уторак, 26. март 2013.

* Дошло је пролеће (састави о пролећу)




Ова два састава написала једна, мени веома драга девојчица (тетино анђелче) када је била ученица трећег разреда. Сада иде у седми разред. Зове се Јована Николић. 


Пролеће
     Дошло је пролеће. Осећа се на сваком кораку. Кроз ваздух се шири опојан мирис пролећног цвећа. Све је постало некако лепше, веселије.
     Топли пролећни дани и мене су измамили напоље. Привукао ме је познат примамљив мирис свежине у ваздуху. Крошње дрвеће полако се ките нежним белим цветићима и зеленим листићима. Само понеко стабло одскаче јер има розе хаљину. Мама ми је рекла да су то брескве и кајсије.
     Ходам полако и пажљиво јер се бојим да не повредим тек изникле младе влати траве. Између њих извирују плаве љубичице, жути маслачци, стидљиве беле раде...
     Пролеће је решило да природи скроји и поклони ново одело. Полако али сигурно завршава своје предивне креације и новом модом дарује воћњаке, ливаде, шуме..., целу природу.
''Кад пролеће дође све на боље пође''.


Пролећне боје
   Бити добар сликар велика је ствар. Сликарство је прелепа уметност. Зима је добра сликарка, у то смо се већ уверили. Међутим, ни пролеће не заостаје за њом.
Сваке године у ово време оно нечујно закуца на сва врата и својом четкицом  почне да ствара савршена уметничка дела. Највише понесе и потроши зелене боје. Њоме покрије, до тада,  голе гране дрвећа, пространа поља и ливаде и густе шуме. И поред тога никада му не понестане боје.
     Пролеће користи и остале боје. Какав би то уметник био када би користио само једну боју.  Његовој креативности никад краја. Дрвеће, поља и ливаде прошара разнобојним цветићима. Сунцу подари златно-жуту нијансу, па лепше светли и топлије греје. Када све то заврши на  раном воћу обоји прве укусне плодове.
     И тако све до пред крај јуна смишља, слика, ужива у својим делима. На крају, када се умори, прибор за сликање предаје следећем вредном сликару, лету.

36 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala Vam, pomogli ste jednoj baki i njenoj unuci.
      Srdacan pozdrav baka Zora i unula Marija.

      Избриши
    2. Хвала Вама на посети! Скрећем вам пажњу, уколико нисте уочили, на чланак ,,Писање састава - како помоћи деци да лакше и боље напишу састав''. Поздрав и за унуку Марију!

      Избриши
  2. Одговори
    1. Драго ми је ако сам помогла, али би ми било још драже ако нисте све преписали, већ узели ово као идеју и пример...

      Избриши
  3. hvala pnoo ovo mi je trebalo za piseni zadatak

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Пази само да још неко не напише такав састав. Зато је најбоље да Ви то уобличите на свој начин.

      Избриши
  4. Одговори
    1. Ово су само неки примери. Ви, наравно, морате свему дати неки свој печат.

      Избриши
  5. svi sastavi su kool!!!!!!!!!!!!!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Bravo!!!Svaka cast!Mnooooooooooogo ste mi pomogli,trebao mi je sastav za skkolu

    ОдговориИзбриши
  7. SASTAV JE BAS BAS DOBAR!!!!

    ОдговориИзбриши
  8. Svidja mi se,oce li biti jos sastava?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Када моји ученици напишу неки леп састав, вредан објаве, ја ћу објавити.

      Избриши
    2. Aha hvala,posecivacu cesce sajt pa cu videti ;)

      Избриши

    3. Ako hocete da vam dam jedan sastav negde u poruke isto onako lep pisalo je dete 4. razred.Ako mogu negde neke poruke ili nesto pa ja cu napisati u komentar sastav,ako vi hocete da napisem i onda ako vam se svidi vi ga objavite samo mi recite da li da pisem..

      Избриши
    4. Možete napisati u poruci, a ja ću preseliti na stranicu. Navedite samo podatke o autoru. Pozdrav!

      Избриши
    5. Ok,vazi,mozete li mi samo reci gde napisati poruku?

      Избриши
    6. Можете иза било ког чланка, мени се, чим отворим блог отварају и неажуриране поруке.

      Избриши
  9. Hahaha..slatko
    *Hvala pomogli ste meni,mojoj cerki,komsinici i njenim bliznakinjama!Pozdrav...!

    ОдговориИзбриши
  10. Swe je prelepo,swaka cast onom ko je owo pisao

    ОдговориИзбриши
  11. hvala vam za predivan sastav mozda ce mo trebati za pismeni

    ОдговориИзбриши
  12. hvala za sastav dobila sam 5 na pismenommmmmm hvala punooooooooo i sastav je lepppppp

    ОдговориИзбриши
  13. Prelep sastav sve pohvale

    ОдговориИзбриши

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.