Trivijalne
stvari rešavaju se smesta; važne stvari ne reše se nikad.- Bloh
Сценарио за час активне наставе
Наставна
јединица: Градивне именице (обрада)
АКТИВНОСТ 1
Трајање активности: око 7 минута
НАСТАВНИК: На табли приказује деци кратку асоцијацију: имена
људи, имена животиња, имена биљака, имена предмета, имена појава, мноштво
предмета или бића – ИМЕНИЦЕ. Кратко утврђивање усвојености знања о именицама
кроз хеуристички разговор који их доводи до именица које именују материјале,
течности...
Појмови су написани
на табли пре почетка часа покривени. Разговор: Која врста именица означава
имена људи (биљака, животиња, властита имена, предмета, појава, мноштво)? Да ли
знате име неке течности? Како зовемо кап (у чаши, у базену, у океану)? Долазимо
до нове врсте именица. Записујемо наслов.
УЧЕНИЦИ: Решавају асоцијацију и одговарају на питања.
АКТИВНОСТ 2
Трајање активности: око 14 минута
НАСТАВНИК: Дели ученике у групе од по 4 ученика. Приказује
видео причу о градивним именицама и дели ученицима додатни материјал о
градивним именицама за рад у групи. У материјалу је додатно објашњење са
примерима и закључком да градивне именице по правилу немају облике за множину.
Даје задатак ученицима да из материјала издвоје нејасне појмове. По потреби
даје додатна објашњења и обилази групе.
УЧЕНИЦИ :Проучавају материјал и издвајају нејасне појмове за
речник.
АКТИВНОСТ 3
Трајање активности: око 7 минута
НАСТАВНИК: На табли записује и објашњава непознате појмове ако
ни један ученик не зна.
УЧЕНИЦИ: Говоре наставнику речи и објашњавају ако знају. Тако
се формира речник.
АКТИВНОСТ 4
Трајање активности: око 7 минута
НАСТАВНИК: Приказује ученицима квиз о градивним именицама. Квиз
је рађен у облику презентације.
УЧЕНИЦИ: По утврђеном редоследу одговарају на питања.
АКТИВНОСТ 5
Трајање активности: око 5 минута
НАСТАВНИК: Дели листиће за евалуацију часа да провери утиске
ученика о активностима на часу.
УЧЕНИЦИ: Попуњавају упитнике.
АКТИВНОСТ 6
Трајање активности: око 5 минута
НАСТАВНИК: Ставља на сто картице са питањима из квиза.
УЧЕНИЦИ: Одговарају на питања извлачећи по једну картицу.
Тачан одговор их ''води'' на одмор.
АУТОР
Љиљана Пејчић
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.