субота, 23. јануар 2021.

* ПРОЈЕКТНА НАСТАВА – 2. РАЗРЕД (ТЕМА: Oд тањира до сувенира)

 

Циљ пројекта:
Сналажење ученика у конкретним животним ситуацијама (слава, славље, оброк за столом, бонтон за столом) 

Исходи реализације пројекта:

Да ученици

1.    Науче како се прибор за јело распоређује на сто,

2.    Схвате улогу сваког елемента прибора за јело,

3.    Науче намену тањира различитих облика и величине,

4.    Схвате значај естетике сервираних тањира, прибора, салвета и подметача,

5.    Науче да тањир може бити и сувенир,

6.    Направе тањир као сувенир,

7.    Безбедно и са лакоћом обликују различите материјале,

8.    Цртају, исецају и спајају дводимензионалне облике од картона.

Продукти пројекта:

-        Модели тањира различитих облика,

-        Модели прибора за јело,

-        Подметачи за тањире,

-        Тањири – сувенири,

-        Фотографије.

 Активности ученика:

-        Бирају тему, прикупљају информације,

-       Прате, посматрају, уочавају, смишљају и постављају питања учитељу,  

-       Цртају распоред тањира и прибора,

-        Праве моделе тањира, прибора за јело,

-        Украшавају подметаче за тањире.

Активности учитељице:

-       Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,

    Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује, фотографише.

Начин презентације:

-        Изложба радова, по завршетку пројекта,

-        Изложба фотографија у школском ходнику,

-   Постављање фотографија на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Начин укључивања у рад:

-   Учитељица планира и води низ активности са ученицима помаже у прављењу и постављању фотографија

-   Ученици су активни учесници свих активности, смишљају и постављају питања, праве моделе, обликују материјале,

Ресурси су:

-        Учионица, лаптоп, пројектор, мобилни телефон, свеске, оловке, бојице, картон, маказе, салвете,

Начин вредновања:

-Учитељица прати активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,

-Ученици прате рад својих другова, упоређују са својим активностима и процењују чија су питања била најкориснија, а чији радови најбољи.

Реализација пројекта:

1.   час:  Како сервирамо тањире и прибор за јело

       Разговор о празницима које обележавамо у породици. Како их обележавамо? Шта припремамо за трпезу? Како аранжирамо сто? Шта од прибора користимо? Колико тањира? Колико кашика, виљушака, ножева и кашичица? Која је улога салвете, а која подметача за тањире? Учитељица показује ученицима постере и ресурсе са интернета са различитим облицима, величинама и дезенима тањира и прибора за јело, као и начином распоређивања на столу.  Наводи ученике да препознају намену сваког тањира и дела прибора појединачно. Деца то цртају у своје свеске.

   Домаћи задатак: Да за следећи час понесу материјал за израду и дизајнирање тањира. 

2.   час: Правимо наше тањире 

Кратко подсећање на активности са предходног часа. Понављање броја и величина тањира потребних за једну особу. Прегледавање материјала за рад који су ученици донели, договор о начину рада.

Ученици цртају и исецају тањире различитих величина. Затим их украшавају на свој начин.

Домаћи задатак: За следећи час донети материјал за израду прибора за јело.

3. час: Правимо наш прибор за јело

Кратко подсећање на активности са предходних часова. Понављање о деловима прибора за јело, њиховом броју, величинама и намени. Провера набављеног материјала и давање основнох инструкција за рад. Подсећање да прибор за јело мора бити у пропорцији са тањирима. Ученици цртају и исецају прибор за јело различитих облика, величина и намена.

Домаћи задатак. За следећи час донети бели папир (може и чипкасти) и боје за прављење подметача за тањире.

4.   час: Правимо подметаче за тањире

     Учитељица кроз низ питања наводи ученике да се присете да се приликом сервирања тањира и прибора може употребити и подметач за тањире. Како он изгледа? Која је његова улога? Прегледавање прибора и материјала за рад и прављење подметача.

 
        
       Домаћи задатак: Сакупити све што је урађено на претходним часовима и донети, јер ћемо следећег часа распоређивати (сервирати). Такође, за следећи час донети по један тањир од картона, неколико туфера, колаж-папир, маказе, боје, лепак.

5.   час: Тањир за јело и тањир као сувенир

      Подсећање на све научено и урађено на предходним часовима. Распоређивање радова урађених на претходним часовима. Призивају научено. 

 

          Наставља се разговор о томе како тањир може бити и сувенир. Како изгледају такви тањири? Који су мотиви приказани на њима? Који материјали се користе? Где се чувају? Која је њихова намена?

          Ученици праве свој модел тањира као сувенира.

6. час:  Сумирање резултата

   Постављање изложбе радова и фотографија у школском ходнику, на блогу и фејсбуку. 
       Сумирање утисака: шта смо научили, да ли је било занимљиво, шта је било најзанимљивије, шта је било тешко.....

Вредновање и самовредновање

-        Учитељица користи инструмент којим бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.

-         Посматрање, упоређивање, процењивање, разговор и практичан рад смо одабрали као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима другог разреда.


             






2 коментара:

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.