КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

субота, 16. фебруар 2013.

*Како сам победила страх - Сања Ђорђевић, 4. разред


  КАКО САМ ПОБЕДИЛА СТРАХ
Пси и мачке су ми омиљене животиње. Још као мала радо сам се играла са њима и није ме било страх. Знала сам како да им приђем, хранила их и мазила. Знала сам шта воле и знам да су оне мене волеле.


''Храброст је када 
чините оно чега
 се бојите.''
Ед Решенбахер
Али, једног дана мој пас ме је у игри случајно угризао мало за руку. То није много болело, али ме је страшно уплашило. Имала сам 7 година и нисам могла да схватим да се то догодило случајно. Много сам се уплашила и почела да зазирем од свог кућног љубимца. Нико ме није више могао убедити да је он безопасан. Без обзира на све, волела сам свог пса и недостајало ми је дружење са њим. Дуго сам се борила у себи, а онда се сетила оне пословице ''Клин се клином избија'' и одлучила да покушам да се изборим са својим страхом.
Полако сам му пришла гледајући га право у очи. Он је махао репом и тако мило ме погледао да сам истог тренутка заборавила на свој страх и почела да трчим и играм се са њим. Од тада смо нераздвојни пријатељи и више ме никада није повредио.
На крају, морам признати да сам, ипак сада мало опрезнија у тој игри.
  
            Другари

петак, 15. фебруар 2013.

*Вук Караџић - Дејан Николић

    ''Највећи човек увек остаје дете''     Гете
   Због великог броја коментара после објављивања песме Николић Дејана ''Миша што школу не шиша'' и молби да објавим још нешто, ево још једне песме за све који су га познавали и волели, али и за остале заинтересоване читаоце.

                      ВУК КАРАЏИЋ

Једна рука мала
хартијом се шеће, 
пише слова лепа
и сија од среће.

На зиду, изнад школске табле
велика слика стоји.
Гледа у руке малог Луке
и слова броји.

На глави му капа 
црвеном кићанком украшена,
а два брка седа
до дна слике опуштена.

Он у столици старој седи,
брке од среће суче,
с љубављу своје ђаке гледи
како читање и писање уче.

Све он њих воли,
сам 30 синова има,
радо их поклања свима.
Вуче, Вуче,
уђе ти у приче наше!
Ти си једини Вук
кога деца воле, 
кога се не плаше.

Данас је дан твога рођења
и свако се ђаче сећа
твога дела и имена
за сва времена.
 Написано 4.11.1996.године
Вук Караџић - Пиши као што говориш
  ПОГЛЕДАЈТЕ!    

четвртак, 14. фебруар 2013.

*Множење двоцифреног броја једноцифреним бројем - 2. разред

                                                                                  ''Детиња душа није ћуп који 
ваља напунити већ огњиште
 које треба разбуктати'' 
 Монтењ
ОБЈАШЊЕЊЕ:
Како да решимо следећи задатак:
4 ∙ 21 ?
Ми знамо само таблицу множења, а тамо нема оваквог множења?
За почетак, број 21 ћемо написати у облику збира бројева 20 и 1:
20 + 1

А сада,замисли да славиш рођендан и да ти долазе 2 госта заједно. Дочекујеш их на вратима. Ти си број 4 а твоји гости су баш ови бројеви:  20 и 1  или  20 + 1
4 ∙ (20 + 1)

Шта ћеш урадити?
Као ,,домаћин'' ти се поздрављаш са њима, тако што се рукујеш са сваким ,,гостом'' појединачно. То изгледа овако:
поздрављаш се са првим гостом   4 ∙ 20,
а затим се поздрављаш са другим   4 ∙ 1.
Када то спојиш, изгледа овако: 
4 ∙ 20 + 4 ∙ 1

Када све израчунамо: 4 ∙ 20 = 80  и    4 ∙ 1 = 4,
80 + 4 = 84,    резултат је 84.

А када све то спојимо:
4 ∙ 21 = 4 ∙ (20 + 1) = 4 ∙ 20 + 4 ∙ 1 = 80 + 4 = 84, резултат је 84.

Или мало краће
4 ∙ 21 = 4 ∙ (20 + 1) = 80 + 4 = 84,

Или још краће
4 ∙ 21 = 80 + 4 = 84.

Сами процените који начин вам је најлакши па, ако у задатку није наглашено на који начин треба решити, израчунајте на свој начин. Најважније је да решење буде тачно!
Да бисте још мало провежбали, ево једног наставног листића са задацима:
''Ако заиста желимо да решавамо 
проблеме, увек треба да 
поједностављујемо ствари,
 а не да их компликујемо.''
 Емил Куе
Множење двоцифреног броја једноцифреним

1. Израчунај:
  • а)  3 19 = 3 • (10+9)= ____________________________ 
  • б)  4• 18 = ______________________________________
  • в)  5 •16 = ______________________________________ 
  • г)   6• 12 =  ______________________________________

2.  Први чинилац је претходник броја  6, а други чинилац је следбеник броја 15. Израчунај  производ.

3.  Који број је  28  пута већи од броја 2? 

4. Ана чита књигу и сваки дан прочита по 8 страница. Колико ће страница прочитати за 12 дана?

5.     Ема  је убрала 26 јабука, а њена мама 3 пута више. Колико је јабука  убрала мама? 



АКО ЖЕЛИТЕ ДА ПРЕУЗМЕТЕ ОВУ ПИСМЕНУ ВЕЖБУ, КЛИКНИТЕ НА:
Поступак преузимања је: 
- горе - лево кликнете на плави правоугаоник  FILE, а затим у падајућем менију бирате опцију  Save As,
- десно се отвара прозор у коме кликнете на Download.
                                                                   ПАЖЊА!
Када  кликнете на одређени документ, будите стрпљиви, сачекајте да се отвори комплетан документ, па тек онда стартујте преглед. Ако, у журби, притиснете неки од натписа изнад документа отвориће се цела база мог  SkyDrive , што и није страшно, али вам може унети забуну и теже ћете пронаћи жељени документ.           

среда, 13. фебруар 2013.

*Један занимљив дан у нашој школи

''Ко хоће нешто да учини, нађе начин; ко неће ништа да учини, нађе оправдање.''   Пикасо

Данас смо имали занимљив дан. А зашто?
1. Учитељ Угљеша Живковић држао је јавни час у нашем одељењу.
ПОГЛЕДАЈТЕ!

2. Сусрет са песницима:
ПОГЛЕДАЈТЕ!
Недељко Попадић

Недељко Попадић




уторак, 12. фебруар 2013.

*10 дечјих заповести

''Деца и сатови се не смеју 
непрекидно навијати. 
Ваља их пустити да иду''
  Пол Жан
                                                                  
1. Moje ruke su male: ne očekujte savršenstvo dok spremam krevet, crtam ili bacam loptu.

2. Moje su noge kratke: usporite kako bih vas mogao stići.

3. Moje oči nisu videle svet kao što su vaše: pomozite mi da otkrijem svet. Nemojte me… sputavati.

4. Kućni posao neće pobeći. Ja neću još dugo biti malen – nađite vremena za igru sa mnom. …

5. Ja sam vaš poseban dar, tako sa mnom i postupajte.

 6. Trebam vašu podršku dok rastem. Nemojte mi prigovarati i kažnjavati me. Zapamtite – možete prigovarati mojim postupcima a da ne prigovarate meni.

7. Pružite mi slobodu samostalnog odlučivanja. Dopustite mi da pogrešim kako bih mogao naučiti iz vlastitih pogrešaka. Tako ću jednog dana biti sposoban donositi pravilne odluke.

8. Nemojte se bojati otići bez mene na vikend. Potreban vam je odmor od mene, a i meni od vas. To je takođe odličan način da mi pokažete kako ste međusobno važni jedno drugom.

9. Znam da je to teško, ali nemojte me upoređivati s mojom braćom i sestrama ili s drugom decom.

 10. Nemojte raditi stvari umesto mene. Tada osećam da način na koji ja to radim nije dovoljno dobar i razočarava vas… ♥
 (Преузето са блога Маје Радоман ''Српски лако'')




Још различитих текстова намењених, пре свега родитељима,  можете наћи  ОВДЕ

*Ликовни радови до 12.02.2013.

''Детињство је родитељ човекове личности.''   Фројд

Кликните на први цртеж да бисте започели преглед!
Ово су неки наши ликовни радови:














ЕВО ЈОШ РАДОВА, АЛИ У ДРУГОМ ОБЛИКУ. УЖИВАЈТЕ!



*Главни ходник школе - слике

Кликните на прву слику да бисте започели преглед!
Ово је главни ходник школе:

*Наша школа - слике

''Било би добро да није лоше, али зато је добро што није горе'' Сима Поповић
Можда мало касним са овим фотографијама, али нема везе! Данас су направљене.
Овако изгледа наша школа!
Ускоро ће, надамо се, бити лепша (ако нам буду одобрени пројекти). 
Кликните на прву слику да бисте покренули пројекцију.