КАКО ДОЋИ ДО ЖЕЉЕНЕ ОЦЕНЕ?
СРПСКИ ЈЕЗИК – 3. РАЗРЕД
(ДО КРАЈА 1. ПОЛУГОДИШТА)
ОЦЕНА 5
- редовно ради домаће задатке,
-
уме
да започне разговор, учествује у њему и оконча га; пажљиво слуша своје
саговорнике
-
уме
у кратким цртама да образложи неку своју идеју
-
уме
на занимљив начин да почне и заврши своје причање
-
уме
самостално да препричава, описује, дели на делове, држи се теме, прави план
-
тумачи
особине, понашање и поступке ликова позивајући се на текст
-
одређује
главни догађај и ликове (који су носиоци радње) у књижевноуметничком тексту
-
одређује
време и место дешавања радње у књижевноуметничком тексту
-
уочава
везе међу догађаји-ма (нпр. одређује редослед дога-ђаја у књижевноуметнич.
тексту)
-
чита
и пише и латинична и ћирилична слова
-
чита
текст природно,
-
потребљава велико слово приликом писања личних
имена, назива места, назива школе
-
пише
честитку (за Нову год, рођендан), позивницу (за рођендан ску прославу,
забаву),разгледницу (са летовања,зимовања,екскурзије)
-
исправља
свој текст (критич ки чита написано, поправља текст и исправља грешке)
-
одређује
врсте реченица по комуникативној функцији (обавеш тајне, упитне, узвичне,
заповедне) и по потврдности/одричности (потврдне и одричне)
-
зна
шта су: субјекат и глаголски предикат
-
зна
шта су: риму, стих и строфу у лирској песми
-
зна
шта су бајке, басне, лирске песме, епске песме, драмски текстови, пословице,
питалице, загонетке, приче,
-
разликује
приповедање од описивања и дијалога
-
користи богат фонд речи (у односу на узраст)
-
именује
врсте и подврсте речи (властите и
заједничке именице; описне,присвојне и градивне приде-ве; личне заменице;
основне и редне бројеве; глаголе)
-
одређује
род и број речи
ОЦЕНА 4
- редовно ради домаће задатке
-
уме
да започне разговор, учествује у њему и оконча га; пажљиво слуша своје
саговорнике
-
уме
у кратким цртама да образложи неку своју идеју
-
уме
на занимљив начин да почне и заврши своје причање
-
уме
самостално да препричава, описује, дели на делове, држи се теме, прави план
-
одређује
време и место дешавања радње у књижевноуметничком тексту
-
препознаје
врсте реченица по комуникативној функцији (обавеш тајне, упитне, узвичне,
заповедне) и по потврдности/одричности (потврдне и одричне)
-
препознаје
субјекат и глаголски предикат
-
препознаје
риму, стих и строфу у лирској песми
-
препознаје
бајке, басне, лирске песме, епске песме,
драмски текстови, пословице, питалице, загонетке, приче,
-
препознаје
и дефинише врсте речи: именице, глаголи, придеви.
ОЦЕНА 3
- труди се прилично редовно ради домаће задатке
-
уме
да започне разговор, учествује у њему и оконча га; пажљиво слуша своје
саговорнике
-
чита
и пише и латинична и ћирилична слова
-
чита
текст природно,
-
потребљава
велико слово приликом писања личних имена, назива места(једно чланих), назива
школе
-
уме
самостално да преприча и описује
-
одговара
на једноставна питања у вези са текстом,
-
одређује
време и место дешавања радње у књижевноуметничком тексту
-
почиње
реченицу великим словом, завршава је одговарај. интерпункцијским знаком
-
препознаје
субјекат и предикат
-
препознаје
риму, стих и строфу у лирској песми
-
препознаје бајке, басне, лирске песме, епске песме,
драмски текстови, пословице, питалице, загонетке, приче,
-
препознаје
и дефинише врсте речи: именице, глаголи, придеви.
-
одређује
време и место дешавања радње у књижевноуметничком тексту
ОЦЕНА 2
- често пропусти да уради домаћи задатак
-
уме
да се потпише
-
пише
штампаним и писаним словима ћирилице
-
почиње
реченицу великим словом, завршава је одговарај. интерпункцијским знаком
-
пише
кратку поруку
-
препознаје
књижевне врсте (бајку и басну)
-
препознаје
главни лик у причи
-
препознаје
време, место дешавања
-
чита
бар ћирилична слова
-
разуме
прочитано
-
препознаје
неке врсте речи и реченица
-
користи
форме учтивог обраћања