У комбинованом одељењу је веома важно испланирати када
ће са којим разредом бити заступљен директни а када индиректни рад. Они би
требало да се неколико пута у току часа смене. Ево једног часа на коме приликом
смењивања директног и индиректног рада није изгубљен ни минут времена.
2. разред: Обрада драмског текста ,,Стара слика на зиду'',
Драган Лукић
4. разред: Писање састава на тему ,,Поглед са мог прозора''
(касна јесен)
Циљеви и задаци часа:
2. разред: Увођење ученика у
разумевање и доживљавање драмског текста,
увежбавање вештине читања, развијање маште, развијање другарских односа.
4. разред: Oспособљавање ученика да говоре и пишу на задату тему
користећи књижевни језик, оспособљавање
ученика да овладају српским књижевним језиком, развијање трајног интереса и
љубави за језик, развијање смисла за правилно писмено изражавање, развијање
мисаоних акттивности ученика, подстицање на самостално литерарно стваралаштво,
уредност, тачност, маштовитост, систематичност...
Уводни део часа
Други разред: Игра ,,Пронађи ме''. Ученик који ће тражити сакривен предмет одлази у
ходник, а остали ученици са учитељицом сакривају распоред часова испод паноа са
Азбуком. Долази ученик из ходника и креће у потрагу. Остали ученици га наводе
на решење (Што нам је лепа учионица, Имамо прелепе радове и паное, Нарочито је
леп овај пано за српски језик, Ова илустрована Азбука је одлично урађена...)
Ученик проналази распоред. Следи истицање циља часа.
Четврти разред: Посматрају кроз прозор природу у касну
јесен,Исписују што више придева и глагола који у касну јесен одговарају
појмовима:облаци, сунце, ветар, киша... (грозд). Сваки ученик пише по два
грозда (што више придева и глагола уз појмове на које су обратили пажњу).
Учитељица им даје готове гроздове за појмове: дан, време, улица, људи.
Подсећање на правила за лепо писање
састава (увод, поштовање правописних правила, да сви делови састава одговарају
теми, кратке и јасне реченице, правилан избор речи, без понављања, описати
интересантне и важне детаље, издвајање увода, пасуса и закључка новим редом,
уредност задатка...).
Истицање циља часа: описивање јесењег
пејзажа.
Главни део часа
Други разред: Анализа драмског текста ,,Стара слика на зиду'' по методском поступку. Изражајно
читање од стране учитеља, глобална анализа (Да ли сте разумели садржину текста?
Да ли вам се допао? Шта вам се допало? Зашто?) Усмерено читање од стране
ученика. Детаљна анализа са поделом на тематске целине и тражењем наслова за
сваку целину. Да би убрзала и олакшала рад учитељица је наслове испретураним
редом исписала на једном папиру и окачила на магнетну таблу. Ученици имају
задатак да, корак по корак, кроз анализу и одговарање на питања учитељице,
одређују њихов редослед исписујући бројеве на почетку сваке реченице.
- Шта ради Влада на почетку текста?
- Ко долази код Владе? Зашто?
- Да ли одмах одлазе да се играју? Зашто? Чија је то идеја била? Шта
значи ,,расејан''? Од кога су сазнали да је он расејан?
- Шта раде другови? Како су га задиркивали? Шта из њиховог
задиркивања сазнајемо о слици на зиду? Шта је на њој приказано? Како је
Влада реаговао на њихово задиркивање? Како бисте ви реаговали да сте били
на његовом месту?
- Да ли је задиркивање навело Владу да пронађе распоред? Да ли је он схватио да су његови другови сакрили распоред? Да ли ви одобравате њихов поступак?
Затим се, кроз питања долази до теме, ликова, поруке, место и време
радње: Шта би било тема овог текста (Другарско задиркивање расејаног дечака).
Шта би било порука овог текста? (Расејаност може да представља проблем, Прави
другови се не подсмевају једни другима). Који се ликови помињу у тексту?
(Влада, Сима, Јелица и Јоца) Да одредимо место радње! (Владина соба) А време
радње? (фебруар)
Следећи корак је обнављање и разговор о драмском тексту и његовим
особинама: Какав је ово текст? Како је написан? (Драмски текст. Написан је по
улогама) Како се зове разговор између два лика? Знате ли шта је ДРАМСКА РАДЊА?
А каква је улога ДРАМСКОГ СУКОБА? Где се користе овакви текстови?
Прављење мапе ума на
којој је централни појам ДРАМСКИ ТЕКСТ.
Четврти разред: Ученици пишу састав на тему ,,Поглед са мог прозора''.Користе гроздове
са уводног дела часа.
Завршни део часа
Други разред: Преписивање са табле и листића. Домаћи задатак: изражајно читање драмског
текста и да пронађу по 5 упитних, узвичних и обавештајних реченица.
Четврти разред: Један ученик чита састав. Учитељица чита један припремљени састав,
уколико ни један ученик не жели да прочита свој рад. Домаћи задатак: побољшана
верзија састава.
САСТАВ
Јутро је. Још увек сам у кревету. Хладна кошава фијуче и гранчице лупају
по мом прозору и буде ме.
Чује се још по која лупњава, али не могу одредити звук. Не знам шта је.
Устала сам и полако пришла прозору. Сав је замагљен, а плех је мокар. Ситне
кишне капи играле су свој плес. Летеле су свуда по граду. Чини ми се да је тако
мало потребно да се претворе у беле снежне пахуљице. Велика река је гласно
жуборила песму јесени. Парк је био прекривен тепихом од сувог лишћа. Сигурно је
мекан и влажан. Зато више не шушти под ногама.
Без
обзира на кишу, поглед са мог прозор је био несвакидашњи. И јесен уме да буде
занимљиво годишње доба. Сетимо се само свих оних њених дарова!
Пејчић Љиљана,
учитељица
ОШ ,,Јован Аранђеловић''
Црвена Река
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.