субота, 3. март 2018.

*КО ЈЕ НАЈВЕРНИЈИ



КО ЈЕ НАЈВЕРНИЈИ


ВЕРНОСТ ПОЗИТИВНА ОСОБИНА
БОЉЕ РЕЋИ – ВРЛИНА.
НИЈЕ ТЕШКО ВЕРАН БИТИ,
ЧВРСТ КАРАКТЕР ИМАТИ.
ВЕРАН ЈЕ ОНАЈ КО ТЕ ВОЛИ,
КО СЕ ЗА ТЕБЕ БОРИ,
КО ТВОЈЕ ТАЈНЕ ЧУВА УВЕК,
КО ТИ ЈЕ ПРИЈАТЕЉ ЗАУВЕК.
ОН ЋЕ ТИ СЕ СВУДА  НАЋИ,
ГДЕ СЕ ТРЕБА ВЕШТО СНАЋИ.
ПОМОЋ ОД ЊЕГА ОЧЕКУЈ
И УВЕК МУ СЛЕПО ВЕРУЈ.
ВЕРНИ СУ МНОГИ ОКО ТЕБЕ ЉУДИ,
АЛИ НАЈПОУЗДАНИЈУ ВЕРНОСТ
ЈЕДНА ЖИВОТИЊА САМА НУДИ
ВЛАСНИКУ ЧИЈА ЈЕ ПРЕДНОСТ
ЛЕПА РЕЧ, БРИГА И ПРЕДАНОСТ.




*ШТА ЈЕ НАЈСЛАЂЕ



ШТА ЈЕ НАЈСЛАЂЕ


ШТО ЈА ВОЛИМ ЧОКОЛАДЕ
БИЛО КОЈЕ ВРСТЕ,
ПЕКМЕЗ МИ ЈЕ ПРИМАМЉИВ,
ДА ПОЛИЖЕШ ПРСТЕ.
И БОМБОНЕ  СЛАСНО СЛИСТИМ,
КЕКСИЋЕ У ИСХРАНИ КОРИСТИМ.
СВЕ ШТО ШЕЋЕРА У СЕБИ ИМА
УКУСНО ЈЕ НАМА СВИМА.
АЛИ, КАДА ЛЕГНЕМ
НА  КРЕВЕТ СВОЈ УДОБАН
 ЛАГАНО УТОНЕМ У САН
И СЛАТКЕ СНОВЕ САЊАМ.
ЗАТО ЈЕ МЕНИ ИПАК
ОД СВЕГА НАЈСЛАЂИ САН
БИЛА НОЋ ИЛИ БИО ДАН.



*ШТА ЈЕ НАЈБРЖЕ -песмица

  
ШТА ЈЕ НАЈБРЖЕ


РИБА САБЉАРКА, ЦРНИ МАРИН
БРЗО ПЛИВА И СКАЧЕ ВИСОКО.
ШАМПИОН МЕЂУ ПТИЦАМА
СВАКАКО ЈЕ СИВИ СОКО,
А НА КОПНУ ГЕПАРД ШАРЕНИ
НАЈБРЖИ ЈЕ  СТАНОВНИК КОПНЕНИ.
ЗЕКА ЈЕ ХИТАР ТАКОЂЕ,
КЕНГУР ЈЕ ЖИВОТИЊА БРЗА,
АЛИ ОНО ШТО НАМ КРОЗ ГЛАВУ ПРОЂЕ
-МИСАО НАША ЈЕ ИПАК
ОД СВЕГА НАЈБРЖА.
КО БРЗО МИСЛИ, БРЗО И РАДИ,
АКО НЕГУЈЕМО СВОЈЕ МИСЛИ
МОЖЕМО ВЕЧНО БИТИ МЛАДИ.



*ВОДА, АГРЕГАТНА СТАЊА ВОДЕ

*ГЛАГОЛИ - ТРЕЋИ РАЗРЕД (лакша варијанта)

ГЛАГОЛИ – ТРЕЋИ РАЗРЕД (лакша варијанта)

1.   Шта ко ради:
Кувар ________________________  
Лекар ________________________
Пекар ________________________
Кројач ________________________
Ковач ________________________

2.   Подвуци глаголе у реченицама:
− Мама је много бринула о мом брату.
− Тата је седео и дремао на каучу.
− Бака ми говори да се не плашим мрака.
− Мој деда не болује, мисли да ће дуго живети.
Подвучени глаголи означавају ____________________
.
− Почело је да снежи, а убрзо је вејао све гушћи и гушћи снег.
− Дувао је непрестано ветар.
− Напољу се смрачило.
− Одједном се изведрило па се опет наоблачило.
Подвучени глаголи означавају ____________________

3.   Наведи неколико глагола који означавају:
− радњу__________________________________
− стање __________________________________
− збивање ________________________________

4.   Глаголи су речи које означавају ________________, _________________ и _________________.






*ШТА ЈЕ НАЈВЕЋЕ, МИРОСЛАВ АНТИЋ - ТРЕЋИ РАЗРЕД (ПИТАЊА)


ШТА ЈЕ НАЈВЕЋЕ, МИРОСЛАВ АНТИЋ – 3. РАЗРЕД (ПИТАЊА)

1.    Коме је песник поставио питање у наслову песме?
_____________________________________________________________________________

2.    Шта је за тебе највеће на свету?
_____________________________________________________________________________

3.    Да ли је за тебе веће оно што се може видети, или оно што се осећа?
_____________________________________________________________________________

4.    Зашто је око веће од свега?
_____________________________________________________________________________

5.    Шта све може да стане у њега?
_____________________________________________________________________________

6.     „У њега уплове бродови и тргови и дотрче сви моји другови.“ Објасни ове стихове
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7.    Којим осећањем је прожета ова песма?
_____________________________________________________________________________

8.    Напиши што више придева уз:
    - мамине очи __________________________________________________________________
    - мама _______________________________________________________________________



*ЛЕД СЕ ТОПИ, АЛЕКСАНДАР ПОПОВИЋ (ПИТАЊА)


ЛЕД СЕ ТОПИ, АЛЕКСАНДАР ПОПОВИЋ – 3. РАЗРЕД  (ПИТАЊА)

1.    О чему говори драмска радња овог текста?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.    Шта значи израз „пробити лед“ у тексту, а шта значи у свакодневном животу?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.    Да ли је Боле изабрао прави начин пробијања леда?
________________________________________________________________________

4.    Шта му је саветовао пријатељ Божо?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.    Наведи шта је све Боле радио да би пробио лед. Како би му ти помогао својим саветом?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.    Да ли је Боле желео да постане добар друг са Горданом? „Добар друг“ у Болетовом случају значи...?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7.    Да ли је Боле био груб? Какав треба да буде? Зашто?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8.    Какву поуку извлачиш из његовог понашања?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9.    Шта значе нацртана стрела и срце?
________________________________________________________________________

10. Шта мислиш, да ли је Боле послушао Божу?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






*ИМЕНИЦЕ - ТРЕЋИ РАЗРЕД

ИМЕНИЦЕ – 3. РАЗРЕД
1.   Именице су речи које означавају имена ____________, __________, _________________

2.   Подвуци властите именице: кућа, Београд, лопта, Дунав, зграда, цвет, јела, Јела, Љиљана, вишња, Вишња, Тиса, Краљево.


3. Напиши по пет заједничких именица које почињу словима:
д______________________________________
н ______________________________________

4. Напиши две реченице у којима ћеш употребити именице мушког рода:
________________________________________
________________________________________

5. Напиши две реченице у којима ћеш употребити именице женског рода:
________________________________________
________________________________________

6. Напиши две реченице у којима ћеш употребити именице средњег рода:
________________________________________
________________________________________

7. Напиши речи супротне по значењу:
лако − ____________, ситан − _____________ здрав − ___________ мокар − ___________, хладан − _____________.

8. Поред речи напиши њихово умањено значење:
цвет −___________, лист − _______________, лопта − ____________, прст − ___________, капа −_______________.

9. Допуни једнину, односно множину датих именица:
пећи − _________, село − ______________,  другови − ___________, лутке − ___________, песма − ____________, облак − ____________,  чамци −___________, голуб − ____________.







*САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 20 БЕЗ ПРЕЛАСКА

САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 20 БЕЗ ПРЕЛАСКА – ПРВИ РАЗРЕД

1.     Упиши број:

     10  +  7  =  __                                  10  +  __  =  13
 
     __   -  7  =  10                                  __   -   3   =  10
    
  10  +  __  =  19                                    __  +  6  =  16
 
  19  -   __  =  10                                    __   -  6  =  10

     11  +  6 =  __                                  14  +  __ =  16
 
     __  +  7  = 19                                  __   +  1   =  18
 
  13 +  __  =  16                                    6   +  __  =  20
 
  19  + __  =  20                                   __   +  2  =  17

     18  -  4  =  __                                  14  -  __ =  11
 
     __  -  7  = 12                                   __   -  1   =  13
 
   13 -  __  =  11                                   __   -  6  =  14
 
   19  -  __  =  16                                  18   - __ =  11

2.     Збир бријева 7 и 3 увећај за 5.

__________________________

3.     Разлику бројева 16 и 6 увећај за 7.

__________________________                                                                       

4.     Весна има 4 жуте и 6 плавих машница. Од маме је добила још
2 црвене машнице. Колико Весна укупно има машница?

( __  +  __ )  +  __  =  __  +  __  =  __

Одговор: ________________________________


5.     Томислав  је имао 14 кликера. Изгубио је 4 кликера, а брат му је
затим поклонио 5 кликера. Колико сада има Томислав?

__  -  __  +  __  = __  +  __  =  __

                        Одговор: ________________________________

6.     Збир бријева 12 и 2  увећај за 3.

__________________________

7.     Збир бројева 14  и 4  увећај за 2.

__________________________                                                                       

8.     На тањиру  је  11  трешања,  4 јабуке и 2 крушке. Колико укупно има воћака на тањиру?


 __  +  __   +  __  =  __  +  __  =  __

Одговор: ________________________________

9.     Збир бријева 13 и 5  умањи за 4.

__________________________

10. Разлику бројева 18  и 4  увећај за 5.

__________________________                                                                       

11.  Мама је направила 20 колача. Милица је појела 3 колача,
а Гаврило 5 колача. Колико колача је остало?  ( рачунамо на два начина )

1.    __  -  __   -  __  =  __  -  __  =  __

2.    __  -  ( __  +  __ ) = __ - __  = __

Одговор: ________________________________







петак, 2. март 2018.

*СВОЈСТВА САБИРАЊА - ПРВИ РАЗРЕД

СВОЈСТВА САБИРАЊА – ПРВИ РАЗРЕД

1.   Рачунамо:

                         6  +  4  = __              7  +  3  = __            1  +  8  = __                                  

4      +  6  = __                3  +  7  = __              8  +  1  = __

2.   Упиши број  без рачунања:

 


                         2  +  4  =        +  2

 


                         1  +  9  =  9  +

 


                         6  +        = 4  +  6


                               + 3  =  3  +  5


                         2  +  8  =        +  2

 


                             +  9  =  9  +  1


                         5  +        = 3  +  5


                         7  + 3  =  3  + 
            
3.   Напиши збир датих бројева и израчунај како ти је лакше:

3  и  7     ___  +  ___  =  ___ 

2  и  8     ___  +  ___  =  ___

1  и  9     ___  +  ___  =  ___
    
4  и  6     ___  +  ___  =  ___ 

1  и 10     ___  +  ___  =  ___

10  и  2     ___  +  ___  =  ___

    
4.   Здружи сабирке на различите начине:

а)    3, 1, 4

       ( 3  +  1) +  4 =  __  +  __  =  __

        3  + ( 1 +  4 ) =  __  +  __  =  __

                         ( __ + __ ) + __ =  __  +  __  =  __


                     б)   2, 5, 1
                          
                          ______________________________________________
                          
                           ______________________________________________

                          _______________________________________________
                   
                    в)   4, 2, 3

                          ______________________________________________
                          
                           ______________________________________________

                          _______________________________________________

             
5.   Збир бројева 2 и 5 увећај за 3.

                       ( __ + __ ) + __ =  __  +  __  =  __


6.   Број 4 увећај збиром бројева 3 и 2.

                        __  + ( __ +  __ ) =  __  +  __  =  __