,,ЦЕЛА КЊИГА НА ЛИСТУ ПАПИРА''
Mape uma, za one kojima je to nov pojam,
predstavljaju način da se puno informacija stavi na jedan list papira, da se na
dobar način organizuju beleške. Moguće je čak i celu knjigu sumirati na takav
način, olakšavajući sebi da se kasnije prisetimo svih glavnih stvari, bez
velikih osvrtanja na detalje. U tome
i jeste poenta. Naš mozak voli da pamti samo ključne ideje i ključne reči.
Zašto su korisne mape uma?
Pre svega, one sadrže
elemente koji su zanimljivi i levoj i desnoj hemisferi mozga. Leva hemisfera,
ili logička hemisfera, se bavi analizom, brojevima, linearnošću, rečima,
logikom i listama. Desna , ili kreativna
hemisfera, je zadužena za sintezu, prostorno poimanje, voli boje, ritam,
imaginaciju i dnevno sanjarenje. Kada
se spoji rad leve i desne hemisfere mozga, naš mozak može da radi i sto puta
bolje! Mape uma uključuju elemente koji drže pažnju i levoj i desnoj hemisferi
mozga, i uz pomoć puno boja, slika, asocijacija, vrlo brzo pamtimo informacije.
Takođe, mape uma jasno definišu ključne pojmove, odvajajući bitno od nebitnog,
čime nam omogućavaju da ne lutamo i ne gubimo vreme na nebitne detalje.
Kako
se crtaju mape uma?
Najpre se crta centar mape uma, koji treba da predstavlja
ključni pojam, ključnu ideju, ili još bolje, crtež glavnog pojma. Suvišno je
reći da jedna slika vredi hiljadu reči i da će naš mozak poslednje zaboraviti,
a prvo se setiti neke slike ili crteža. Ukoliko je centralni crtež specifičan,
smešan ili sadrži asocijaciju na ključni pojam, naš mozak će sliku usvojiti u
deliću sekunde. Mapa uma, u suštini, sadrži asocijacije misli koje proističu
ili se vezuju za centralnu tačku. Iz centralne slike se granaju ostale teme,
koje mogu da se dalje granaju u manje važne pojmove.
Mape uma se crtaju
najčešće flomasterima, mada mogu da se koriste i bojice ili markeri. Bitno je
da centralni crtež sadrži minimum tri boje, kako bi se stvorila iluzija
trodimenzionalnosti koja deluje uverljivo našem umu. Što više boja, to bolje. Isto važi i za crteže. Naš mozak voli slike i
crteže i sve mu je mnogo zanimljivije, lepše i lakše za pamćenje ukoliko sve
vreme pravi slikovitu asocijaciju na dati pojam. Dakle, što više crteža. Pritom
se preporučuju samo pozitivne asocijacije.
Са блога УЧИТИ ОВАКО
*Још неколико примера мапе ума
*Блог СНЕЖАНА ЛАКЕТА _ УМНЕ МАПЕ
*Мима Поповић блог - мапе ума
*Сузана Миљковић - о мапама ума
*Приручници и примери мапа ума у разредној настави колеге Фахира Терзића
*Мапе ума мојих ученика
*МАПЕ УМА 1 *МАПЕ УМА 2
*МАПЕ УМА 3 *МАПЕ УМА 4
*МАПЕ УМА 5 *МАПЕ УМА 6
*МАПЕ УМА 7
*ТРАГОВИ ПРОШЛОСТИ И ОБРАДА ДРВЕТА - МАПЕ УМА 8
*Блог СНЕЖАНА ЛАКЕТА _ УМНЕ МАПЕ
*Мима Поповић блог - мапе ума
*Сузана Миљковић - о мапама ума
*Приручници и примери мапа ума у разредној настави колеге Фахира Терзића
*Мапе ума мојих ученика
*МАПЕ УМА 1 *МАПЕ УМА 2
*МАПЕ УМА 3 *МАПЕ УМА 4
*МАПЕ УМА 5 *МАПЕ УМА 6
*МАПЕ УМА 7
*ТРАГОВИ ПРОШЛОСТИ И ОБРАДА ДРВЕТА - МАПЕ УМА 8
Ljiljana ,promijenio sam vezu do priručnika mape uma.nova veza je ova:http://fahroterzo.wordpress.com/category/peti-razred/
ОдговориИзбришиHvala, kolega na obaveštenju! Promeniću!
Избриши