Школа: ,,Јован Аранђеловић'', Црвена Река
Наставник: Љиљана Пејчић
Наставни
предмет: Српски језик
Разред: I
Наставна тема: Основе читања и писања
Наставна
јединица: Глас и штампано слово С с
Тип часа: обрада
Наставни облици:
фронтални, индивидуални,
Наставне методе:
, дијалошка, демонстративна,
текстуална, драмски метод.
Наставна
средства: Модели слова С, Словка, Сунца и сунцобрана; параван, листићи за ученике који спорије напредују,
Буквар, свеска, оловке, боје...
Наставни
објекти: учионица
Циљ часа: Ученици правилно изговарају глас С, правилно пишу велико и
мало слово С
у
различитим положајима у речи, читају слово С у речима и реченицама са већ
наученим
словима.
Задаци часа:
Образовни:
Усвајање и развијање појма гласа
(слова), речи и реченице; вежбање
правилног
изговарања свих гласова, како појединачно, тако и у оквиру тежих гласовних
комплекса;
препознавање облика слова, њихово писање и уочавање позиције слова у
речима;вежбање читања и шчитавања; увежбавање
писања речи .
Практични:
Увежбавање графички правилног и
естетски ваљаног писања;
оспособљавање
ученика за практичну примену усвојених знања; развијање основних
елемената
логичког мишљења.
Васпитни:
Развијање осећаја за чување школског
прибора; подстицање навике
активног
читања; неговање лепог писања.
Корелација: претходни
часови српског језика, музичка култура, математика, Покажи шта знаш,
ТОК ЧАСА
1.
Корак (ИР) Исписују по 1 слово научено слово
2.
Корак (ДР)
Разговор између деце, Словка и слова
С. Учитељ је иза паравана и ,,глуми''
СЛОВКО: Здраво децо! Како сте? Да ли
сте спремни за даљу шетњу кроз Земљу слова? Да се прво подсетимо која смо слова
до сада обишли и упознали! Да вас чујем! Одлично! (деца учествују у разговору,
а слово С се полако појављује)Гле! Децо, ко је ово? Које је ово слово? Само да
будемо мало тиши! Видите, С спава а Сунце га греје. Јој, ја се бојим да ће
добити сунчаницу!Да му ставимо сунцобран? Шта мислите? Да ли је ово сунце јако?
Сада је јесен и Сунце не греје тако јако. Слово С може слободно да се сунча. Не
треба му сунцобран. А ја сам чуо да се С храни зрацима Сунца. Децо, шта ли
слово С сада сања? Шта мислите? Питаћемо га када се пробуди. А знате ли шта сам
ја ноћас сањао? Сањао сам да се санкам на санкама. Чак сам и кућицу скунуо да
ми не би сметала, а нисам се смрзао, нисам ни кинуо!
СЛОВО С: ООООО! Добар дан! Зашто ме нисте раније пробудили?
Сањао сам једног старца седе браде који ми је рекао да није лепо да се лаже и
краде.
СЛОВКО: О, Слово С шта ти пада на памет! Овде нема таквих. Па
ми то знамо. Ми смо само желели да се са тобом упознамо. Ова деца су ђаци и она
уче слова. Сада си ти на реду.
Слово С: Здраво, драга децо, баш ми
је драго! Ја сам Слово С! Драго ми је
што смо се упознали! Али, мени се много спава! (заспи)
СЛОВКО: Децо, слово С се опет успавало! Да га ми не узнемиравамо?
Хајде да га напишемо!
3. корак (ДР) Истицање
циља часа: Глас и штампано слово С с
4. корак (ДР) Набрајање
речи на слово С које су чули у претходном дијалогу. Цртање или лепљење сличице
5. корак (ИР) Обрада
слова. Пишу један ред слово С, а затим неколико речи са наученим словима. ученици који спорије напредују добијају бојанку (слово с) и листић са словоликовима.
6. корак (ДР) Читање
7. корак (ИР) Цртају
оживљено слово С
8. корак (ДР) Домаћи
задатак
Ученици
ће за домаћи задатак имати да ураде следеће активности:
а)
уредно исписати један ред великог и малог штампаног слова С;
б)
преписати три реченице из Буквара;
в)
увежбати читање речи, реченица и текста из Буквара.
ДР - директни рад
Ир - индиректни рад
Припрема за
извођење наставе
|
||
Основна школа:
|
,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река
|
|
Учитељ:
|
Љиљана Пејчић
|
|
Разред:
|
Трећи
|
|
Предмет:
|
Српски језик
|
|
Наставна јединица:
|
Марко
Краљевић и бег Костадин, народна епска песма
|
|
Тип часа:
|
Обрада
|
|
Корелација
|
Природа и друштво, народна традиција, Веронаука
|
|
Наставна средства:
|
CD-ROM, листићи, хамер, фломастери, Читанка,
|
|
Образовни стандарди:
|
1
СЈ. 1.2.5.
1
СЈ. 2.2.5.
1
СЈ. 2.2.7.
1
СЈ. 3.2.4
|
|
Редни број часа:
|
Циљеви и задаци часа:
|
Оспособљавање ученика за логичко схватање и критичко
процењивање прочитаног текста. Увођење у тумачење предметности књижевног
текста (повезаност догађаја с местом, временом и ликовима, ликови,
карактеризација књижевног лика, односи међу ликовима). Развијање поштовања
према културној баштини, неговање, унапређивање.
|
37.
|
||
Ток часа
|
||
|
ДР – директни рад
ИР – индиректни рад
Прилози:
Бр. 1
1.
Марко
Краљевић је био Вукашинов син и владао је од 1371. до 1395. године.
|
2.
Погинуо
је 1395. године у боју на Ровинама.
|
3.
Познато
ја да су песме о Марку Краљевићу
писане већ у 19. веку.
|
4.
Вук
Караџић каже да нема Србина који не зна за име Марка Краљевића.
|
5.
Његов
коњ звао се Шарац.
|
6.
У
песмама и причама Марко Краљевић је највећи јунак.
|
7.
Марко
је био судија који је стизао сваког злочинца.
|
8.
Марко
Краљевић је био мудрији од свих.
|
9.
Био
је јунак превелике физичке снаге.
|
10.
Марко
своје противнике уништава и бистрином свог ума.
|
11.
Краљевић
Марко уме да буде лукав, стрпљив и опрезан.
|
12.
Он
има способност да превари непријатеља.
|
13.
Марко
Краљевић је надмоћнији од својих непријатеља.
|
14.
Он
се бори за надмоћност правде, поштења и морала.
|
15.
Марко
има и обичних људских мана: уме да буде суров...
|
16.
Марко
је веран друг и искрен пријатељ.
|
17.
Он
је јунак легендарних способности, али и човек који зна да се уплаши.
|
18.
Тешки
окршаји за њега су лака забава.
|
19.
Јело
и пиће су извори његове огромне снаге.
|
20.
Њему
помажу и натприродна бића као што су виле.
|
21.
Кроз
песме о Марку Краљевићу народ је имао смелости да се супротстави цару.
|
22.
Марко
је племенит и нежан.
|
23.
Марко
је најизразитија личност у нашој народној поезији.
|
24.
Марко
представља осветничке и ослободилачке народне тежње.
|
25.
Марко
Краљевић је наш националини јунак.
|
Бр. 2
Непознате
речи
крсно
име - слава
дочекање - угошћавање
нечовештво
- неисправно понашање
покројити
– ставити, обући некоме
скерлет –
тканина у црвеној боји
хазна – благајна, ризница, каса
заметнути
– сакрити
астал - сто
Бр. 3
Особине Марка
Краљевића
|
кукавица,
|
Особине бега
Костадина
|
непоштен,...
|
добар,
|
достојанствен
|
нечовечан,
|
правдољубив,
|
бранилац
правде,
|
племенит,
|
Поштен
|
храбар,
|
неморалан,
|
лош човек,
|
користољубив,
|
моралан
|
Бр. 4
Коње јашу до два побратима
Стари господари – у доњу трпeзу, нови господари – у
горњу трпезу
Дођоше ти до две сиротице
Ти имадеш и оца и мајку, ни једног ти у астала нема.
Бр. 5
Тема:
Сукоб између Марка Краљевића
и бега Костадина
Поруке:
Чини добро - не кај се, чини
зло - надај се.
Човек све даје за образ, а
образ ни за шта.
Лепота човештва је у љубави и
милосрђу.