Неко ће рећи: ,,То је немогуће! Четврти разред нема Пројектну наставу, већ Народну традицију.'' Ипак, могуће је! Комбинова одељења су увек и изнова изазов за учитеља.
Темe пројекта:
2. разред (Пројектна настава) – Другаци,
путници и пешаци;
4. разред (Народна традиција)
– Водом бродим, друмом и мостом
ходим.
Време реализације: 7
школских часова (по један седмично) у марту и априлу.
Разлози за покретање ове теме: Кроз
село у коме ови ђаци живе и у коме се налази школа пролази веома фреквентан пут
у једном делу без тротоара, пешачког прелаза и семафора. Зато је веома важно да
ученици науче саобраћајна правила, али кроз пројекат који ће сами осмислитии
реализовати. За ученике 4. разреда то је тема у оквиру оперативног плана, а
пошто се ради о комбинованом одељењу 2. и 4. разреда, учитељица је пројекат објединила за оба
разреда.
Наставни предмети са којима је тема повезана: Српски
језик (Саставља
правилне и смислене реченице,Чита с разумевањем. Прави
мапе ума. Правилнo
употребљава велико слово у писању имена
села, градова, река...),
Математика (Разликује
мере за дужину. Користи лењир за цртање троугла и квадрата. Размерава
и обележава димензије моста, тунела и пута.), Свет
око нас/Природа и друштво
(Познаје
саобраћајне знаке, средства, правила и учеснике у саобраћају. Понаша
се у саобраћају тако да штити себе и брине о безбедности осталих учесника у
саобраћају. Одабира материјалекоје ће користити у раду), Ликовна
култура (Правилно и безбедно користи материјале и алате за
обликовање различитих материјала. Боји мање и веће
површине. Различитим техникама и методама изражава своју машту,
сећања и замисли),
Музичка култура (Пева
дечје песмице по слуху.
Прати певање
одговарајућим покретима).
Циљ пројекта: Да
ученици упознају врсте саобраћаја, саобраћајна средства и знаке и да усвојена знања примењују у свакодневним
ситуацијама.
Исходи пројекта: Ученици
ће научити: врсте саобраћаја и саобраћајних средстава, правила
понашања у саобраћају,
обликовање и
преобликовање матријала,
поступак израде
мапе ума, да се правилно и безбедно понашају у саобраћају, да
брину о себи и другима.
Носиоци активности: Ученици,
родитељи, учитељица.
Материјално-техничка основа: Картон,
стиропор, темперо боје, фломастери, лепак, маказе, папир, текстови,
видео-записи, презентације, сличице.
Начин праћења и евалуације: Посматрање, бележење, дискусија, упоређивање.
1.час
Други разред: Кретање улицом; Четврти разред: Друмови и задужбине
АКТИВНОСТИ УЧИТЕЉИЦЕ:
2. разред: Покреће певање песме.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZG3H9Fl5Zk
Води разговор о путовању ученика од куће до школе или до друга/другарице,
баке, рођака...
Приказује 2 дела цртаног филма ,,Пажљивко''
https://www.youtube.com/watch?v=UOB3xDm6OLE
https://www.youtube.com/watch?v=-vMhYz8yhUE
Подстиче разговор о одгледаном цртаном филму.
4.
разред: Даје задужење да ураде мапу ума на задату тему и прати
активност. Фотографише.
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
2. разред:
Одговарају на питања која учитељица поставља. Пажљиво гледају два дела цртаног филма
,,Пажљивко'' Одговарају на учитељицина питања у вези са одгледаним
филмом.
4.
разред: Пажљиво читају текстуални материјал и на основу њега
раде заједничку мапу ума.
2.час
Други разред: Саобраћајни знаци; Четврти разред: Предах за уморне
путнике.
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉИЦЕ:
2. разред: Приказује рецитацију – лекцију у виду филма:
https://www.youtube.com/watch?v=JIjEgdSsE5A
Покреће ученике да отпевају песмицу:
https://www.youtube.com/watch?v=367VcPb_IuQ
Даје инструкције за прављење саобраћајних знакова.
4.
разред: Даје задужење да ураде мапу ума на задату
тему и прати активност. Фотографише.
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
2. разред: Пажљиво прате видео запис. Певају песмицу о
семафору. Праве саобраћајне знаке од картона и штапића за роштиљ.
4. разред: Пажљиво читају текстуални материјал и на основу њега
раде заједничку мапу ума.
3.час
Други разред: Са семафором – без семафора; Четврти разред: Градске
улице
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉИЦЕ:
2. разред: Приказује 4 клипа које је припремила:
https://www.youtube.com/watch?v=rrLMqVlgxwI
https://www.youtube.com/watch?v=wus35744-gc
https://www.youtube.com/watch?v=-bWv516a7tA
https://www.youtube.com/watch?v=sejZBAcRB6E
Води разговор о огледаним клиповима. Поставља
импровизоване улице.
4.
разред: Даје задужење да ураде мапу
ума на задату тему и прати активност. Фотографише.
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
2.
разред Пажљиво прате
видео-записе и учествују у дискусији и демонстрацији. Боје улицу нацртану на стиропору.
4. разред: Пажљиво читају текстуални материјал и на основу њега
раде заједничку мапу ума.
4.час
Други разред: Превозна средства; Четврти разред: Мостови.
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉИЦЕ:
2. разред: Приказује цртане филмове:
https://www.youtube.com/watch?v=Z66ra5mCiTA
https://www.youtube.com/watch?v=AJIoQVWb-cY
https://www.youtube.com/watch?v=ySql2hJ-rok&t=60s
Подстиче дискусију о одгледаним филмовима и даје инструкције за израду аутића од картона.
4. разред: Разговор о мостовима, значају и улози. Даје инструкције за прављење модела моста и тунела. Фотографише.
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
2. разред Пажљиво прате видео-записе и учествују у дискусији.
5.час
Други разред: Насеља, куће; Четврти разред: Водени саобраћај
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉИЦЕ:
2.
разред: Подстиче кратак разговор у циљу понављања
градива о насељима.
Ученицима дели
задужења за израду модела кућица.
4.
разред: Подстиче кратак разговор о воденом
саобраћају.
Домаћи
задатак: израда бродића и комплетирање паноа ,,Куд плови овај брод''. Фотографише.
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
2. разред: Одговарају на питања и праве моделе кућица.
4. разред: Одговарају на
питања. Праве бродиће. Праве и боје реку.
6.час
Други и четврти
разред : Склапање
композиције.
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉИЦЕ:
Помаже ученицима
да саставе композицију. Фотографише
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
Склапају направљене моделе у композицију – модел улице
са реком, мостом и тунелом.
7.час
Други и четврти
разред: Сумирање
резултата
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉИЦЕ:
Подстиче
разговор о активностима у оквиру ове теме. Шта је било лако, а шта тешко? Шта
је било најзанимљивије? Шта би урадили другачије? Постављање композиције у
ходнику, а тока активности на учитељском блогу и школском сајту.
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА:
Учествују
у дискусији. Праве селекцију фотографија које ће бити објављене.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.