среда, 6. фебруар 2013.

*Писмено дељење - објашњење

''Лепота тражења није у налажењу, него у нашој одлуци да тражимо''  М. Антић
                    
 (ЗА САЊУ)
238: 9 =     
Када имамо овакав пример, прво се питамо колико пута се број 9  садржи у 23 (пошто у 2 не може)?    Закључујемо да се садржи 2 пута. То уписујемо иза знака једнакости:

238: 9 = 2  
Сада дељење проверавамо множењем и производ бројева 2 и 9 уписујемо испод прве две цифре дељеника (23)

  238: 9 = 2 
 -18
    5                      Разлика је 5

Сада поред броја 5 спуштамо цифру 8
  238: 9 = 2 
 -18
    58

Сада се питамо колико се пута број 9 садржи у броју 58.
Закључујемо да је то  6 и цифру 6 дописујемо количнику са десне стране:
    238: 9 = 26 
  -18
      58  

Написану цифру множимо делиоцем (9) и резултат множења пишемо испод броја 58.          6 ∙ 9 = 54
    238: 9 = 26 
  -18
      58
     -54  

Када одузмемо 58  и   54  добијамо остатак при дељењу, а то је у овом случају број  4.
    238: 9 = 26 
  -18
      58
     -54  
         4

И то је све! Надам се да је јасно
               
Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаним по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   

7 коментара:

  1. Поред Сање још многи ће искористити ово објашњење. Одлично!

    ОдговориИзбриши
  2. Da li mozete da napisete objasnjenje za DELJENJE VISECIFRENOG BROJA VISECIFRENIM sa OSTATKOM i BEZ? Inace super ste ovo objasnili,zahvaljujuci vama dobila sam odlicnu ocenu na kontrolnom

    ОдговориИзбриши
  3. Kako deljenjem celih brojeva da dobijem rezultat sa zarezom? :( Napr: 155:120 gde je rezultat 1, a ostatak 35. Kako da dodjem da je zarez 29 u ovom slucaju rezultat 1,29

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. 155:120 је 1, .... Када од 155 одузмемо 120, добијамо 35. Сада броју 35 дописујемо нулу и добијамо број 350 који делимо са 120. Прва цифра иза зареза је 2. 2 пута 120 је 240. 350 минус 240 је 110. Сада броју 110 дописујемо нулу и добијамо број 1100 који делимо са 120. То је 9. Значи друга цифра у децимали је 9, итд.

      Избриши
  4. Kako izracunati..ucenici jedne skole su u martu i aprilu proveli na internetu 551 sat trazeci zanimljive dogadjajima.u aprilu su pretrazili 1 sat vise nego u martu koliko satisu ucenici proveli na internetu u martu a koliko u aprilu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Жао ми је што овај одговор долази са закашњењем, али нисам прегледавала коментаре из оправданих разлога. Ако су за оба месеца провели 551 сат, а у априлу 1 сат више, онда најпре рачунамо број сати у марту: (551-1):2=550:2=275 сати. У априлу: 275+1=276. Поздрав!

      Избриши

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.