БЛОГ ЗА ДЕЦУ, УЧИТЕЉЕ, НАСТАВНИКЕ, РОДИТЕЉЕ И ОСТАЛЕ ЗАИНТЕРЕСОВАНЕ...
петак, 27. септембар 2019.
четвртак, 26. септембар 2019.
* Лепе речи
Лепе речи – пројектна настава – први разред
Циљ пројекта:
Развијање културе понашања и комуникације са околином,
Развијање културе понашања и комуникације са околином,
Исходи реализације пројекта:
Да ученици
- Разликују културно од некултурног опхођења,
- Издвоје лепе речи од ,,ружних“ или увредљивих,
- Употрбљавају лепе речи у конкретним ситуацијама,
- На најранијем узрасту примењују културно понашање у опхођењу са одраслима и вршњацима,
Продукти пројекта:
-
Пано
са лепим речима
-
Видео запис тока пројектне наставе и игроказа са конкретним ситуацијама
у којима ће деца употребити лепе речи, фотографије
Време:
2 школска часа
Активности ученика:
-
Смишљају лепе
речи, могу и да претражују на интернету,
-
Прате,
посматрају, уочавају, дају предлоге,
-
Помажу
у изради паноа,
-
Цртају
једну ситуацију (мини-стрип) у којој ће употребити
лепе речи.
Активности
учитеља:
-
Планира
и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-
Прати,
подстиче сарадњу, помаже, процењује,
Начин
презентације:
-
Пано у учионици по
завршетку пројекта,
-
Изложба
фотографија у школском ходнику,
-
Постављање
видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.
Начин укључивања окружења:
-
Педагог
израђује и приказује презентацију
-
Учитељ позива педагога школе и једног родитеља (могу и 2) који ће снимати и
фотографисати.
-
Родитељи снимају и
фотографишу.
Начин
вредновања:
-Учитељ прати активност ученика, процењује
креативност у раду и бележи,
-Ученици раде задате активности, прате рад својих другова, упоређују са својим
активностима и процењују
Реализација пројекта:
1. Педагог приказује презентацију са ситуацијама у којима се употребљавају лепе
речи,
2. Ученици
су добили задатак да нацртају,
обоје и исеку облаке и лептириће који ће бити део паноа, као и цртају једну
ситуацију (мини-стрип) у којој ће употребити лепе речи. На крају ученици са
својим предлозима и сугестијама учествују у комплетирању паноа.
3. . Учитељ израђује основу будућег паноа, прати
и бележи утиске ради касније процене резултата. По потреби се укључи са неким
питањем или као помоћ, ако је потребно.
Вредновање и самовредновање
-
Учитеља
користи инструмент којим процењује и бележи: заинтересованост ученика,
учешће ученика у раду, спретност и креативност ученика, хигијенске навике,
Бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се
процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-
Посматрање, упоређивање, процењивање, разговор
су одабрани као инструменте којима
ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог разреда.
Сматрамо да би било који инструмент који укључује писање одузео доста времена.
Пријавите се на:
Постови (Atom)