Циљ пројекта:
Да деца упознају делове тела човека и њихову улогу.
Да деца упознају делове тела човека и њихову улогу.
Исходи реализације
пројекта:
Да ученици
1.
Упознају главне делове тела човека, делове
главе;
2.
Усмено описују чему
служи сваки део тела;
3.
Упознају основне делове скелета човека;
4.
Уочавају разлике између дечака и
девојчица?
5.
Одржавају личну хигијену
и адекватно се хране у циљу очувања здравља,
6.
Науче да јачају своје тело;
7.
Обликују једноставне
фигуре од меког материјала,
8.
Цртају, исецају и спајају дводимензионалне
облике од картона.
Продукти пројекта:
- Модели делова
човековог тела, ,
- Видео-клипови
Активности
ученика:
- Бирају тему,
прикупљају информације,
- Прате,
посматрају, уочавају, смишљају и постављају питања учитељу,
медицинској сестри или лекару,
Цртају делове
тела човека,
- Праве модел
делова тела,
- Праве видео-клипове
Активности учитељице:
- Планира и
припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
- Прати, подстиче
сарадњу, помаже, процењује, фотографише.
Начин презентације:
- Изложба радова, по
завршетку пројекта,
- Изложба
фотографија у школском ходнику,
- Постављање видео
записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.
Начин укључивања у рад:
- Учитељица планира
и води низ активности са ученицима помаже у снимању видео-записа и договара
термин медицинском
сестром и лекаром,
- Ученици су
активни учесници свих активности, смишљају и постављају питања.
- Родитељи фотографишу
и прихватају информације и
савете лекара.
- Лекар
и медицинска сестра даје ученицима додатна објашњења и практичне
савете.
Ресурси су:
- Учионица, лаптоп,
пројектор, мобилни телефон, свеске, оловке, бојице, картон,
маказе, пластелин,
Начин вредновања:
-Учитељица прати
активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици прате рад
својих другова, упоређују са својим активностима и процењују чија су питања
била најкориснија, а чији радови најбољи.
Реализација пројекта:
1.
час: Делови тела
Учитељица показује ученицима постере и ресурсе са интернета ( http://decijisnovi.com/deloviTela ) са
деловима тела, деловима главе и скелета човека. Води се разговор о изгледу и
улози сваког дела тела. Учитељица наводи ученике да закључе зашто је важан
сваки сео тела, део главе и део скелета.
Деца цртају сличице у своје свеске.
Домаћи задатак: да ученици ураде следеће квизиће –
игрице:
2.
час: Међусобно се разликујемо
Учитељица кроз разговор и сличице са интернета наводи ученике да уоче
разлику између дечака и девојчице, као и између деце и одраслих.
3. час: Јачамо своје тело
Учитељица приказује одговарајуће клипове са вежбама за јачање тела. Наводи ученике
да схвате значај вежбања за наше тело. http://skr.rs/5DFУченици вежбају.
4. час: Одржавамо и хранимо наше тело
Учитељица
кроз низ питања подсећа ученике на значај и начин одржавања личне хигијене, као
и здраве исхране. Подсећање на пирамиду здраве исхране.
Ученици од пластелина праве здраве намирнице.
5.
час: Практичан рад
Ученици се
поделе у 3 групе и или од картона или од пластелине праве делове: 1. Тела, 2. Главе,
3. Скелета.
6. час: Сумирање резултата
Постављање изложбе радова и фотографија у школском ходнику, на блогу и фејсбуку.
Сумирање утисака: шта смо научили, да ли је било занимљиво, шта је било најзанимљивије, шта је било тешко.....
Сумирање утисака: шта смо научили, да ли је било занимљиво, шта је било најзанимљивије, шта је било тешко.....
Вредновање и
самовредновање
- Учитељица
користи инструмент којим
бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се
процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
- Посматрање,
упоређивање, процењивање, разговор и дпрактичан рад смо одабрали као инструменте
којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог
разреда. Сматрамо да би било који инструмент који укључује писање одузео доста
времена.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.