БЛОГ ЗА ДЕЦУ, УЧИТЕЉЕ, НАСТАВНИКЕ, РОДИТЕЉЕ И ОСТАЛЕ ЗАИНТЕРЕСОВАНЕ...
петак, 15. новембар 2013.
четвртак, 14. новембар 2013.
*Слушајте, мама и тата, желим сестру или брата!
(прва награда поводом обележавања ДЕЧИЈЕ НЕДЕЉЕ)
Чини ми се да родитељи врло често постоје да би испуњавали наше жеље. Зашто тако мислим? Кад год нешто пожелимо и то кажемо мами и тати они се потруде да нам изађу у сусрет и испуне жељу.
Ово се односи на ситније жеље. Али, шта је са оним крупнијим? Шта када деца пожеле сестру или брата? На жалост, некој деци та жеља остане неостварена.
Деца нису срећна уз рачунаре, пуно слаткиша и играчака, ако немају с ким то да поделе. Знам како је лепо имати брата и сестру. Поред сестре близнакиње и млађег брата осећам се срећно и богато. Они су ту да ме утеше када ми је тешко. Радују се мојим успесима.
Ту су и наши родитељи који нас подстичу, васпитавају и подржавају. Као и свим родитељима, и њима је најважнији наш широк осмех, задовољство на лицу и слога. Мислим да су до сада у томе успевали, баш као у песми Мике Антића:
,,То је некакав изазов
као да те зачикају
да нећеш успети,
а ти пробаш и успеш.''
Родитељи, успећете ако откријете жеље, мисли, осећања и снове своје деце! Ако има више браће и сестара у нашим породицама, онда смо бројнији као народ, онда смо богатија држава, онда имамо будућност. Има ли нешто лепше и вредније од потомства, братства, сестринства и дечје граје?
Зато бих поручила свим родитељима:
,,Најмање три од свакога пара,
само се тако будућност ствара.''
(Младеновић Миљана, 5. разред)
среда, 13. новембар 2013.
*Петар Петровић Његош - рођен на данашњи дан
Кликните редом на фотографије!
БИОГРАФИЈА |
ЦИТАТИ |
ФОТОГРАФИЈЕ |
ЊЕГОШЕВ МУЗЕЈ БИЉАРДА |
Његошева родна кућа
уторак, 12. новембар 2013.
понедељак, 11. новембар 2013.
*Педагошки асистент
Педагошки асистент (у закону, члан 177.):
• Пружа помоћ и додатну подршку деци / ученицима у складу са њиховим потребама
• Пружа помоћ васпитачима, наставницима и стручним сарадницима у циљу унапређивања њихивог рада са децом / ученицима којима је потребна додатна образовна подршка
• Остварује сарадњу са родитељима / старатељима
• Остварује сарадњу са установама, организацијама, удружењима и ЛС
Педагошки асистент (у учионици, школи):
• Ради са појединачном децом /ученицима или мањом групом деце/ученика (на часу у учионици или другом простору), којој је потебна додатна образовна подршка укључујући и децу са ИОПом према инструкцијама наставника
• Пружа информације наставнику које ће му помоћи да планира наставне активности за децу са којом ради ПА
• Организује игре током одмора, подстиче и помаже деци са сметњама у развоју да учествују
• Помаже да деца буду безбедна у школи
• Подстиче ученике да учествују у рад секција и додатних активности (приредбе, изложбе, посете, излети, акције и сл) у складу са интересовањима
• Пружа помоћ и додатну подршку деци / ученицима у складу са њиховим потребама
• Пружа помоћ васпитачима, наставницима и стручним сарадницима у циљу унапређивања њихивог рада са децом / ученицима којима је потребна додатна образовна подршка
• Остварује сарадњу са родитељима / старатељима
• Остварује сарадњу са установама, организацијама, удружењима и ЛС
Педагошки асистент (у учионици, школи):
• Ради са појединачном децом /ученицима или мањом групом деце/ученика (на часу у учионици или другом простору), којој је потебна додатна образовна подршка укључујући и децу са ИОПом према инструкцијама наставника
• Пружа информације наставнику које ће му помоћи да планира наставне активности за децу са којом ради ПА
• Организује игре током одмора, подстиче и помаже деци са сметњама у развоју да учествују
• Помаже да деца буду безбедна у школи
• Подстиче ученике да учествују у рад секција и додатних активности (приредбе, изложбе, посете, излети, акције и сл) у складу са интересовањима
*Улога асистента за подршку ученицима...
PRAVILNIK
O PROGRAMU OBUKE ZA PEDAGOŠKOG
ASISTENTA
("Sl. glasnik RS -
Prosvetni glasnik", br. 11/2010)
|
|
Ovim pravilnikom
propisuje se program obuke za pedagoškog asistenta (u daljem tekstu: program
obuke).
Program obuke za
pedagoškog asistenta ima za cilj da se lice osposobi za samostalno obavljanje
poslova pedagoškog asistenta.
Program obuke sadrži
uvodni modul, šest obaveznih modula i četiri ponuđena izborna modula od kojih
je kandidat za program obuke u obavezi da izabere dva.
Program obuke za
uvodni modul izvodi se u trajanju od pet dana, a za šest obaveznih i dva
izabrana modula u trajanju od godinu dana.
Uvodni modul ima za
cilj da pripremi pedagoškog asistenta za rad u predškolskoj ustanovi, odnosno
školi.
Nakon pohađanja
uvodnog modula lice dobija potvrdu, na osnovu koje stiče pravo da konkuriše na
radno mesto pedagoškog asistenta.
Nakon prijema u radni
odnos, na radno mesto pedagoškog asistenta, predškolska ustanova, odnosno škola
upućuje lice na pohađanje obaveznih i izbornih modula programa obuke.
Šest obaveznih modula
imaju za cilj da osposobe pedagoške asistente za: rad sa porodicom, saradnju sa
spoljnim saradnicima, organizacijama i institucijama, pružanje podrške
zaposlenima u obrazovno-vaspitnim ustanovama, pripremu i realizaciju nastavnih
aktivnosti, razvoj i bezbednost dece.
Izborni moduli imaju
za cilj da osposobe pedagoškog asistenta u pružanju podrške i pomoći: deci i
učenicima u razvoju jezika i socijalnih veština neophodnih za uspešno
školovanje, deci i učenicima sa teškoćama u učenju, invaliditetom i smetnjama u
razvoju, kao i deci i učenicima iz siromašnih porodica, seoske sredine i romske
nacionalne zajednice, uz uvažavanje specifičnih obeležja kulture i tradicije.
Svaki modul uključuje
teorijski deo, primenu znanja u okviru programa obuke i praktičan rad u
obrazovno-vaspitnoj ustanovi. Lice koje pohađa program obuke koristi svoje
radno mesto za obavljanje praktičnih aktivnosti programa obuke.
Svaki modul iz
programa obuke iskazuje se brojem ESPB bodova, a obim obuke izražava se zbirom
ESPB bodova. Ukupan zbir bodova programa obuke iznosi 36 ESPB.
Nakon završenog
programa obuke lice dobija uverenje o pohađanju programa obuke za pedagoškog
asistenta, ukoliko je pohađalo uvodni modul, šest obaveznih modula i najmanje
80% programa obuke za dva izborna modula.
Program obuke počinje
1. juna svake godine.
Lice koje konkuriše
za pohađanje programa obuke za pedagoškog asistenta mora da ispunjava sledeće
uslove:
1) stečeno srednje
obrazovanje;
2) poznavanje romskog
jezika ako radi sa decom, učenicima i porodicama iz romske zajednice, u skladu
sa Zakonom.
Programom obuke
pedagoški asistent se osposobljava za poslove koji se, posebno odnose na:
1. Kontinuirano
unapređivanje rada sa decom i učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u
obrazovanju i vaspitanju, naročito u:
1) staranju da redovno pohađaju vaspitno-obrazovni i
obrazovno-vaspitni proces, da imaju neophodan pribor i da redovno rade domaće
zadatke,
2) pružanju pomoći, motivisanju i podsticanju dece i
učenika u učenju, učešću u drugim aktivnostima, izradi zadataka, kao i pružanju
jezičke podrške kada je potrebna,
3) pružanju pomoći deci i učenicima, kojima je potrebna
dodatna podrška, da se integrišu u vaspitnu grupu ili u odeljenje,
4) podsticanju pozitivnog odnosa i stava dece i učenika u
odnosu na decu i učenike kojima je potrebna dodatna podrška,
5) staranju o bezbednosti dece i učenika tokom boravka u
predškolskoj ustanovi i školi, trajanja nastave u prirodi, izleta ili
ekskurzije;
2. Pružanje pomoći
vaspitaču, nastavniku i stručnom saradniku, naročito u:
1) pripremi i realizaciji vaspitno-obrazovnog i
obrazovno-vaspitnog procesa, uključujući i ocenjivanje, kao i uvažavajući
iskustva i prethodna znanja dece i učenika,
2) organizaciji posebnih aktivnosti na nivou vaspitne
grupe, odeljenja, predškolske ustanove, škole, opštine (obeležavanje značajnih
datuma, posete muzejima, pozorištima, organizacija izleta, nastave u prirodi,
ekskurzija, itd.);
3) procesu integracije dece i učenika, kojima je potrebna
dodatna podrška, u vaspitnu grupu ili odeljenje;
4) uključivanje u tim za podršku detetu i učeniku za koga
se izrađuje individualni obrazovni plan;
3. Saradnju i rad sa
roditeljima i porodicom, naročito u:
1) uspostavljanju veze između porodice i predškolske
ustanove ili škole, u cilju postizanja da deca i učenici redovno i uspešno
pohađaju vaspitno-obrazovni i obrazovno-vaspitni proces, redovnom obaveštavanju
roditelja ili staratelja o ponašanju i napretku deteta i učenika,
2) učestvovanju na sastancima u predškolskoj ustanovi i
školi, posebno kada su uključene porodice dece i učenika kojima je potrebna
dodatna podrška,
3) obezbeđivanju postepenog uključivanja roditelja u
pripreme deteta za upis u predškolsku ustanovu i školu, uz poštovanje
roditelja, verovanja, društvenih vrednosti na lokalnom nivou, iskustava i
potreba porodica,
4) informisanju roditelja o ranom razvoju dece kroz lako
usvajanje jezika, veština i specifičnih znanja, podsticanje samopoštovanja i
socijalizacije u kulturu u kojoj se formalno obrazovanje sprovodi, podsticanju
porodica da uključe decu u sistem obrazovanja;
4. Uspostavljanje
saradnje i procedura, naročito u:
1) saradnji sa jedinicom lokalne samouprave, stručnim
ustanovama, školama za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, udruženjima,
Nacionalnim savetom romske nacionalne manjine, romskim nevladinim
organizacijama, nevladinim organizacijama vezanim za lica sa invaliditetom ili
nevladinim organizacijama vezanim za siromaštvo, u korist dece sa dodatnim
obrazovnim potrebama,
2) pružanju podrške pri upisu dece iz osetljivih
društvenih grupa, uzrasta od tri do šest godina, u predškolske ustanove kroz
zajedničko delovanje predškolskih ustanova i romskih udruženja,
3) vođenju evidencije o prisustvu, zdravlju, ponašanju i
napretku dece i učenika sa dodatnim obrazovnim potrebama,
4) izveštavanju ministarstva nadležnog za poslove
prosvete o radu u predškolskoj ustanovi, školi, lokalnoj samoupravi, najmanje
dva puta godišnje.
Program obuke može da
izvodi visokoškolska ustanova koja u svom sastavu ima organizacionu jedinicu u
statusu centra (u daljem tekstu: centar).
Konkurs za prijem
kandidata za program obuke raspisuje centar 1. aprila svake godine.
Uz prijavu na konkurs,
lice dostavlja:
1. overenu kopiju
svedočanstva o završenom srednjem obrazovanju;
2. dokaz o poznavanju
romskog jezika ako radi sa decom, učenicima i porodicama iz romske zajednice;
3. mišljenje jedinice
lokalne samouprave o aktivnostima u radu sa decom iz člana 2. stav 1. ovog
pravilnika;
4. kopiju lične
karte.
Lice koje izvodi
program obuke (u daljem tekstu: trener) je lice sa:
1. stečenim
odgovarajućim visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske
akademske studije - master, specijalističke akademske studije ili
specijalističke strukovne studije), sa stečenim odgovarajućim visokim
obrazovanjem na studijama prvog stepena (osnovne akademske studije) u skladu sa
Zakonom o visokom obrazovanju ("Službeni glasnik RS", br. 76/05,
100/07 - autentično tumačenje, 97/08 i 44/10), počev od 10. septembra 2005.
godine, i na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, po
propisu koji je uređivao visoko obrazovanje do 10. septembra 2005. godine.
Trener mora da ima obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih
disciplina stečeno na visokoškolskoj ustanovi u toku studija ili nakon
diplomiranja, od najmanje 30 bodova, u skladu sa Evropskim sistemom prenosa
bodova;
2. trogodišnjim
iskustvom u radu sa decom iz osetljivih društvenih grupa.
Centar bira trenere,
vodi evidenciju o njima i koordinira njihov rad.
Akreditovani trener
vodi dnevnik rada programa obuke, na osnovu koga centar izdaje potvrdu o
pohađanju uvodnog modula i uverenje o pohađanju programa obuke.
Konkurs za program
obuke za pedagoškog asistenta za školsku 2010/2011. godinu raspisuje
Ministarstvo prosvete.
Sadržaji programa
obuke odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Ovaj pravilnik stupa
na snagu osmog od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
PROGRAMA OBUKE ZA
PEDAGOŠKOG ASISTENTA
Sadržaj:
- Uloga, zahtevi i
očekivanja od uloge pedagoškog asistenta
- Osnove rada sa
porodicama
- Osnovni elementi
podrške deci u svim oblastima razvoja
- Osnove rada i
podrška zaposlenima u obrazovno-vaspitnim ustanovama
- Osnovni elementi
podrške na povezivanju obrazovno-vaspitne ustanove sa spoljašnjim relevantnim
institucijama i organizacijama
Ishodi:
Pedagoški asistent
treba da zna i razume:
- osnovne elemente
uloge pedagoškog asistenta
- osnove rada sa
porodicama kako bi se podstaklo efikasno učešće dece u obrazovnom procesu
- zahteve i procedure
za vođenje pedagoške dokumentacije
- neophodne elemente
za upravljanje rizikom
- principe zaštite
ličnih podataka i prepoznavanje neophodnosti izveštavanja
- jednostavne načine
za podršku deci u okruženju za učenje
- jednostavne načine
za podršku deci izvan okruženja za učenje
- razumevanje različitosti
i oblika diskriminacije u obrazovanju
- osnovne načine za
rešavanje situacija u kojima je ugrožena bezbednost dece i rešavanje slučajeva
diskriminacije
- potrebe i zahteve
kolega za osnovnim podacima i informacijama koje su nastale u toku rada pedagoškog
asistenta
- osnovne procedure
za povezivanje obrazovno-vaspitnih ustanova sa službama koje su u lokalnom
okruženju
Sadržaj:
- Podrška
vaspitaču/nastavniku u planiranju programskih/nastavnih aktivnosti
- Podrška
vaspitaču/nastavniku pri obavljanju programskih/nastavnih aktivnosti
- Podrška
vaspitaču/nastavniku u vrednovanju programskih/nastavnih aktivnosti
Sadržaj:
- Pružanje podrške
deci/učenicima u oblasti fizičkog razvoja i veština
- Pružanje podrške
deci/učenicima u oblasti emocionalnog i socijalnog razvoja
- Pružanje podrške
intelektualnom razvoju i razvoju komunikacijskih veština kod dece/učenika
- Doprinos u
planiranju aktivnosti u skladu sa razvojnim potrebama dece/učenika
Sadržaj:
- Priprema i
održavanje bezbednog okruženja
- Suočavanje sa
nesrećama, hitnim slučajevima i bolestima u najbližem okruženju
- Zaštita
dece/učenika od zlostavljanja
- Podsticanje
pozitivnog ponašanja kod dece/učenika
MODUL 4.0 DOPRINOS
POZITIVNIM ODNOSIMA I PRUŽANJE EFIKASNE PODRŠKE ZAPOSLENIMA U
OBRAZOVNO-VASPITNIM USTANOVAMA
Sadržaj:
- Održavanje profesionalnih
veza sa kolegama
- Razvijanje efikasne
podrške
Sadržaj:
- Izgradnja odnosa sa
porodicama
- Podrška izgradnji
saradnje između obrazovno-vaspitne ustanove i porodice
- Postupanje u
konfliktnim situacijama
Sadržaj:
- Uspostavljanje
efikasnih veza sa spoljašnjim saradnicima, organizacijama i stručnim ustanovama
i organizacijama
- Saradnja sa
nevladinim organizacijama kako bi se omogućila što bolja podrška porodicama i
obezbedili neophodni uslovi za obrazovanje dece
- Podrška razvoju
efikasnih veza između obrazovno-vaspitnih ustanova i spoljašnjih saradnika,
organizacija i stručnih institucija
Sadržaj:
Sadržaji izbornih
modula imaju za cilj da osposobe pedagoškog asistenta u pružanju podrške i
pomoći: deci i učenicima u razvoju jezika i socijalnih veština neophodnih za
uspešno školovanje, deci i učenicima sa teškoćama u učenju, invaliditetom i
smetnjama u razvoju, kao i deci i učenicima iz siromašnih porodica, seoske
sredine i romske nacionalne manjine, uz uvažavanje specifičnih obeležja kulture
i tradicije.
Пријавите се на:
Постови (Atom)