субота, 21. септембар 2019.

Наша правила понашања у школи – пројектна настава – први разред



Циљ пројекта:
Постављање конкретних правила понашања која важе за све ученика.
Исходи реализације пројекта:
Да ученици
  1. Сами уоче која правила понашања важе у школи,
  2. Прихвате правила која додаје учитељ,
  3. Схвате да сви морају да поштују та правила,
  4. Увежбају манипулацију маказама,
  5. Вежбају уредност, прецизност и одговорност. 
Продукти пројекта:
-        Пано са правилима понашања у школи


-        Видео запис тока израде паноа.
    Време: 2 везана школска часа

 Активности ученика:
-        Смишљају правила понашања у школи,
-        Боје бојанке са неким правилима,
-        Оцртавају своје дланове и исецају их, ,

Активности учитеља:
-        Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-        Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује,

 Начин презентације:
-        Пано постављен у учионици по завршетку пројекта,
-        Изложба фотографија у школском ходнику,
-        Постављање видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Начин укључивања окружења:
-        Учитељ позива једног  родитеља да помогне у остваривању пројекта,
-        Родитељ  фотографише и снима

Ресурси су:
-        Родитељ,
-        Алати, материјал за израду паноа.

Начин вредновања:
-Учитељ прати активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици прате рад својих другова и упоређују са својим активностима.

Реализација пројекта:
1. Учитељ води разговор са ученицима наводећи их да смисле што више правила понашања у школи. То бележи и додаје још неколико правила за која сматра да су важна. Дели ученицима бојанке са неким правилима понашања. Затим им дели папире у боји на којима они осликавају своје дланове и исецају их малказама. На тим длановима учитељ ће касније исписати остала правила понашања у школи.
2. Ученици су добили задатак да смисле што више правила понашања у школи, да обоје по 3 бојанке и нацртају своје дланове на папир и исеку их.
3. Родитељ фотографише ток рада, а занимљиве детаље и снима.
      4.  Учитељ прати и бележи утиске ради касније процене резултата. По потреби се укључи са неким питањем или као помоћ, ако је потребно. На крају, уз сугестије ученика, формира одељењски пано са правилима понашања у школи.

Вредновање и самовредновање
-        Учитеља користи инструмент  којим  процењује и бележи: заинтересованост ученика, спретност и креативност ученика, хигијенске навике, Бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-         Посматрање, упоређивање, процењивање, су одабрани као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрамо да би било који инструмент који укључује писање одузео доста времена.


Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.