среда, 17. април 2013.

*Припрема за писмени задатак из математике - 4. разред



Припрема за писмени задатак – 4. разред
1.    Реши једначине:
5 ∙ х = 100                                14 ∙ х = 1078                       
Х : 45 = 810                                  6741 : х = 21
2.    Реши неједначине:
60 ∙ х ≥ 4800                           х ∙ 8 ≤ 7200
3.    Први чинилац је 271, а производ 15176. Одреди други чинилац.
4.    На једној фарми кокошке су за 3 месеца снеле 23000 јаја. У првом месецу снеле су 5600 јаја, у другом два пута више него у првом. Колико су јаја снеле у трећем месецу?
5.    Одреди   ⅛  бројева:  800 и  64800.
6. Бака је за Ускрс офарбала 120 јаја.   ⅓  су црвена,  ⅛  жута,   ¼  љубичастих, а преостала зелена. Колико је било црвених, колико жутих, колико љубичастих , а колико зелених јаја?


Ако желите да преузмете ове задатке, кликните     ОВДЕ  


*Дељење разлике једноцифреним бројем - 2. разред - задаци за вежбање

,, Добра воља вреднија је од сваког успеха.''   Гете
Као што сам вам најавила, следе и задаци за вежбање на тему: ,,Дељење разлике једноцифреним бројем''. Ту ћемо застати да мало провежбамо, јер задаци који после ових следе ослањају се на ово градиво. Добро би било да усвојите поступак дељења збира и разлике. Срећно!

Дељење разлике једноцифреним бројем

1.     Израчунај на два начина:
а)  (40 -  8) : 8   = 
       (40 - 8) : 8   = 
б)   (50 - 10) : 5 =
        (50 - 10) : 5 =

2.     Израчунај на више начина идући од најдужег ка најкраћем:
                   а)  (30 - 12) :  6 = __ : 6 - 12 : ___ = ____ - ____ = ____
                         (30 - 12) :  6 = _____ + _____ =  _____
                         (30 - 12) :  6 = _____
                   б)  (42 - 21) : 7 = _____________________________
                        ( 42 - 21) : 7 = _____________________
                         (42 - 21) : 7 = _____________

3.     У башти је било 77 шаргарепи. 28 шаргарепи је газда извадио. Остале шаргарепе поделило је седам зечева. Колико је шаргарепи добио сваки зец? (Израчунај дељењем разлике).

4.     У корпи је било 50 јаја. За колаче је мама потрошила 15 јаја. Од преосталих јаја направила је 5 торти. Колико је јаја употребила за једну торту? (Израчунај дељењем разлике).

5.     Ана је имала 8 новчаница од по 10 динара, па је потрошила 20 динара. Преостали новац је поделила са сестром и братом. Колико динара је добио свако од њих? (Покушај да задатак сведеш на дељење разлике бројем).

6.     Састави текст према изразу и одреди његову вредност:
(56 - 24) : 8 =  


Ако желите да преузмете ове задатке, кликните 

ОВДЕ

Поступак за преузимање је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  File, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ. 




Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаним по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред

4. разред

*Дељење збира једноцифреним бројем - 2. разред - задаци за вежбање

,, Човек све може, само ако хоће.''  Горки
За дељење збира једноцифреним бројем важи иста она прича о рођендану и поздрављању са гостима коју смо користили приликом учења множења збира.
Ево неколико задатака за вежбање, јер веома је важно да ово схватите. То ће вам олакшати савладавање следеће лекције: ,,Дељење разлике једноцифреним бројем'' 

Дељење збира једноцифреним бројем

1.       Израчунај на два начина:
а)  (40 + 8) : 8   = 
       (40 + 8) : 8   = 
б)   (50 + 10) : 5 =
        (50 + 10) : 5 =

2.       Тата има 35 динара, а мама 15. Купиће заједно 5 кифли.
Колико кошта 1 кифла? (Реши задатак на 2 начина).

3.       У продавницу је довезено најпре 40, а затим још 50 килограма шећера. Продавац треба да га расподели у паковања од по 10 килограма.
 Колико ће паковања добити? (Реши на лакши начин).

4.       Израчунај на више начина идући од најдужег ка најкраћем:
             а)  (30 + 12) :  6 = __ : 6 + 12 : ___ = ____ + ____ = ___ 
(30 + 12) :  6 = _____ + _____ =  _____
                              (30 + 12) :  6 = _____
       
                        б)  (42 +  21) : 7 =
                             ( 42 +  21) : 7 =
                             (42 +  21) : 7 =

5.       Марија је купила 27, а Ана 36 сличица за заједнички албум. На једну страну албума лепиле су 9 сличица. Колико су страна успеле да залепе са купљеним сличицама? Колико би страна попуниле да су на једну страну лепиле 7 сличица?
(Реши дељењем збира бројем)

6.       На рекреативну наставу је из првог одељења пошло 12 девојчица и 8 дечака, а из другог  16 девојчица и 8 дечака. Деца су распоређена у четворокреветне собе.
Колико је соба заузело прво, а колико друго одељење?
Колико соба су заузеле девојчице?
Колико соба су заузели дечаци?
Колико су укупно соба заузела деца из оба одељења?
(Приликом рачунања у сваком посебном изразу употреби дељење збира)

Ако желите да преузмете задатке, кликните 

ОВДЕ

Поступак за преузимање је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  File, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ. 

Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаним по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред

4. разред

*Састави ученица 4. разреда Марте и Миљане Младеновић - ,,О другарству'' и ,,Нико није као она''

,, Живети, не значи: бити. Десити се. Постојати. Живети, значи: надживети.'' Мика Антић


О другарству
(Марта Младеновић)
     Имати друга је нешто најлепше на свету и њега треба ценити и, пре свега, чувати.
     Другу треба да помажеш и са њим делиш добре и лоше тренутке. Другарица треба да зна да чува тајне које јој поверим. Када затражим помоћ, да ми помогне. Ја сам увек спремна да јој помогнем.
     Лепо је другарство, али оно се не купује. Оно се стиче племенитошћу, добротом и лепим опхођењем према другима. Оно је као златна нит коју треба чувати да се не покида.
        Што више другова имамо у животу, то смо богатији и срећнији. Мислим да је за формирање правог пријатељства потребно стрпљење и време. Не можемо са сигурношћу предвидети када ће се родити право пријатељсво. Као што се посуда пуни кап по кап, тако се и пријатељсво изграђује низом различитих доживљаја. Једноставно, после одређеног времена, неко вам потпуно прирасте за срце и можете рећи: ,,Е, то је мој друг!''


Нико није као она
(Миљана Младеновић)
     Најдража особа у мом животу је моја сестра. Срећна сам што је имам и што је она баш моја сестра близнакиња. Са њом делим све своје тајне, решавам све проблеме. Радујем се када је она срећна. Само њено присуство чини ме задовољном и тешко ми је када смо раздвојене. Њени савети су ми увек добродошли и прихватам их јер знам да су добронамерни.
    Када завршимо  са учењем, волимо да се играмо са нашом другарицом Сањом и млађим братом Илијом. И они воле наше заједничке игре јер смо ми маштовите и имамо занимљиве идеје.
  Прошлог лета правиле смо од дасака саобраћајне знаке, бојиле осушено цвеће, цртале по кори дрвета... Моја сестра Марта лепо пева и црта, а воли и да се шали. Она је вредна и паметна девојчица. Нико није као она.
      Знам да ћемо, када одрастемо, морати да се раздвојимо. То ће нам тешко пасти. Надам се да, ипак, нећемо бити сувише далеко. У мом срцу и мојим мислима, она ће ми увек бити близу.

Још различитих састава можете наћи ОВДЕ

уторак, 16. април 2013.

*ПРИРОДА - тестови у три нивоа тежине - 2. разред

,, Живот је или одважна авантура или није ништа.'' 
Хелен Келер


Ово су тестови намењени ученицима 2. разреда. Завршавамо са лекцијама о природи и после ових тестова прелазимо на тему ,,МАТЕРИЈАЛИ И ЊИХОВА СВОЈСТВА''. 
Мислим да сте имали доста материјала и за учење и за вежбање. Нека питања ће се и поновити на тестовима, па ко је вежбао, неће му бити тешко. Знамо да су нам тешке само оне лекције које нисмо научили. 
Ови тестови су направљени комбиновањем питања из тестова за припрему
Ако желите да преузмете или одштампате ове тестове, кликните на понуђене линкове:

Поступак за преузимање је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  File, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ. 

Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаним по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред

4. разред

*Хајде да маштамо! Састави ученика трећег разреда: ,,Да имам чаробни штапић'', ,,Лопта тражи пријатеља'' и ,,У земљи снова''

,, Како другачије да расте стабло него према сунцу?''  Петар Шегедин

Кад бих имао чаробни штапић

      Ми деца имамо многобројне жеље. Неке од њих се могу остварити, а неке не могу. О остварењу неких жеља можемо само да маштамо. Сва деца, па и ја, то веома често и раде.
    Ја сам једном маштао да имам чаробни штапић. Уз његову помоћ бих могао да остварим све своје жеље. Своју собу бих напунио најнеобичнијим играчкама. Набавио бих најинтересантније књиге. Путовао бих где год пожелим. А онда сам на телевизији чуо да постоје деца која су веома сиромашна и која немају ни шта да једу. Тада сам схватио да су моје жеље биле нескромне.
      Сада маштам да уз помоћ чаробног штапића помогнем тој несрећној деци. Када би се само те моје жеље оствариле! Ваљда чаробни штап то може. А како пронаћи чаробни штап?
      Ја мислим да свако од нас може да пронађе свој чаробни штапић. Треба само да буде поштен, вредан, упоран и хуман.
Лопта тражи пријатеља

        Била једном  једна лопта. Није имала никога свог на свету. Није имала чак ни пријатеље. Зато је кренула у свет да нађе бар једног пријатеља.
       Котрљала се, котрљала и докотрљала до једне набујале реке која је журила да пронађе своју изгубљену ћерку, реку понорницу. Лопта ју је замолила да постану пријатељи. Река је пристала и предложила да путују заједно. Лопта се спустила у воду и на таласима реке наставила пут.
       Идући тако, пролазили су поред једне куће испред које је стајао чудан двоглави пас. Лопта је замолила пса да постану пријатељи. Пас је одмах пристао јер он, такав какав је, такође није имао ни једног пријатеља. Како пас није смео да се удаљава од куће, лопта се опростила од реке пожелевши јој срећан пут и успешну потрагу.
       Придружила се псу. Али, пас , на жалост, није имао много времена за разговор, морао је будно да пази на кућу. Зато је лопту послао у кућу рекавши јој да ће тамо наћи некога ко ће јој се много обрадовати. И заиста, у кући је живео један усамљен дечак који је био пресрећан када је угледао лопту.
        Дечак и лопта постали су нераздвојни пријатељи. 


У земљи снова
(Младеновић Миљана)
          Ми деца много волимо да маштамо. Оно што не можемо да остваримо у свакодневном животу, покушавамо да постигнемо у машти. Веома често сањамо чудне снове.
        Ја сам се у једном свом сну нашла на чудној планети још чуднијих људи. Куће су биле у облику великих лопти. Имали су и огромно уређено фудбалско игралиште. Сазнала сам да много воле да играју фудбал. А тек какви су то добри фудбалери! Са њиховим дугачким ногама трче као стрела. Колико су они мени били чудни, толико сам и ја њима била необична и чак смешна.
       Говорили су  мени неразумљивим језиком. Тешко смо се споразумевали. Сва срећа да смо се ми у школи играли игре пантомиме, па ми је то помогло. Позвали су ме да играмо фудбал. Али, какве сам ја имала шансе поред њих? Ипак, пристала сам јер много волим фудбал. Покушавала сам да некако дођем до лопте и не обрукам се потпуно. На моју срећу, једна лопта је дошла до мене. Решила сам да дам све од себе и постигнем гол. Замахнула сам најснажније што могу и била потпуно сигурна у успех.
        У том, историјском моменту за мене и моју планету, зачула сам нежан мамин глас: ,,Устај, душо, време је за школу!'' Како сам могла да се љутим на маму? Ипак, било ми је жао што се овај мој сан прекинуо.


*Састави ученика трећег разреда: ,,Рано пролеће'' и ,,Моја земља''

,,Домовина се брани реком и рибом у води
и високом танком смреком што расте у слободи.''



Рано пролеће

         Осећам како кроз наш крај путује рано пролеће. Његови кораци постају све крупнији и сигурнији. Чини ми се да жели да заузме целу природу и одомаћи се код нас. И нека! Сви се томе радујемо. Ма колико волели игре на снегу, зима нам је већ досадила.
     Пролеће са собом води и своје вредне помоћнике. То су: пробуђено Сунце, топлији ветар, свеже зеленило, разнобојно цвеће, весели лептири, разигране птице, разбашкарени инсекти...  Свако од њих се труди да без грешке уради свој део посла. Природа је савршена дама и заслужује најбоље. Сунце се својски потрудило да истопи снег, отера хладноћу и све пробуди и подстакне на раст и развитак. Лагани ветрић нежно сређује фризуре тек израслој младој трави и раскошним крошњама дрвећа. Са мноштвом белих или розе цветића у коси дрвеће личи на прелепе невесте.  Шарени лептирићи и одушевљене птичице лете около како би пробудиле сваки кутак природе. Све жагори, врви, жубори, зуји, бруји... пева песму посвећену пролећу, најлепшем и највеселијем годишњем добу.
       Са оваквим помоћницима брзо ће пролеће завладати читавом природом и свима донети радост, јер нема ничег лепшег и веселијег од рађања новог живота.


 Моја земља

       У било ком делу света да се нађе, сваки човек у срцу носи своју домовину, земљу из које је поникао. 
      Моја домовина је Србија. Налази се на брдовитом Балкану. За мене је она најлепша и најдража на свету. На просторима моје државе вођени су многи ратови. Више пута је рушена и обнављана. Око њене територије отимале су се велике силе, а она је увек остајала лепа и поносна захваљујући њеним храбрим становницима. Али, оставимо и прошлост и окренимо се садашњости и будућности!
       Главни град моје земље је Београд. Он се налази на ушћу двеју великих река: Саве и Дунава. Моја домовина је претежно планинаска. Јадну од највећих планина сам посетио са својим друговима и учитељицом. Провели смо тамо седам незаборавних дана.
     Можемо се и похвалити равном и плодном Војводином, нашом житницом. Имамо и много бања са природним лепотама и лековитим водама. Са школом смо посетили Врњачку и Сокобању.
     О лепотама моје земље може се много говорити, али ја бих свакоме препоручио да дође и увери се сам.