КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

среда, 15. мај 2013.

*10 saveta za uspešniјe rukovođenje u učionici

''Idućih pedeset godina neće biti važno koji auto vozite, u kakvoj kući živite, koliko novca imate u banci ili kakvu odeću nosite. No, svjet može biti barem malo bolji jer ste odigrali važnu ulogu u životu deteta.'' (autor nepoznat)

Pogledajte
 10 saveta  (https://uspesannastavnik2012.wordpress.com/2012/05/26/vazni-saveti/  za uspešniјe rukovođenje u učionici:

Napravite lanac komplimenata. Počnite lanac bilo od papira ili od papirnih spajalica. Objasnite učenicima da svaki put kada primete da se neko u razredu ponaša lepo, vi ćete dodati jedan segment tom lancu. Kada lanac dostigne određenu veličinu, nagradićete čitav razred nekom nagradom ili posebnom užinom. Možete čak da uzmete u obzir dodavanje segmenata lancu ako neki drugi nastavnik pohvali nekog od vaših učenika. Možete startovati sa jednim ili dva segmenta za učenike da ih motivišete da nastave lanac.         

Raspored sedenja. Pokušajte da rasporedite stolice i stolove u svojoj učionici u trostranom obliku koji čini kvadrat. Sa ovakvim rasporedom, svaki učenik je u prvom redu, a ovo znači da se možete kretati po učionici i paziti na čitav razred u isto vreme. Izučavanja su pokazala da kod tipičnih rasporeda stolica i stolova, što učenik sedi dalje od prednjeg dela učionice, veća je verovatnoća da će se i lošije ponašati. Ako vam je potrebno da rasporedite stolice i stolove za grupni rad, to ćete veoma lako uraditi.

Skupljanje trofeja. Da biste pomogli prelazak učenika u novu školsku godinu, pozovite roditelje i učenike u svoju učionicu na "Otvorenu kuću". Igrajte igru sakupljanja trofeja sa roditeljima-decom tako što oni treba da pronalaze stvari po učionici, kao što su sat, neka pesma, njihovo ime na radnom stolu, itd. Vi budite ono poslednje što moraju da nađu. Ovako će se roditelji-deca osećati udobno u odnosu prema stvarima  koje se nalaze u učionici a prvi dan u školi će im biti lakši.

Unapred ustanovite pravila. Pružite vašim učenicima prednost da se dobro ponašaju tako što ćete im unapred reći pravila ponašanja. Neka pravila budu kratka. Razgovarajte sa njima zašto su postavljena pravila važna.
Naučite brzo imena svojih učenika. Što brže zapamtite imena svojih učenika, to će vam biti lakše da imate kontrolu u učionici. Igrajte igre imena sa svojim učenicima na početku školske godine, tako ćete ih brže zapamtiti. Biće mnogo efikasnije ako ste u stanju da pozovete učenika koji remeti rad.

Budite čvrsti a zatim popuštajte. Neki nastavnici smatraju da je mnogo bolje biti čvrst na početku godine, ne dopuštajući učenicima previše. Dok neki učenici misle da je ovo loš nastavnik, drugi učenici će voleti sigurnost koju osjećaju kada je njihov nastanik u stanju da održava red u učionici. Kako godina odmiče, možete malo da popustite, ali i dalje budite dosledni kod poštovanja vaših pravila.

Sistem crvenog svetla-zelenog svetla. Napravite oglasnu tablu sa temom saobraćaja. Neka svaki učenik ima jedan džep na oglasnoj tabli sa imenom na njemu. U taj džep stavljajte crveni, žuti, odnosno zeleni karton. Neka učenici startaju sa zelenim kartonom svakog jutra. Ako se neki učenik loše ponaša ili je nepažljiv na času, promenite njegovo svetlo u žuto. Ako nastavi sa lošim ponašanjem, okrenite na crveno. Ako neko dete dobije crveno svetlo bilo kojeg dana, pošaljite ceduljicu kući roditeljima da je potpišu i neka je  učenik vrati sledećeg dana.
    Koristite poster da postignete cilj. Nađite postere u knjižarama koje možete da okačite po učionici a koji imaju pozitivnu poruku. Pravila se obično donose da se reaguje na neželjena ponašanja. Korišćenjem pozitivnih postera, vaši učenici će čitati stvari koje će ih izgrađivati.

Napravite tablu na kojoj će pisati "Sve o meni". Svake sedmice odaberite nekoliko učenika koji su pokazali izuzetno dobro ponašanje u razredu. Recite tim učenicima da donesu svoje fotografije i fotografije svega što žele da pokažu razredu. Okačite  slike na posebnu tablu koja ih prikazuje. Ovo će navesti svakog učenika u razredu da poželi da se i njegovo ime i fotografija nađu na tabli, te će se truditi da poprave svoje ponašanje.

Koristite poene da postignete cilj. Ako vaš razred ima teškoća da bude miran, pokušajte da koristite ovaj sistem bodova. Napravite tabelu i dajte svakom učeniku 20 bodova sa kojima će započeti dan. Ako neki učenik stalno ometa rad, oduzimajte mu po 5 poena. Ukoliko učenik ostane sa  nula poena, onda možete poslati cedulju roditeljima. Na kraju svakog dana, saberite sve učeničke poene dobijajući jedan broj. Postavite cilj učenicima da dostignu dati broj poena za tu sedmicu. Ako dostignu cilj, uručite im male nagrade kao što su nalepnice, diplome ili bombone. Ako ne dostignu cilj za tu sedmicu, čitav razred ostaje bez nagrade.




Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.