Слога кућу гради.
Овај сценарио сам урадила на саминару ,,Водич за час одељењског старешине'' ОКЦ-а. Задатак је за старешину у средњој школи, али применљиво је и у основној.
Овај сценарио сам урадила на саминару ,,Водич за час одељењског старешине'' ОКЦ-а. Задатак је за старешину у средњој школи, али применљиво је и у основној.
Опис ситуације
Одељењски старешина сте у одељењу трећег разреда средње школе. Није први пут да се у вашем одељењу јавља проблем код одабира представника одељења за учешће у неким ваннаставним активностима које су ученицима привлачне. Свака таква ситуација обично се заврши незадовољством већине ученика Задатак за час одељењског старешинства Подстаћи код ученика идеју о принципу праведности, одговорност према осталим члановима групе и јачање међусобног уважавања. Подстаћи ученике да сами креирају предлог модела одабира ученика за неку ваннаставну активност који би важио у већини ситуација, а који би и за њих и за вас био прихватљив. |
Сценарио
часа:
Облик рада
|
Фронтални, групни
|
Метод рада
|
Дијалошка; кутија за предлоге, идеје и жалбе;
метода решавања проблема,
|
Средства
|
Кутија, папири, фломастери, свеска.
|
Циљ
|
·
Да ученици науче да
сами креирају критеријуме (правила) која ће важити у групи,
·
Да сви ученици креирана правила прихвате и поштују,
·
Да ученици науче да буду објективни код доношења
одлука,
·
Да се ученици међусобно уважавају,
·
Да ученици схвате да остварење њихових жеља зависи
од њих самих, од њиховог понашања и ангажовања,
·
Да ученици схвате да се сваки труд и активност
уважава и награђује,
·
Поправити климу у одељењу.
|
ТОК ЧАСА
|
|
1. корак
|
У току претходне седмице ученици су
у кутију за предлоге, идеје и жалбе убацивали
своје предлоге критеријума за одабир ученика за било коју ваннаставну
активност.
Отворити кутију и анализирати предлоге и идеје које
су дали ученици.
Очекивани критеријуми:
Ø
Целокупни успех у школи коју тренутно похађа,
Ø
Успех у текућој школској години,
Ø
Владање у школи коју тренутно похађа за све време
школовања,
Ø
Владање у текућој школској години,
Ø
Број неоправданих изостанака за све време школовања
у тој школи,
Ø
Број неоправданих изостанака у текућој школској
години,
Ø
Учешће на такмичењима за све време школовања у тој
школи,
Ø
Учешће на такмичењима у текућој школској години,
Унапред припремити неке од
критеријума да не би неки битни критеријуми били изостављени.
|
2. корак
|
Поделити ученике у пет група.
Свака група добија задатак да
разради одређене критеријуме.
ü 1. Критеријуми за: целокупни успех у
школи и успех у текућој години,
ü 2. Критеријуми за: владање у школи
коју похађа и у текућој години,
ü 3. Критеријуми за: број неоправданих
изостанака у школи и у текућој години,
ü 4. Критеријуми за: учешће на
такмичењима уопште у школи и у текућој години,
Пратити и координирати радом група.
Давати сугестије ако је потребно.
|
3. корак
|
Анализирати и коментарисати предложеме критеријуме.
Могућа решења:
За целокупан
успех у школи коју похађа:
v
Одличан (5,00) – 6 бодова,
v
Одличан (мање од 5,00) и врлодобар – 5 бодова,
v
Добар – 4 бода,
v
Довољан – 3 бода,
v
''Поновац'' – 1 бод,
За успех у текућој школској години:
v
Без јединица – 5 бодова,
v
Са једном јединицом – 3 бода,
v
Са две јединице – 1 бод,
v
Са три и више јединица – о бодова,,
За целокупно владање у школи коју
похађа :
v
Примерно – 6 бодова,
v
Врлодобро – 4 бода,
v
Добро – 3 бода,
v
Довољно – 2 бода,
v
Незадовољавајуће – 0 бодова.
За владање у текућој школској
години:
v
Без записивања у напомене – 7 бодова,
v
Са 1 записивањем у напомене – 5 бодова,
v
Са 2 записивања у напомене – 3 бод,
v
Са 3 записивања у напомене – 1 бод,
v
Са 4 и више записивања у напомене – 0 бодова.
За изостанке у току целокупног
школовања:
v
Без неоправданих изостанака – 7 бодова,
v
Са 1 неоправданим изостанком – 5 бодова,
v
Са 3 неоправдана изостанка – 4 бода,
v
Са 5 неоправдана изостанка –3 бода,
v
Са 7 неоправдана изостанка – 2 бод,
v
Са 9 неоправданих изостанака – 1 бод,
v
Са више од 9 неоправданих изостанака – 0
бодова.
За изостанке у току
школске године:
v
Без неоправданих изостанака – 6 бодова,
v
Са 1 неоправданим изостанком – 4 бода,
v
Са 2 неоправдана изостанка – 3 бода,
v
Са 3 неоправдана изостанка – 2 бода,
v
Са 4 неоправдана изостанка – 1 бод,
v
Са више од 5 неоправданих изостанака – 0
бодова
Учешће на такмичењима у школи за
све време школовања, као и за време текуће школске године (исти принцип – 2
бодовања):
v
Учешће на 1 такмичењу - 1 бод,
v
Учешће на 2 такмичења – 2 бода,
v
Учешће на 3 такмичења – 3 бода,
v
Учешће на 4 такмичења – 4 бода,
v
Учешће на 5 и више такмичења – 6 бодова.
Пласмани на такмичењима:
v
1. место на републичком такмичењу – 10 бодова,
v
2. место на републичком такмичењу – 9 бодова,
v
3. место на републичком такмичењу – 8 бодова,
v
Испод 3. места на републичком такмичењу – 7 бодова,
v
1. место на окружном такмичењу – 7 бодова,
v
2. Место на окружном такмичењу – 6 бодова,
v
3. место на окружном такмичењу – 5 бода,
v
Испод 3. места на окружном такмичењу – 4 бода,
v
1. место на општинском такмичењу – 4 бода,
v
2. место на општинском такмичењу – 3 бода,
v
3. место на општинском такмичењу – 2 бода,
v
Испод 3. места на општинском такмичењу – 1 бод,
Тако се спречава ситуација у којој
би увек исти ученици били одабрани, без обзира што ће често разлика у
бодовима бити мала.
|
4. корак
|
Нагласити ученицима да од данас
важи овај ''Правилник'' и да ће по њему бирати ученике за учешће у
ваннаставним активностима.
Сви ученици ће имати право да се
пријаве, а могу бити одабрани до 2 пута.
Формирати трочлану комисију која ће
ове критеријуме добро проучити, преписати у једну свеску, користити приликом
избора и бележити имена одабраних ученика да би имали евиденцију.
Нагласити да морају бити праведни,
објективни и прецизни.
Остали ученици имају право на увид
у бодовање.
|
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.