петак, 31. мај 2013.

* НАПРЕДНИ НИВО - Припрема за 4. писмени задатак из математике - 4. разред

,,Ослањати се на таленат, значи - немати маште.'' Морасон
Писмени задатак из математике за 4. разред – напредни ниво

1.     Реши  једначине:

Х + 824  – 138 = 17 750 

401 ∙ X  = 1 203 ∙ 3

X  :  8 + 12  =  80

1 000 :  4  :  Х   =  5

2.  Реши  неједначине:

X + 1 022 + 1 202 > 5 

7 ∙ Х + 40 < 600

3. Димитрије има украсни папир површине 3 dm2.  Облепио је кутију облика коцке ивице 15 cm. Колико му је остало украсниг папира? Да ли би имао довољно папира за квадар димензија 10 cm,  5 cm, 12cm?

4. Колико литара воде стане у базен облика коцке код кога површина дна износи 49 m²?  Колико посуда облика квадра , димензија   1m,  2m,  3m, би се могло напунити водом из тог базена?


5. У једној школи има 3000 ученика. Четвртина су одлични,  трећина  врлодобри,  петина добри и осмина довољни. Да ли има у тој школи ученика са недовољним успехом и колико?





ПРЕУЗМИТЕ - ШТАМПАЈТЕ!

Писмени задатак из математике - напредни ниво
Ако неки документ са  Sky Drive желите да преузмете на свој рачунар, поступак је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  FILE, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ.



Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   



* ОСНОВНИ НИВО - Припрема за 4. писмени задатак из математике - 4. разред

,,Не ваља судити о човеку по ономе што не зна, већ по ономе што зна.'' Кондилак


ПИСМЕНИ ЗАДАТАК ЗА 4. РАЗРЕД – ОСНОВНИ НИВО
1.    Одреди вредност израза:
234 + 450 – 120 + 6000 =
125 ∙ 5 + 2010 – 3030 : 30 =
2.    Реши једначине:
           Х + 120 = 400             х – 260 = 1200              9000 – х = 8000                        

X  ∙  8  = 200                    X  :  4   =  15                    480  :  Х  =  60   
3.    Израчунај обим и површину:
а)  квадрата странице 2cm,
б) правоугаоника димензија  2cm  и   5cm,

4. Израчунај површину и запремину:
а) коцке ивице 4cm,
б) квадра ивица  2cm, 3cm  и  4cm.


5. Одреди ¼ броја 8000.





ПРЕУЗМИТЕ!

 ПИСМЕНИ ЗАДАТАК ИЗ МАТЕМАТИКЕ - ОСНОВНИ НИВО

Ако неки документ са  Sky Drive желите да преузмете на свој рачунар, поступак је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  FILE, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ.


Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред
4. разред

*МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА - ЗАДАЦИ ЗА 2. РАЗРЕД

,,Са знањем расте и сумња.'' Гете
1)     Данас је ___________ месец.
Пре 2 месеца био је _____ .
За 4 месеца биће ________ .
2) Колико укупно трају прва три месеца ове године?
3) Колико укупно дана имају мај, септембар и октобар?
4) Колико дана трају новембар и децембар?
5) Колико трају:   3 седмице   ______ дан
28 дана  _________ седмице
42 дана _________ седмица
2 седмице ________ дана .
) Колико дана има у 5 седмица?
7) Колико седмица има у 35 дана?
8) Милош тренира фудбал понедељком, средом, петком и суботом. Којим данима Милош не тренира фудбал?
9) Аца дневно штеди по 5 динара. Колико ће уштедети за  2 седмице?
10) Милена иде у школу плеса уторком, четвртком и суб. Колико ће часова плеса  имати овог месеца? (календар)
11) Поређај следеће датуме по редоследу у календару:
17. 1.                       1. 9.
13. 9.                     29. 12.
29. 6.                     30. 10.
5. 10.                       7. 9.
12) Користећи календар одреди који је дан ове године:
-  8. 5. ____________________
- 17. 1. ____________________
- 28. јун ___________________ .
13) Прецртај датуме који нису могући:
15. 9.                30. 2.                  31. 11.
22. 6.                10. 8.                  31. 4.
14. Воз је из Ниша кренуо у 7 часова и стигао у Београд у 12 часова. Колико је путовао?
15. Аутобус је кренуо у 20 часова и путовао 8 часова. У колико часова је стигао?
16. Авион је кренуо на пут у 22 часа и стигао у 3 часа. Колико је путовао?
17. Летилица је до Месеца путовала 9 часова. На Месец је стигла у 20 часова. У колико часова је полетела?
18. Марко до школе путује 20 минута. Од куће је кренуо у 7часова и 5 минута. Да ли ће Марко стићи на време у школу, ако настава почиње у 7 и 30?

ПРЕУЗМИТЕ!


Ако неки документ са  Sky Drive желите да преузмете на свој рачунар, поступак је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  FILE, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ.



Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   

*Pismeno množenje i deljenje i matematički trikovi - video

,,Боље је знати мало, али то мало темељно, него много и површно.'' Кант

ДО 4. РАЗРЕДА



Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   

четвртак, 30. мај 2013.

*Контролне вежбе' -математика (за некога све, за сваког по нешто)

*НА КРИЛИМА МАШТЕ - састави ученика 2. разреда

"Neki ljudi vide stvari kao što jesu i pitaju se: Zašto ?
Ja snivam o stvarima koje nisu nikada postojale i kažem: Zašto ne ?" (J.F.K.)

На крилима маште
   Синоћ ме је мама рано послала у кревет.Окретао сам се у кревету и никако нисам могао да заспим. Затворио сам очи и бројао до 200. Не вреди. Не могу да заспим, па то ти је.
    Склопио сам очи и почео да маштам.  Налазим се на фудбалском терену. Стадион препун. Сви жељно очекују почетак утакмице. Машу заставцицама и скандирају.
     Стојим на голу обучен у прави голмански дрес. Чујем како узвикују моје име. Поручују ми да будем пажљив и не примим ни један го.
     Почиње утакмица. Напето је. Противнички играчи нападају, шутирају у оквир гола, али ја браним сваки ударац. Ово је мој дан! У пуној сам форми. Навијачи ме бодре: ,,Браво!'',   ,,Браво, Ниџо!'',   ,,Ниџо, мајсторе!''  Ја им шаљем поздраве и пољупце. Правим параде! Бацам се на траву. Бићу проглашен за голмана првенства! Можда ме и тренер узме у репрезентацију!
     Одједном се од некуд зачу глас моје маме: ,,Никола, хајде, устајање! Време је за школу!'' Било ми је жао што је прекинут мој диван сан . Нисам ништа рекао мами да је не бих растужио.
(НИКОЛА МИТИЋ)


На крилима маште
     Скоро сваке вечери, пре него што заспим, ја прво мало маштам. Најчешће маштам да постанем велики  славни фудбалер Црвене Звезде. Замишљам себе у црвено-белом дресу.
     Стадион је препун навијача. Већина су Звездаши. Једва чекам да изађем на терен. Напокон се појављујемо. Чује се песма навијача. Судија означава почетак утакмице. На мом дресу стоји број 11. Даћу све од себе! Морам да постигнем го! Можда будем и најбољи играч у тиму. То ће неко приметити, па ћу отићи у неки још већи тим. Можда страни. То би ме усрећило! Обишао бих многе светске градове и упознати велике играче.
    Постизао бих голове на свим утакмицама. Публика би ме обожавала, узвикивала моје име. Лепо је бити славан. Е, ја бих то волео!
    Из маште ме у стварност обично врати мој брат Јанко који је раноранилац, или мама.
(ВЕЉКО РАДИСАВЉЕВИЋ)


На крилима маште
       Кад год се на небу појави неки авион ја га дуго посматрам и пратим. Волео бих да будем пилот.
    Летео бих пространим плавим небом и уживао у вожњи. Посматрао бих природу и градове испод себе. Занима ме како изгледају шуме, брда, реке када се посматрају са висина. Да ли се пилоти некада сретну са птицама у лету? То бих волео знати!
    Моји путници би били задовољни и безбедни. Разговарао бих са њима преко микрофона. Пожелео бих им срећан и удобан лет.
    Ко зан, можда се ова моја машта и оствари једног дана!
(СРЕЋКО ЛУКИЋ)


*ЈЕДАН КИШНИ ДАН - састави ученика 2. разреда

"Pobeđuju oni koji misle da to mogu." (R.W Emerso)


Један кишни дан
   Била је субота. Спремао сам се да са другарима идем на фудбал. Радовао сам се заказаној утакмици.
     Бацио сам поглед кроз прозор. Напољу се смрачило, тамни облаци су заклањали Сунце и претили јаком кишом. Страшно сам се разочара!  Ништа од утакмице! Морам остати у кући.
     Наставио сам да посматрам кроз прозор. Уморни људи су жирили са својих њива. Желели су да се на време склоне од кише.
Киша се некеко брзо спустила на земљу. То је био прави пљусак. Гледао сам како ветар савија младе гране дрвећа а киша удара у мој прозор. Врапци се посакривали испод стрехе. Бака је журила да сакупи веш са жице а дека баштенску гарнитуру.
    Цео дан је падала киша. Нисам могао изаћи из куће. То ми је веома тешко пало. Али, ја знам да после кише долази Сунце и унапред му се радујем.
(НИКОЛА МИТИЋ)

Један кишни дан
     Била је недеља. Дан створен за дечје игре и несташлуке. Зато сам решила да устанем раније. Али, када сам устала, дочекало ме је изненађење! Грмело је, севало... Бојала сам се !  Затим је почела да пада крупна досадна киша.
    Небом су пловили тмурни сиво-црни облаци. Смрачило се и ако је јутро.  Напоље нисам смела. Могла сам само посматрати природу кроз прозор. На путу су се формирале многобројне баре. Било је и отисака ногу малобројних пролазника у блату поред пута. Ваљда су желели да обиђу баре, па су упали у блато.
     Тата је рекао да ће ова киша падати цео дан. Одустала сам од изласка напоље и определила се за компјутерске игрице.
(ЕМИЛИЈА РАДЕНКОВИЋ)

Један кишни дан
    Неколико дана пада досадна киша. Крајње је време да престане. Лежао сам у кревету и размишљао шта бих могао данас да радим. Искрено се надам да данас неће бити кише. Али, да проверим!
     Устао сам из кревета и пришао прозору. Несташне кишне капи су већ почеле да ударају у мој прозор.  Затим је кренуо још јачи пљусак. Низ улицу су текле блатњаве баре. Дуго сам тако стајао и посматрао како аутомобили на све стране распрскавају воду из тих бара. Нисам био одушевљен овом кишом. Пропашће нам договор за данашњу игру.
    Моји родитељи су се јој радовали због биљака у повртњаку и на њиви које су засејали. Покушао да пред њима не покажем своје разочарење. Решио сам да ипак изађем напоље. Вода је текла на све стране и убрзо сам био сав мокар. Ипак сам се вратио у своју собу и узео књигу са народним бајкама. Тако ће ми брже проћи време док киша не престане.
(РАДИСАВЉЕВИЋ ВЕЉКО)

*Контролне вежбе - разне (за некога све, за сваког по нешто)

''Blagoslovljen je onaj koji je previše zaposlen da bi brinuo po danu i previše pospan da bi brinuo po noći.'' ( Anon )


Именице, глаголи, придеви

Служба речи у реченици - 3. и 4. разред

*Годишња провера знања из српског језика за 2, 3. и 4. разред

''Promenite ono što se može promeniti, prihvatite ono što se ne može, i odmaknite se od onog što je neprihvatljivo.'' ( Denis Waitley )


РАЗУМЕВАЊЕ ПРОЧИТАНОГ



Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред
4. разред

На крају нешто за старије разреде:

Српски језик и књижевност


*За вредне и креативне (мале и велике - децу и оне који су сачували дете у себи)

''Koreni učenja su gorki, ali plodovi su slatki.'' ( Aristotel  )


ОВДЕ ЈЕ СВАКИ КОМЕНТАР СУВИШАН. ПРЕЛИСТАЈТЕ, ПРОЧИТАЈТЕ, НАПРАВИТЕ, ОБРАДУЈТЕ И СЕБЕ И СВОЈУ ДЕЦУ!