zeleni karton. Neka učenici startaju sa zelenim kartonom svakog
jutra. Ako se neki učenik loše ponaša ili je nepažljiv na času, promenite
njegovo svetlo u žuto. Ako nastavi sa lošim ponašanjem, okrenite na crveno. Ako
neko dete dobije crveno svetlo bilo kojeg dana, pošaljite ceduljicu kući
roditeljima da je potpišu i neka je učenik vrati sledećeg dana.
Koristite poster da postignete cilj. Nađite postere u
knjižarama koje možete da okačite po učionici a koji imaju pozitivnu poruku. Pravila
se obično donose da se reaguje na neželjena ponašanja. Korišćenjem pozitivnih
postera, vaši učenici će čitati stvari koje će ih izgrađivati.
Napravite tablu na kojoj će
pisati "Sve o meni". Svake sedmice odaberite nekoliko učenika
koji su pokazali izuzetno dobro ponašanje u razredu. Recite tim učenicima da
donesu svoje fotografije i fotografije svega što žele da pokažu razredu.
Okačite slike na posebnu tablu koja ih prikazuje. Ovo će navesti svakog
učenika u razredu da poželi da se i njegovo ime i fotografija nađu na tabli, te
će se truditi da poprave svoje ponašanje.
Koristite poene da postignete
cilj. Ako vaš razred ima teškoća da bude miran, pokušajte da koristite
ovaj sistem bodova. Napravite tabelu i dajte svakom učeniku 20 bodova sa kojima
će započeti dan. Ako neki učenik stalno ometa rad, oduzimajte mu po 5 poena.
Ukoliko učenik ostane sa nula poena, onda možete poslati cedulju
roditeljima. Na kraju svakog dana, saberite sve učeničke poene dobijajući jedan
broj. Postavite cilj učenicima da dostignu dati broj poena za tu sedmicu. Ako
dostignu cilj, uručite im male nagrade kao što su nalepnice, diplome ili
bombone. Ako ne dostignu cilj za tu sedmicu, čitav razred ostaje bez nagrade.
*Opisne ocene i komentari u knjižicama prvaka
Na početku, primeri ,,zaključnog'' mišljenja učitelja na kraju 1. razreda:
Mišljenje o radu i napredovanju učenika
Da li korisitite iste komentare u pisanju đačkih knjižica?
Ovde ima nekih komentara koje možete pogledati. Najvažnije je uvek biti
iskren u vezi sa napredovanjem učenika.
1. _____ taj i taj učenik pokazuje entuzijazam u svom
radu.
2. _____ koristi svoje vreme konstruktivno.
3. _____ koristi svoje vreme
pametno.
4. _____ je napredovao divno.
5. _____ pokazuje znake liderstva u
učionici.
6. _____ ima odličan potencijal za _____
.
7. _____ je dobar drug.
8. _____ radi svojim punim
kapacitetom.
9. _____ treba da popravi veštine iz _____
.
10. _____ treba da obrati veću pažnju na ...
11. _____ radi marljivo po pitanju
_____.
12. _____ uči da bude bolji slušalac.
13. _____ veoma je aktivan na časovima
.....
14. _____ pokazuje znake samostalnosti.
15. _____ se još uvek bori sa
_____.
16. _____ želi odgovornosti i ispunjava
ih.
17. _____ ima bolji
stav.
18. _____ je vredan
učenik.
19. _____ ima pobedničku
ličnost.
20. _____ dobro sledi upustva.
21. _____ se sastalno popravlja iz _____.
22. _____ sledi sugestije da se popravi u
_____
23. _____ želi da se popravi u
_____.
24. _____ je kooperativan u
razredu.
25. _____ voli volonterski rad u učionici.
26. _____ bi trebalo da se ponosi svojom đačkom knjižicom.
27. _____ je odličan u podsticanju drugih
učenika.
28. _____ radi dobro sa drugovima u razredu.
29. _____ treba da poboljša svoj obim pažnje.
30. _____ brzo uči pisanje novih reči
31. _____ je pokazao snagu u
_____.
32. _____ je savestan đak.
33. _____ daje doprinos mnogim diskusijama u
razredu.
34. _____ stalo mu je
da ispuni zahteve.
35. _____ ometa časove u zadnje
vreme.
36. _____ treba da se popravi u razumevanju čitanja.
37. _____ primenjuje veštine u svom celokupnom
radu.
38. _____ se dobro slaže sa svojim drugovima u razredu
39. _____ je
kooperativan
40. _____ cenim kooperativnost ovog učenika u razredu
41. _____ pokazuje stalan napredak u celokupnom
učenju.
42. Kvalitet rada ovog učenika se popravlja.
43. _____ pokazuje želju da bude bolji iz
_____.
44. Nivo dostignuća u razredu ovog učenika se održava.
45. _____ dobro radi
samostalno.
46. _____ postupa odgovorno u razredu.
47. Potrebno je više saradnje sa drugovima
48. _____ je pun entuzijazma po
_____.
49. Smisao za humor ovog učenika je
sjajan.
51. _____ ne radi dobro u diskusijama u većim
grupama.
52. _____ ne uzima učešća onoliko koliko bi trebalo
53. _____ je sposoban da shvati nove
pojmove.
54. _____ može da prevaziđe očekivanja za njegov uzrast.
55. _____ treba da razvije veći osećaj
odgovornosti.
56. _____ je veoma odgovoran i zreo.
57. _____ pokušava radi veoma
naporno.
58. _____ ima jake radne navike u svim oblastima.
59. _____ prenosi ideje iz svoje glave na papir veoma
dobro.
60. _____ se ističe u _____.
61. _____ pokazuje dobre navike
čitanja.
62. _____ je dobro organizovan u razredu.
63. Ova učenica je u stanju da organizuje svoje misli veoma
dobro.
64. _____ izgleda da ima široko znanje iz _____.
65. _____ se bori da ide u korak sa domaćim
zadacima.
66. _____ treba da popravi svoje radne navike.
67. _____ se dobro ponaša i pokazuje poštovanje prema meni i
drugim
učenicima.
68. _____ se dobro prilagodio _____.
69. _____ može da postigne više od proseka u _____
.
70. Stav ove učenice otežava joj da se slaže sa drugim
učenicima urazredu.
71. _____ je dosledan u svojim
naporima.
72. _____ ovom učeniku nedostaje tačnost zbog nepotrebne
žurbe u pisanju.
73. _____ ima poteškoća da prati
upustva.
74. _____ nikako ne uspeva da završi samostalno
zadatke iz _____.
75. _____ ima sposobnost da razume, ali mora da radi
brže.
76. _____ uživa u _____.
77. _____ sluša
pažljivo.
78. _____ čita na nivou _____
razreda.
79. _____ je ovladao
_____.
80. _____ je veoma zainteresovan za
čitanje.
81. _____ govori
jasno.
82. _____ prigušuje reči, tako da ga je teško razumeti.
83. ______ ima poverenja u svoj rad.
84. _____ može da govori efikasno pred razredom.
85. _____ deli stvari sa drugima u
razredu.
86. _____ dobro razume reči i koristi ih tačno.
87. _____ ima pozitivan stav prema
školi.
88. Nivo rada je ispod proseka u
_____.
89. _____ lako postaje rastrojen.
90. _____ predaje rad koji je uredno
urađen.
91. _____ ne završava zadatke u vremenu koje je za to
određeno.
92. _____ je posebno dobar u
_____.
93. Ovom učeniku je potreban veći nadzor nego što se očekuje
na nivou ovog uzrasta.
94. Ovoj učenici je potreban podstrek da sama radi
poslove.
95. _____ često završava zadatke rano.
96. _____ je ponosan na svoj
rad.
97. _____ treba da se koncentriše bolje.
98. Ova učenica brine o drugoj deci u svom
razredu.
99. _____ ne radi dobro bez direktnog nadzora.
100. _____ je često umoran za vreme časova u školi.
Још нешто о описним оценама
(са ОБРАЗОВНОГ ПОРТАЛА)
Још нешто о описним оценама
(са ОБРАЗОВНОГ ПОРТАЛА)