КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

субота, 24. април 2021.

* Четврти разред - Живот у средњем веку (понављање)

 




* Четврти разред - Србија у време Немањића (понављање)

 




* Четврти разред - Стари Словени

 





* Четврти разред - Трагови прошлости (понављање)

 



петак, 23. април 2021.

* ,,ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД'' - наш пријатељ

1. ПРОЈЕКТНА НАСТАВА - ОД ТАЊИРА, ДО СУВЕНИРА (2. РАЗРЕД)




2. ЧАС ОДЕЉЕЊСКОГ СТАРЕШИНЕ - ДРУГАРСКИ О ДРУГАРСТВУ (2. И 4. РАЗРЕД)




среда, 21. април 2021.

* Трећа награда на конкурсу ,,У свету бајки''

 




https://www.tabla.org.rs/konkursi/rezltati-5-likovnog-i-literarnog-konkursa-u-svetu-bajki/?fbclid=IwAR0VvZBp53UQ3rfK_gDigglO3zEWM_wwNq5cMxhus96WGsEN340mcc1wK30


РАДОВИ


У СВЕТУ БАЈКИ

(НАГРАЂЕН РАД) 


Од малих ногу знамо шта су бајке.

читају нам их наше драге мајке.

Тако упознајемо чаробни свет тај,

чаробњак, вила, аждаја, змај...

 

Бајке су пуне нестварних бића.

Препреке се стварају пред царевића,

а он их све с успехом савладава.

Бајка се, обично, срећно завршава.

 

У свету бајки има и туге, и плача,

неправду невини осете често,

ал' правда је од неправде јача

и на крају заузме њено место.

 

Цареви у бајкама царују,

животиње на људе личе.

Бајке нам пуно маште дарују,

бајке су најлепше приче.

 

 

Андрија Стаменковић, ученик 4. разреда

                                             ОШ ,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река

18313,    skolacreka@gmail.com

Ментор: Љиљана Пејчић, проф. раз. наставе



У СВЕТУ БАЈКИ

 

Први пут сам слушао бајке

од моје најдраже мајке

док ми је неуморно читала

и моју реакцију пратила.

 

А бајке су тако лепе приче,

све од маште саткане,

на шарене дечје снове личе,

испуњавају наше ноћи и дане.

 

Може бити иза седам гора,

може и иза седам мора,

некада давно у царству неком,

необичном, чудном и далеком.

 

Тамо су аждаје, змајеви и виле,

и немогуће је могуће тамо.

Победићеш, ма какве препреке биле,

храброст ти треба само.

 

У забавном и привлачном свету том

живе принчеви и принцезе,

добар се супротставља злом

и радује клинце и клинцезе.

 

Ма какве невоље да их снађу

невини и праведни јунаци

решење увек успешно нађу.

 

Па, нека тако буде и у животу,

нек' истина и правда увек победе,

па ћемо достићи бајковиту лепоту.

 

Лука Благојевић, ученик 4. разреда

ОШ ,,Јован Аранђеловић''

 Црвена Река  18313,

018/4858-806

   skolacreka@gmail.com

Ментор: Љиљана Пејчић, проф. раз. наставе 



* Награде на конкурсу ,,Табла фест 21''

 





https://www.tabla.org.rs/konkursi/rezultati-konkursa-za-tabla-fest-21/


НАГРАЂЕНИ РАДОВИ


МАСКА МИ ЈЕ УКРАС ЛИЦА


Малени смо ми,

малено срце наше,

па не разумемо

тешке речи ваше.

 

Шта та епидемија значи?

Зашто се маска на лице качи?

Зашто, одједном, од јуче

математику учимо од куће?

 

Опасан вирус

у свету вреба,

маску на лице

ставити треба.

 

Малено лице

испод маске се скрило.

Шта се то страшно

у свету збило?

 

Испод маске

уплашене вире очи.

Да ли ће крај

свему једном доћи?

 

Носићу маску,

нек' ми лице краси,

Само нека се

корона угаси.

 

Лазар Благојевић,  ученик 2/1 разреда

ОШ ,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река (Србија)

Ментор: Љиљана Пејчић, професор разредне наставе

https://www.tabla.org.rs/stvaralastvo/lazar-blagojevic-maska-mi-je-ukras-lica/


МАСКА МИ ЈЕ УКРАС ЛИЦА


Корона вирус влада светом.

Људи покушавају да се заштите.

Страх за живот се шири планетом.

Сви се сада маском ките.

 

На ТВ бројеве приказују,

колико је оболело казују.

Деци дружење бране

и задају им на срцу ране.

 

Сада су направили вакцину.

Сви полажу наду у медицину.

Маске носимо као заштиту и украс.

Да ли ће нам ускоро стићи спас?

 

Маска мени сада смета.

Хоћу ли је скинути до лета?

Заштита и украс лица јесте она,

ал' нека, ипак буде: ,,Збогом Корона!''

 

Страхиња Пенић, ученик 2/1 разреда

ОШ ,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река (Србија)

Ментор: Љиљана Пејчић, професор разредне наставе

/https://www.tabla.org.rs/stvaralastvo/strahinja-penic-maska-mi-je-ukras-lica/


ОСТАЛИ РАДОВИ


МАСКА МИ ЈЕ УКРАС ЛИЦА

 

Корона светом влада,

маска нам треба сада.

Маска нас спутава,

дисање нам отежава.

 

Мама ми каже:

,,Краси ти лице.''

Ал'  ја од ње

добијам оспице.

 

Опет ме теши она:

,,Проћи ће Корона.

Обећавам, тада

маска са лица пада.''

 

Добро, нека је тако,

Маска нека ме краси.

Носићу је свакако,

Она ће да ме спаси.

 

Анастасија Јовановић, ученица  2/1 разреда

ОШ ,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река (Србија)

Ментор: Љиљана Пејчић, професор разредне наставе



МАСКА МИ ЈЕ УКРАС ЛИЦА

 

У свету опасан вирус влада,

кажу да морамо да се чувамо сада.

Сада када Корона у ваздуху вреба

маску на лице ставити треба.

 

Стави маску као модни детаљ,

Заштитићеш и друге и себе.

Тако вирус неће ни на педаљ

да се нађе од тебе.

 

Слушамо сада сви савете доктора.

Не идемо тамо где се не мора.

А око нас увек иста тема -

целом свету зло се спрема.

 

Зато, хадемо сада заједно сви!

Стави маску, заштити се, и ти, и ти...

Послушај савет своје мајке,

па, нисмо тако мали, нису ово бајке.

 

Одрасли, знате шта може да нас спаси,

како да победимо вирус  тај.

Нек' вам маска лице украси

и свему ће доћи крај.

 

Лука Благојевић, ученик 4/1 разреда

ОШ ,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река (Србија)

Ментор: Љиљана Пејчић, професор разредне наставе



МАСКА МИ ЈЕ УКРАС ЛИЦА

 

Док светом влада Корона епидемија

заштитну маску морам носити и ја.

 

Маска ми је прва линија одбране

од тог опасног вируса Короне.

Ако је не носимо и не пазимо

лако можемо да се заразимо.

 

Вирус је опасан, шири се лако,

у опасности је од нас свако.

Зато су маске обавезне и важне

чак и за људе здраве и снажне.

 

Носе их стари, млади и деца.

Разних дезена, облика, бојица.

Сличице – цветића, лептира, зеца.

На крају, украс су нашег лица.

 

Све док је носим тако ће бити,

тако ћу на ову обавезу да гледам.

Тај украс нека ме штити,

вирусу пролаз не дам!

 

Андерија Стаменковић, ученик 4/1 разреда

ОШ ,,Јован Аранђеловић'' Црвена Река (Србија)

Ментор: Љиљана Пејчић, професор разредне наставе












понедељак, 19. април 2021.

* ДА ПОНОВИМО - Азбука, Абецеда, Скраћенице, Интетрпункција





АЗБУКА


АБЕЦЕДА   


СКРАЋЕНИЦЕ


ИНТЕРПУНКЦИЈА





* РОДАН РОКИ - Миленко Пајовић

 


РОДАН РОКИ

Родан звани Роки био је супер тип,

Живео је на Ади и волео стрип.

Био је такав фрајер и даса,

Да је могао и Саву да заталаса.

Додуше, злобници су га звали – рода,

Не знајући да је он мушког рода.

Проналазио је хиљаду начина

 Да докаже да је мушкарчина!

Није му помогла доброта, ни лепота

Да нађе роду свог живота.

Због тога је често, погнуте главе

Очајавао и патио покрај Саве.

Али и поред љубавних јада

Није хтео да оде из Београда.

Није, ни за најкрупнију ситницу

Хтео да напусти Чукарицу!

О, како је то био добар родан,

Ади Циганлији бескрајно одан.

Миленко Пајовић

 


РОДИН РЕЧНИК

Ада – речно острво за голе роде и родане који их заводе.

Сава – река која је некад била зелена и до Ушћа у Дунав заљубљена.

Чукарица – Ако имаш три чуке, изађи из градске буке, уживај у оази зелениша, од филмског града до Макиша.

Дунав – Изнад мирисне дунавске воде, када на запад одлазе роде, као путоказ им служи, а ако много вијуга и кружи.

Миленко Пајовић – рода ме донела у сред зиме,не памтим јој ни лик ни име. Како ли је прелетела планине, мећаву и снег до метра висине.


ПИТАЊА

1.  Како изгледа рода? А родан? 

2.  Где је живео Роки?

3. Шта је он волео?

4. Објасни шта значи да је био ,,фрајер'' и ,,даса''.

5.  Да ли су сви разликовају роду и родана? На основу чега закључујеш?

6.  Какав је био родан Роки? Да ли је родан имао своју роду? 

7. Како се због тога осећао? На основу чега закључујеш?

8. Које делове Београда је волео?

9.  Пронађи стихове из којих се види Рокијева оданост према домовини.

10. Уочи хумор у песми.

11. Одреди време и место дешавања.

12.  Одреди тему и идеју песме.

13.  Уочи риму и ритам песме.

14. Издвој песничке слике. 

15. Пронађи податке о писцу