КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

субота, 05. септембар 2020.

*Физичко и здравствено васпитање у време пандемије - главобоља за учитеље


    Видим да је физичко и здравствено васпитање ових дана нама учитељима највећи проблем. Како сакупити довољан број наставних јединица а истовремено и испоштовати препоруке министарства? Ево мале помоћи од мене! Смислила сам седaмдесет наставних јединица које се, рекла бих, могу применити у свим разредима, уз малу измену и прилагођавање. 



ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ

1.      Мере заштите од корона вируса
2.      Значај воде
3.      Вежбе обликовања по избору ученика
4.      Лична хигијена
5.      Покренимо нашу децу: Почетне вежбе
6.      Причам ти причу   https://www.youtube.com/watch?v=uCV3LYQbYd8
7.      Перем зубе, конац за зубе
8.      Причамо на форуму о својим активностима у време пандемије
9.      Снимамо своје вежбање и постављамо на портал.
10.   ХИГИЈЕНА простора у коме боравимо
11.   Уреди свој простор за учење - практичан рад 
12.   Мој предлог друговима за активност у време пандемије
13.   Исхрана и физичка активност
14.   Код лошег држања деце   https://www.youtube.com/watch?v=471IRpsYTuw
15.   Здрава стопала, основни модел вежбања   https://www.youtube.com/watch?v=WAWiY-5ElBg
16.   Здравље породице
17.   Сви у породици вежбамо – снимак
18.   Мој јеловник за један дан - домаћи задатак 
19.   Заразне болести
20.   Мерење (висина, тежина, скок у даљ из места) - снимак
21.   Мерење (одбијање лопте о зид, бацање лоптице у вис) – снимак
22.   Да ли је свака болест заразна?
23.   Координација покрета    https://www.youtube.com/watch?v=g1TUQnB9V-o
24.   Развој моторичких способности.   https://www.youtube.com/watch?v=vgARXpcHl70
25.   Вакцина
26.   Вежбе равнотеже   https://www.youtube.com/watch?v=oq9_n8m2pNc
27.   Вежбе дисања https://www.youtube.com/watch?v=uThqxtASJnU
28.   Када се разболиш…
29.   Леђанци за здраву праву кичму  https://www.youtube.com/watch?v=mV8QUcEP7GI
30.   Значај корективних вежби  https://www.youtube.com/watch?v=ZhCT802pOpY
31.    Ко се све брине о мени
32.   Меримо број пређених корака у току дана
33.   Колико корака пређем до (школе, парка, воћњака, друга/другарице, баке, продавнице...)
34.   Заштита /превенција и контрола болести
35.   Разиграна палица https://www.youtube.com/watch?v=C8Vs0ctiDdg
36.   Плеши и заледи се  https://www.youtube.com/watch?v=6eX0a58DOmE
37.   Спречавање/Превенција од повреда
38.   Књига као разбибрига  https://www.youtube.com/watch?v=GKwF0dZRhEE&t=10s
39.   Весела столица https://www.youtube.com/watch?v=EmQiYIHrFDI&t=81s
40.   Савети за добро расположење
41.   Вежбе за школарце  https://www.youtube.com/watch?v=DLn6ZFSuuXQ
42.   Одељенско такмичење у комбинацији научених вежби – снимци
43.   Ја то умем
44.   Пронађи сајт са предлогом за вежбање
45.   Покренимо нашу децу – по избору
46.   Мој долазак на свет
47.   Од једне основне вежбе направи још најмање 5 модификација - снимци
48.   Бацање лопте увис без и са окретом за 3600  - снимци
49.    Девојчице и дечаци - сличности и разлике
50.   ,,Ја посејах лан“- снимак
51.   Игра ,,Школица“ – снимак
52.   Обруч
53.   Ритмичко ходање и трчање – снимак
54.   Пузање потрбушке, на боку, леђима – снимак
55.   Вијача
56.   Прескакање палица и других реквизита поређаних на тло једноножним и суножним одскоком – снимак
57.   Њихање уз помоћ – снимак
58.   Додавање лопте на разне начине
59.   Пењање уз лестве – снимак
60.   Провлачења - снимак
61.   Одбијање лопте на различите начине
62.   Водимо дневник вежбања
63.   Пењања – снимак
64.   Елементарне игре у којима се поштује дистанца
65.   Прескакање и провлачење – импровизоване препреке
66.   Дневник вежбања
67.   Ко је најбржи – бирамо дужину, меримо време
68. Покренимо нашу децу - вежбе по избору ученика
69. вежбе уз музику - по избору ученика
70.   Скок у даљ из места и залета, скок у вис
...

петак, 04. септембар 2020.

* Четврти разред - 4, 5. и 6. час физичког и здравственог васпитања у време пандемије коронавируса (мој предлог)

4. час:  Лична хигијена - у учионици







5. час:  Покренимо нашу децу - уводне вежбе - онлајн



6. час:  Покренимо нашу децу  - причам ти причу - онлајн



* Други разред - 4, 5. и 6. час физичког и здравственог васпитања у време пандемије коронавируса (мој предлог)


4. час: Лична хигијена - у учионици






5. час: Лична хигијена - онлајн






6. час: Вежбе обликовања - онлајн











среда, 02. септембар 2020.

*ПРОЈЕКТНА НАСТАВА – 2. РАЗРЕД (ТЕМА: Тако ми се хтело да упознам тело)



Циљ пројекта:
Да деца упознају делове тела човека и њихову улогу.

Исходи реализације пројекта:
Да ученици
1.    Упознају главне делове тела човека, делове главе;
2.    Усмено описују чему служи сваки део тела;
3.    Упознају основне делове скелета човека;
4.    Уочавају разлике између дечака и девојчица?
5.    Одржавају личну хигијену и адекватно се хране у циљу очувања здравља,
6.    Науче да јачају своје тело;
7.    Обликују једноставне фигуре од меког материјала,
8.    Цртају, исецају и спајају дводимензионалне облике од картона.

Продукти пројекта:
-        Модели делова човековог тела, ,
-        Видео-клипови
  
 Активности ученика:
-        Бирају тему, прикупљају информације,
-     Прате, посматрају, уочавају, смишљају и постављају питања учитељу, медицинској сестри или лекару,
         Цртају делове тела човека,
-        Праве модел делова тела,
-        Праве видео-клипове

Активности учитељице:
-       Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-  Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује, фотографише.

Начин презентације:
-        Изложба радова, по завршетку пројекта,
-        Изложба фотографија у школском ходнику,
-   Постављање видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Начин укључивања у рад:
-   Учитељица планира и води низ активности са ученицима помаже у снимању видео-записа и договара термин медицинском сестром и лекаром,
-   Ученици су активни учесници свих активности, смишљају и постављају питања.
-        Родитељи фотографишу и прихватају информације и савете лекара.
-        Лекар и медицинска сестра даје ученицима додатна објашњења и практичне савете.

Ресурси су:
-        Учионица, лаптоп, пројектор, мобилни телефон, свеске, оловке, бојице, картон, маказе, пластелин,

Начин вредновања:
-Учитељица прати активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици прате рад својих другова, упоређују са својим активностима и процењују чија су питања била најкориснија, а чији радови најбољи.

Реализација пројекта:

1.   час:  Делови тела
       Учитељица показује ученицима постере и ресурсе са интернета ( http://decijisnovi.com/deloviTela ) са деловима тела, деловима главе и скелета човека. Води се разговор о изгледу и улози сваког дела тела. Учитељица наводи ученике да закључе зашто је важан сваки сео тела, део главе и део скелета.

      Деца цртају сличице у своје свеске.
     Домаћи задатак: да ученици ураде следеће квизиће – игрице:

2.   час: Међусобно се разликујемо 
Учитељица кроз разговор и сличице са интернета наводи ученике да уоче разлику између дечака и девојчице, као и између деце и одраслих.



3. час: Јачамо своје тело
Учитељица приказује одговарајуће клипове са вежбама за јачање тела. Наводи ученике да схвате значај вежбања за наше тело.    http://skr.rs/5DF

Ученици вежбају.

4.   час: Одржавамо и хранимо наше тело
     Учитељица кроз низ питања подсећа ученике на значај и начин одржавања личне хигијене, као и здраве исхране. Подсећање на пирамиду здраве исхране.
      Ученици од пластелина праве здраве намирнице.

5.   час: Практичан рад 
      Ученици се поделе у 3 групе и или од картона или од пластелине праве делове: 1. Тела,  2. Главе,  3. Скелета. 

6. час: Сумирање резултата
   Постављање изложбе радова и фотографија у школском ходнику, на блогу и фејсбуку. 
       Сумирање утисака: шта смо научили, да ли је било занимљиво, шта је било најзанимљивије, шта је било тешко.....

Вредновање и самовредновање
-        Учитељица користи инструмент којим бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-         Посматрање, упоређивање, процењивање, разговор и дпрактичан рад смо одабрали као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрамо да би било који инструмент који укључује писање одузео доста времена.


уторак, 01. септембар 2020.

*Физичко и здравствено васпитање - материјал за прва 3 часа у 4. разреду у време пандемије короне

*Физичко и здравствено васпитање - материјал за прва 3 часа у 2. разреду у време пандемије короне