петак, 1. март 2013.

*Хвала ти, мајко мила

''Мама је глагол од глагола радити..''
Моша Одаловић
  Најлепша мама на свету
Како на најлепши начин мамама исказати сву љубав и захвалност за све што су учиниле, чине и чиниће за нас? Шта значе поклони који се купују? У њима се не види уложени труд и љубав. Најбољи начин да мајци покажемо шта нам значи је да јој сами направимо поклон. Ево неколико занимљивих идеја! 
                                                         

                                                     

                       
 Љиљан од отисака шаке

Ириси од трака

Цвет од креп папира

Нарциси  

Једноставне лале 

Једноставне руже  
                                                                                        

четвртак, 28. фебруар 2013.

*Моје баке прича - Дејан Николић

Ево још једне песме из песмарице учитеља Дејана Николића, пре свега за чланове његове породице, његове најближе, а све захваљујући одлуци његове ћеркице да дозволи објављивање његових дела. 
 И, да додам да нам није била намера да их  растужимо, већ да буду поносни на Дејана. Наравно, допашће се сигурни и свима који воле децу и лепе, топле дечје песме, попут ове.

Моје баке прича

Када нама дођу дани
Пахуљама, ветром изаткани,
Топлој ватри приђем ближе
И од моје баке прича стиже.

То је прича још из њених дана,
Када није као данас било.
Тад се јела друга храна
И уз петролејку беседило.

У селима су била прела;
Дођу стари, дођу млади,
Да се прича, игра, пева,
Али и да се ради.

На цветним ливадама су тада
Пландовала бела стада.
Звона су се свуда чула
И пастирска мила фрула.

Њено село сад је пусто,
Трошне куће, стари људи,
Нема прела, нема стада,
Ни фрулаша да нас буди.

И док своју причу везе,
тужни уздах она пусти.
С  лица сузу кришом брише,
Јер младости нема више.

Њено село, њена младост
Још у песми живи сада,
Кад јој дођу срца радост,
Унуке и унуци из града.

Николић Дејан


*Фебруарци

''Судбина нам даје родитеље, а пријатеље бирамо сами.'' 
изрека
  
Данас је последњи дан месеца фебруара, па свим фебруарцима честитам рођендан. Посебне честитке за:
 Љиљу - 5.2,
 Љубицу - 6.2,
 Бојана - 8.2, 
Горана - 15.2, 
Александра - 18.2, 
Нађу - 26.2,
 Младена - 29.2. 
и све остале знане и незнане!!!!!
 


  

среда, 27. фебруар 2013.

*Волим да волим - наставни материјал за математику,енглески језик и ликовну културу

Да вас питам! Да ли вoлите математику? Ја је обожавам! Зато вам нудим 2 песмице о математици. Уживајте!

Математика
и још по нешто

А како вам иде енглески језик? Ако га, као моји ђаци, учите кроз игру и песму, сигурно вам добро иде! Ево неколико видео записа који вам могу бити од помоћи!




И, на крају, може једна школица цртања? Није на одмет!



уторак, 26. фебруар 2013.

*Именице, именице, именице....- још један занимљив дан у нашој учионици

''Нема књиге, а да се у њој нешто добро не нађе''.
Сервантес


Када дођу на ред часови обраде врста именица, покушавамо да пронађемо текстове у којима је употребљено највише именица и, по могућству, да буду заступљене све врсте. Е, то баш и није лако. Ево једног текста који је саставила моја колегиница Ивана Крстић, која ради у истуреном одељењу наше школе у Долцу. Мани се допао и мислим да је веома употребљив. Имате и један додатак у облику пословица ''засићених'' градивним именицама. Прочитајте, уверите се!
Кликните:
Марко у Истамбулу - аутор: Ивана Крстић
Уз овај документ иде речник са објашњењем неких речи које могу деци бити нејасне. Ово је наш пример, а ви можете претраживати на Интернету и направити свој, можда садржајнији.
Речник
А како то изгледа када се ова прича примени на конкретном часу утврђивања градива о врстама именица, погледајте у следећим прилозима:

Уводни део

Корак по корак до сигурног знања - аутор: Љиљана Пејчић

Збирне именице


Градивне именице


Главни део


Квиз за учење и вежбање - аутор: Љиљана Пејчић

Завршни део


Квиз за крај - аутор: Љиљана Пејчић

А може и овако:

Угледни час: Врсте именица - утврђивање

И на крају, ево и припреме за реализацију ових активности:
ПРИПРЕМА



недеља, 24. фебруар 2013.

* Речи, реченице, приче и песмице - 2. разред - тест знања

Шта смо до сада научили из српског језика - 2. разред

''Бити свестан свог незнања велики је корак ка знању.'' (Бенџамин Дизраели)

Ученици другог разреда до сада су из српског језика доста тога учили. А да ли су научили? То ћемо проверити. Ево писмене вежбе у 3 нивоа тежине, па коме шта одговара!


ШТА СМО ДО САДА НАУЧИЛИ – 2. РАЗРЕД
ОСНОВНИ НИВО

1. Међу побројаним речима уочите и подвуците именице.
сестра, спанаћ, носити, шешир, мала, лежати, кревет, добро, један, сунцокрет

2. Школе су велике мирне овце
а) Ово је наслов песме Драгана Лукића
б) Ово је један стих из песме Драгана Лукића
в) Ово је једна строфа из песме Драгана Лукића

3. Напиши пет именица које почињу словом Л, а означавају име неког предмета.
__________________________________________________________

4. Заокружи слово испред тачног одговора!
Реченицом Не гази траву! исказује се: а) жеља
б) питање
в) забрана

5. Препиши реченице писаним словима. Води рачуна о великом слову.
ЈА СТАНУЈЕМ У УЛИЦИ СРПСКИХ ВЛАДАРА. СВА ДЕЦА У УЛИЦИ МЕ ЗОВУ ЦВРЦА.__________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

6. Упиши слова Ц, Ч или Ћ, напиши реч:
-- аша -- есма --ук --ентар --ебе --ипела
ру--ак ма--а ли--е ма--ка во--е и--и
мо-- ма-- кола-- кола-- но-- шпри—

7. Реченица: Лако је грабити онде где нема ко да чува, кад се чувари међу собом свађају. − налази се у причи:
а) Свети Сава гради прозоре
б) Седам прутова
в) Три брата

8. У ћирилици и латиници исто се пишу штампана велика и мала слова:
а) А, Е, Т б) А, Е, О в) А, О, К?

9. Који лик се не појављује у Пушкиновој Бајци о рибару и рибици?
а) баба
б) деда
в) унук


Шта смо научили - основни ниво



ШТА СМО ДО САДА НАУЧИЛИ – 2. разред
СРЕДЊИ НИВО

1. Стави одговарајући знак на крај реченица:
Зашто Миша стално закашњава у школу
Миша је данас закаснио у школу због покидане пертле
Миша сутра неће закаснити у школу

2. Одговори одрично на питање: Идеш ли вечерас на кошарку?
____________________________________________________________

3. . Међу побројаним речима препознај и подвуци именице:
чаша, вода, сипати, мама, драга, лепа, шетати, липа, кестен, мирисати, два, ли

4. Подвуци именице које означавају имена бића:
пут, путник, путар, путовање, путовати, путић, путница, путоказ, сапутник

5. Песма Болесник на три спрата је:
а) тужна, јер саговорници говоре о болести
б) весела, јер је болесник оздравио
в) смешна, јер се саговорници не разумеју

6. Наведи наслове бар две песме које смо учили.
__________________________________________________________________

7. Међу насловима текстова препознај и подвуци бајке.
Зна он унапред, Биберче, Царево ново одело, Школа

8. У бајкама се сукобљавају добро и зло. Бајке се завршавају:
а) победом добра и кажњавањем зла
б) победом зла и кажњавањем добра
в) победом натприродних сила

9. Који лик није из бајке Шаренорепа?
а) тигар
б) лав
в) девојчица
г) чувар зоолошког врта

10. Као ћириличко слово Р пише се латинично: а) слово Б
б) слово Г
в) слово П?

11. Препиши латиницом: Вук и Јана се играју у соби. И мама и тата су у кући. Бака штрика чарапе.
_______________________________________________________________________________________


Шта смо научили - средњи ниво



ШТА СМО ДО САДА НАУЧИЛИ
НАПРЕДНИ НИВО

1.Поред дате речи испиши што више речи које су од ње настале (можеш неку и измислити):
рука: рукавица ………………………….…………………………
нога: ножица ………………………….………………………….

2. Од једне именице која означава име бића саставите потврдну обавештајну реченицу:
_____________________________________________________________________________

3. Од именице која означава име предмета саставите једну одричну обавештајну реченицу.
______________________________________________________________________________

4. Поставите питање на дати одговор: После часа можете изаћи у школско двориште.
_____________________________________________________________________________

5. Препишите правилно реченицу: Знашли дали ради библиотека.
_____________________________________________________________________________

6. Текст Зна он унапред
а) написан је у дијалогу
б) изводи се на сцени
в) написан је у стиху

7. Реченица коју изговара Миша: Сећам се врло добро. је:
а) упитна реченица у потврдном облику
б) потврдна обавештајна реченица
в) одрична обавештајна реченица

8. Подвуци правилно написану реченицу:
Сећаш ли се зашто си јуче закаснио?
Сећаш ли се зашто си јуче закаснио.
Сећашли се зашто си јуче закаснио?

9. Постави питање на дати одговор: Напољу је хладно.
____________________________________________________________________________________

10. Ко рано рани, две среће граби је: а) народна загонетка
б) народна пословица
в) народна шаљива песма

11. У народним бајкама: а) добри побеђују зле
б) зли побеђују добре
в) јачи побеђују слабије

12. У бајци Биберче главни лик је: а) царева кћи
б) ала са девет глава
в) Биберче

13. Која животиња се не појављује у народној песми Ја сам чудо видео:
а) коза в) жирафа
б) жаба г) миш

14. Заповедним реченицама дају се:
а) наређења
б) обавештења
в) одушевљења

15. Зрно по зрно − погача,
камен по камен − палача.
Ово је: а) народна шаљива песма
б) народна загонетка
в) народна пословица

16.. Направи реченице. Уз сваку властиту именицу допиши одговарајући глагол.
Река ______________. Дунав _______________. Рибе ______________.
Марко _____________. Птице ______________. Џеки _____________.
(пливати, пецати, шенити, цвркутати, тећи, таласати се)
17. Подвуци у реченици именице у множини.
Сунце је својим топлим зрацима обасјало поља, шуме и пропланке.

18. Уз дате речи, допиши њихове одговарајуће облике у једнини или множини.
јаје − ____________ брод − _______________ корпе −_____________
лавови − _________ возач − _______________ ђаци − _____________



Ако желите ове писмене вежбе да преузмете на свој рачунар, поступак је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  FILE, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download. 
- лево - доле видећете како ваш рачунар преузима жељени документ.

ПАЖЊА!
Када  кликнете на одређени документ, будите стрпљиви, сачекајте да се отвори комплетан документ, па тек онда стартујте преглед. Ако, у журби, притиснете неки од натписа изнад документа отвориће се цела база мог  SkyDrive , што и није страшно, али вам може унети забуну и теже ћете пронаћи жељени документ. 

*Прилози за часове природе и друштва - занимљиво!

''Кад би сваки човек на свету усрећио барем једног другог човека, читав би свет био срећан!''
ЈМ Симмел

Сви просветни радници знају да очигледна настава у школама даје најбоље резултате. Наравно,   ми се и трудимо, колико нам могућности дозвољавају, да што чешће примењујемо овај вид наставе. 
У последње време многе моје колеге праве наставне материјале погодне за очигледну наставу. Ја сам пронашла неке од њих, али нисам пронашла имена аутора, те нисам могла ни да их наведем. Извињавам им се због тога и додајем да су одлични. Ако се случајно препознају, нека ми се јаве. 
А сада, уживајте!
Учимо животиње
Када  кликнете на одређени документ, будите стрпљиви, сачекајте да се отвори комплетан документ, па тек онда стартујте преглед. Ако, у журби притиснете неки од натписа изнад документа отвориће се цела база мог  SkyDrive , што и није страшно, али вам може унети забуну и теже ћете пронаћи жељени документ. Ако се снађете, можете све набројане видео записе да прегледате једним отварањем, а ако не, идите једну по једну из овог низа. Такође, можете ставити на цео екран ако желите.