,,ЗАПАМТИ: АКТИВАН СИ САМО АКО КОРИСТИШ У ИСТО ВРЕМЕ ОБЕ ПОЛОВИНЕ МОЗГА''
(психолог Срећко Лазић)
Evo
nekoliko definicija :
1) Učenje kroz pažljivo konstruisane aktivnosti.
2) Učenje kroz rad, izvršavanje zadataka i lična akcija.
3) Učenje direktnim uključenjem učenika u proces učenja.
Ako pomislite da je pojam aktivnog učenja nešto novo citiraću čuvenog Bendžamina Frenklina (lice sa novčanice od 100 dolara), koji je pre više od 200 godina rekao:
"Reci mi i ja ću zaboraviti,
Pokaži mi i ja ću možda zapamtiti,
Uključi me i ja ću razumeti."
Suština pojma aktivnog učenja vidi se iz ova poslednje rečenice:
Uključi me! (eng: involve me).
Zašto je aktivno učenje toliko važan pojam može se videti iz samog pojma učenja. Evo nekih definicija učenja:
1) Sticanje znanja i veština koje rezultiraju promenom stanja svesti.
2) Promena u neuralnim funkcijama kao rezultat doživljenog iskustva.
3) Mentalna aktivnost interpretacije, a ne registrovanja informacija.
Primetićete nekoliko ključnih reči: promena stanja svesti, promena u neuralnim funkcijama, mentalna aktivnost. Sve one kazuju da je suština učenja u tome da izazove promenu stanja svesti. Što je promena stanja svesti veća više smo naučili (u kvalitativnom smislu). Zapitaćete se kako se na pravi način izaziva-stimuliše promena stanja svesti?
1) Učenje kroz pažljivo konstruisane aktivnosti.
2) Učenje kroz rad, izvršavanje zadataka i lična akcija.
3) Učenje direktnim uključenjem učenika u proces učenja.
Ako pomislite da je pojam aktivnog učenja nešto novo citiraću čuvenog Bendžamina Frenklina (lice sa novčanice od 100 dolara), koji je pre više od 200 godina rekao:
"Reci mi i ja ću zaboraviti,
Pokaži mi i ja ću možda zapamtiti,
Uključi me i ja ću razumeti."
Suština pojma aktivnog učenja vidi se iz ova poslednje rečenice:
Uključi me! (eng: involve me).
Zašto je aktivno učenje toliko važan pojam može se videti iz samog pojma učenja. Evo nekih definicija učenja:
1) Sticanje znanja i veština koje rezultiraju promenom stanja svesti.
2) Promena u neuralnim funkcijama kao rezultat doživljenog iskustva.
3) Mentalna aktivnost interpretacije, a ne registrovanja informacija.
Primetićete nekoliko ključnih reči: promena stanja svesti, promena u neuralnim funkcijama, mentalna aktivnost. Sve one kazuju da je suština učenja u tome da izazove promenu stanja svesti. Što je promena stanja svesti veća više smo naučili (u kvalitativnom smislu). Zapitaćete se kako se na pravi način izaziva-stimuliše promena stanja svesti?
Autor: Miodrag
Kostić
Погледајте презентацију:
захвалност за ову одличну презентацију заслужује психолог Срећко Лазић
објавили: Иван Ивић, Ана Пешикан и Слободанка Антић. Хвала им на томе!
*Активно учење - теорија -
Позитивна психологија (неколико корисних постова). Хвала!
*Активно учење - блог Сузане Миљковић
Позитивна психологија (неколико корисних постова). Хвала!
*Активно учење - блог Сузане Миљковић
*Пример часа активне наставе - Грађење речи
Смиљка Синдик, професор српског језика у Ош ,,народни херој Саво Илић'', Доброта. Хвала!
*Пример часа активне наставе - Орање Краљевића Марка - Драгана Шешум. Хвала!
*Сценарио за час активне наставе - Живот наших предака (Љиљана Пејчић)
*Врсте саобраћаја и саобраћајна средства
*Градивне именице
Смиљка Синдик, професор српског језика у Ош ,,народни херој Саво Илић'', Доброта. Хвала!
*Пример часа активне наставе - Орање Краљевића Марка - Драгана Шешум. Хвала!
*Сценарио за час активне наставе - Живот наших предака (Љиљана Пејчић)
*Врсте саобраћаја и саобраћајна средства
*Градивне именице
*Мапе ума - час активног учења -
учење технике учења
*Више примера припрема за часове активне наставе језика из нашег комшилука - Црна Гора
Погледајте још један пост о мапама ума:
*Мапе ума
учење технике учења
*Више примера припрема за часове активне наставе језика из нашег комшилука - Црна Гора
Погледајте још један пост о мапама ума:
*Мапе ума
odlican blog
ОдговориИзбришиHvala!
Избриши