Дрво се на дрво наслања, а човек на човека
Ово је био задатак на семинару ,,Водич за час одељењског старешине'' ОКЦ-а. Треба помоћи девојчици која се због школе одвојила од своје породице и сама преселила. Има проблеме и у учењу и у социјализацији.
Ово је био задатак на семинару ,,Водич за час одељењског старешине'' ОКЦ-а. Треба помоћи девојчици која се због школе одвојила од своје породице и сама преселила. Има проблеме и у учењу и у социјализацији.
С Ц Е Н А Р И О
ОБЛИК РАДА индивидуални
(у првом кораку), групни (у другом и трећем кораку) , фронтални (у четвртом и петом кораку)
МЕТОД Наставити
реченицу, техника ''Важно и хитно'', дијалошка метода (хеуристички разговор и дискусија)
СРЕДСТВА фланелограф (пано),
А4 папири, хамер- папир, фломастери
ЦИЉ: Ученици примењују методе за помоћ у учењу и организацији
времена. Циљ је:
·
да ученици јасно
издвоје своје животне приритете и направе план дневних , недељних,
месечних... активности како би те
приоритете остварили,
·
да се ученици
подсете да се до успехa у учењу долази
само радом и упорношћу,
·
да ученици схвате да
је потребно пронаћи извор мотивације у свакој ситуацији,
·
да се ученици међусобно друже и помажу.
1.
КОРАК:
Сваком ученику дати папир са
започетим реченицама (један папир – једна реченица). Њихов задатак је да их
допуне за 5-10 минута.
·
''У школу идем због....''
·
''Када учим,
ја...''
·
''Моје оцене....''
·
''Ако будем имао-ла добре оцене моћи
ћу...''
·
''Желим да моја породица...''
·
''Моја соба је.....''
·
''Недостају ми....''
·
''Тешко ми је...''
·
''Желим да будем.....''
·
''Волим да...''
·
''Занима ме...''
·
''Надам се...''
·
''Нисам задовољна....''
·
''Задовољна сам....''
Сакупити папире са допуњеним
реченицама и на фланелографу (паноу) и одговоре груписати по сличности.
2.
КОРАК:
Поделити
ученике на групе и свакој групи дати хамер-папир на коме ће у табелу техником
''Важно и хитно'' уписати приоритете
(активности) са фланелографа али и још неке (њих припремити унапред, да се не
би изоставио неки битан приоритет). На
пример:
·
Добра комуникација са околином,
·
Што бољи успех у школи,
·
Проводи,
·
Шетње,
·
Задовољни родитељи,
·
Ученичка стипендија,
·
Манекенство,
·
Спорт,
·
Фолклор,
·
Усавршавање у сваком погледу,
·
Бољи стандард,
·
Ученички дом,
·
Путовања,
·
Популарност у друштву вршњака
·
Побољшање кућног буџета
3. КОРАК:
Након 10-15 минута окачити радове. Представници група ''бране''
рад групе. Кроз дискусију од 10-15
минута проналазе одговаре на питања:
·
Зашто је нешто важно и хитно?
·
Зашто нешто што је важно није толико хитно?
·
Зашто је нешто неважно?
·
Шта са оним што је хитно, није толико важно?
·
Да ли се увек треба одрећи онога што није важно
и није хитно? Објасни.
4. КОРАК:
Кроз понуђена питања навести ученике, кроз разговор од 5-10 минута, да извуку закључак шта би
требало да промене у свом раду:
·
Да ли сте ви у свом досадашњем раду тако
''рангирали'' приоритете?
·
Где сте грешили?
·
Шта ћете променити у свом раду?
·
Како се организовати да постигнеш и урадиш све
што је важно?
·
Како ускладити све обавезе, па постићи и оно што
је мање важно, али корисно и примамљиво?
·
Како саставити план дневних, недељних, месечних
активности?
·
Како испланирати активности до краја школске
године?
5.
КОРАК:
Да би се ова девојчица лакше уклопила
у групу, да би се решио проблем њене
усамљености, дати да домаћи задатак ураде групно. Свакој групи
дати по један задатак: план дневних, недељних, месечних и активности и
циљева до краја школске године.
Препоручити ученицима да се у
слободно време састану у парку или на неком спортском терену и ураде задатак.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.