СУБЈЕКАТ , ГЛАГОЛСКИ ПРЕДИКАТ И ОБЈЕКАТ
1. У следећим реченицама субјекат подвуци једном, а предикат двема
линијама.
Јесен је обојила природу у
жуто.
Мира је обукла нову хаљину.
Ливаде миришу.
Изненада
небо је обасјала муња.
Марија
је сакупљала јабуке и слагала их у корпу.
Седим
испод дрвета и читам књигу.
Он
и Сава су отишли на пецање.
Саша
је купио Марку књигу.
Упаковала
сам Иванин поклон.
Тамара
је препознала дечака и пришла му да га поздрави.
2. У следећем тексту подвуци предикате.
Пљусак
Сунце се сакрило иза
облака. Бакарно небо је ужарено сијало. Изненада су водене капи наквасиле моје
лице. Ушао сам у кућу и затворио врата. Пришао сам прозору. Киша је већ увелико
пљуштала напољу. Био сам срећан јер сам избегао пљусак.
3.
Допуни реченице субјектима.
Јуче је
_____________ направио кућицу за птичице.
______________ је продавала на пијаци воће и поврће.
У
продавници ради _________________.
__________, ____________ и _____________ се такмиче на карате турниру.
4.
Допуни реченице глаголским предикатом.
Птица ___________________
на Милановом прозору.
Високо
дрвеће у шуми ________________ сенку на уској стази.
Коста је
_______________ и _______________ у својој соби.
______________ сам у соби и _________________ слике на зиду.
5. Напиши реченицу у којој ћеш употребити глаголски предикат:
а) у трећем лицу множине
прошлог времена;
______________________________________________________
б) у другом лицу једнине
будућег времена;
________________________________________________________
в) у првом лицу множине
садашњег времена.
________________________________________________________
6.
Састави и напиши реченице у којима ће:
а) лична заменица вршити функцију
предиката;
____________________________________________________
б) бити два глаголска предиката;
_____________________________________________________
в) бити изостављен субјекат;
____________________________________________________
г) субјекат бити заједничка именица, а
предикат означавати стање.
_____________________________________________________
7.
У датим реченицама подвуци објекат.
Зорица носи ташну.
Отац пажљиво чита новине.
Дејан у радионици поправља сат.
Срео сам Сашу на улици.
Мама ми шије
шарену хаљину.
Тата је
поправио бицикл и тротинет.
Вредни ратари
окопавају на пространој њиви кукуруз.
Додај ми мало
соли.
8. Дате реченице прошири објектима.
Деца певају _____________ на школској приредби.
Вредна куварица је спретно сече
_______________ и _____________.
Мали Марко носи мами ______________ и
____________.
На њиви марљиви повртар сади ________________,
_____________ и _____________.
Дечак гледа ____________.
Птица
носи у кљуну ______________.
9.
Одреди службу речи у реченицама.
Вредни дечак данас пажљиво чита занимљиву књигу у
топлој соби.
Јутрос је мала птица усплахирено слетела у сламено
гнездо.
Уморне и гладне птице слетеле су јутрос на стари
храст.
Моја два најбоља друга увек ми за рођендан шаљу
музичке честитке.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.