Циљ пројекта:
Постављање конкретних правила понашања која важе за све ученика.
Постављање конкретних правила понашања која важе за све ученика.
Исходи реализације пројекта:
Да ученици
- Сами уоче која правила понашања важе у школи,
- Прихвате правила која додаје учитељ,
- Схвате да сви морају да поштују та правила,
- Увежбају манипулацију маказама,
- Вежбају уредност, прецизност и одговорност.
Продукти пројекта:
-
Пано са правилима понашања у школи
-
Видео запис тока израде паноа.
Време: 2 везана школска часа
Активности ученика:
-
Смишљају правила понашања у школи,
-
Боје бојанке са неким правилима,
-
Оцртавају своје дланове и исецају их, ,
Активности учитеља:
-
Планира и припрема све услове неопходне за
успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-
Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује,
Начин презентације:
-
Пано постављен у учионици по завршетку пројекта,
-
Изложба фотографија у школском ходнику,
-
Постављање видео записа на учитељском блогу,
школском сајту и фејсбук страници.
Начин
укључивања окружења:
-
Учитељ
позива једног родитеља да помогне у
остваривању пројекта,
-
Родитељ фотографише
и снима
Ресурси су:
-
Родитељ,
-
Алати, материјал за израду паноа.
Начин вредновања:
-Учитељ прати активност
ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици прате рад
својих другова и
упоређују са својим активностима.
Реализација
пројекта:
1. Учитељ води разговор са ученицима наводећи их да смисле што више
правила понашања у школи. То бележи и додаје још неколико правила за која
сматра да су важна. Дели ученицима бојанке са неким правилима понашања. Затим
им дели папире у боји на којима они осликавају своје дланове и исецају их
малказама. На тим длановима учитељ ће касније исписати остала правила понашања
у школи.
2. Ученици су добили
задатак да смисле што
више правила понашања у школи, да обоје по 3 бојанке и нацртају своје дланове
на папир и исеку их.
3. Родитељ фотографише
ток рада, а занимљиве детаље и снима.
4. Учитељ прати и
бележи утиске ради касније процене резултата. По потреби се укључи са неким
питањем или као помоћ, ако је потребно. На крају, уз сугестије ученика, формира одељењски пано са правилима
понашања у школи.
Вредновање и
самовредновање
-
Учитеља користи инструмент
којим процењује и бележи:
заинтересованост ученика, спретност и креативност ученика, хигијенске навике,
Бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се
процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-
Посматрање, упоређивање,
процењивање, су одабрани као инструменте којима ученици вреднују друге и себе
зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрамо да би било који инструмент
који укључује писање одузео доста времена.