недеља, 21. април 2019.

*Учимо кроз рециклажу




        Користећи рециклирани материјал ученици комбинованог одељења  2. и 4. разреда на часовима Народне традиције, Ликовне културе и Еколошке секције кроз практичан рад усвојили су нова знања о домовима наших предака, запрегама и караванима, врстама ограде, значају дрвећа за човека и разлици између чисте и загађене реке.
          Часови нису одржани у истом дану. Ова композиција је рађена око месец дана
        

ПРВИ ЧАС (Еколошка секција): ,,Живот дрвета је залог за дрво живота“
          Краћи разговор о значају шума за живот људи (Шуме су плућа наше планете). Корелација са градивом предмета Природа и друштво кроз понављање о врстама шума и дрвећа, сличностима и разликама. Осврт на оно што се око нас дешава а то је неконтролисана сеча шума. Ученици коментаришу које су последице ове појаве.
          Следећи корак је практичан рад – прављење дрвета. Ученици најпре на картону цртају по три иста дрвцета, исецају их и облепљују зеленим колаж папиром.Неки лепе и кружиће који представљају воће. Уз помоћ учитељице спајају по три дводимензионална дрвцета и добијају тродимензионално дрвеће. Ученици који брже заврше праве по један жбун.


ДРУГИ ЧАС (Народна традиција): 2. разред -  Од пећине до солитера, 4. разред – Запреге и каравани
          Док други разред одговара на питања у вези са претходном лекцијом (Где се прачовек склањао од опасности и временских непогода? Од чега је правио прва склоништа? Како су се звале прве грађевине које су правили наши пра-преци? ), учитељ са четвртим разредом разговара о  превозним средствима која су се користила у прошлости. Усвајају нове појмове: рабаџија, крамар, водени загледач... Учитељица приказује презентацију са фотографијама неких превозних средстава која су се користила у прошлости, од којих се нека, у мањој мери, користе и данас.
          У другом делу часа ученици другог разреда праве шаторе (од дрваца и платна) или сојенице (штапићи за роштиљ, картон, вуница), а ученици четвртог разреда једну запрегу спајајући штапиће за сладолед.




ТРЕЋИ ЧАС (Народна традиција): 2. разред - Врсте ограда, (Ликовна култура): 4. разред – Композиција боја и облика
          Док учитељица са ученицима, уз презентацију фотографија различитих типова ограда,  разговара о значају ограде за кућу и двориште, сличностима и разликама међу различитим врстама ограда четврти разред на картону великог формата припрема подлогу за будућу композицију и речне рибе од пластелина. Подлогу чине најлон-кесе различитих боја које ученици лепе на картон (зелене за траву, плаве за реку, беле за пут).
          У следећем кораку ученици другог разреда праве плот (глина, чачкалице и вуница) а ученици четвртог тазреда, уз помоћ учитељице, распоређују већ урађене радове (дрвеће, жбуње, један шатор, једну сојеницу, запрегу и три плота).
          Сада композиција добија воћњак ограђен плотом, реку и сојеницу изнад реке, пут до сојенице, шатор између дрвећа и запрегу спремну за утовар робе. Да бисмо обогатили композицију додајемо и моделе неких домаћих животиња.

ЧЕТВРТИ ЧАС (Еколошка секција): Вода и квалитет живота
          Уводни део часа: Учитељица доноси две чаше са водом. У једној је чиста пијаћа вода а у другој замућена вода са видљивим додацима. Учитељ кроз питања води разговор о опасности од загађења река.  Питања: Из које чаше бисте попили воду? А из ове друге? Са којом водом бисте се умивали или купали? У којој води бисте пливали? Како бисте се осећали ако бисте се нашли у овако мутној води? На воду из које чаше личе воде у нашим рекама? Зашто? Како се осећају водене животиње? Долазимо до циља часа.
          Главни део часа: Шетња до оближње Црвена реке. Посматрамо и коментаришемо изглед воде, али и обале реке. На наше изненађење, на обали реке нисмо пронашли неке велике количине отпада. Неколико пластичних флаша и кеса. Вода је била бистра. То нас је обрадовало.Неки су изразили жељу да се мало ,,брчну“ у оваквој води. Морам да нагласим да се ради о планинској реци која као притоке има неколико планинских потока. Међутим, када смо се спустили до ушћа Црвене реке у Нишаву, могли смо да видимо другачију слику. Вода у Нишави је видно замућена а обала ,,окићена“ пластичним флашама и кесама. Закључили смо да се у Нишави не бисмо ни брчкали а камо ли купали и пливали. Зато у Нишави има све мање риба.
          Завршни део часа: Враћамо се у учионицу и нашој композицији додајемо речне рибе од пластелина које су ученици четвртог разреда направили на претходном часу. Тиме желимо да ставимо до знања да река на нашој композицији није загађена.





Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.