КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

понедељак, 24. јун 2013.

*Припрема за час ликовне културе - Волумен и простор (Портрет у глини, глинамолу)

* „Учитељ је свећа која осветљава друге трошећи себе.“                                      

Припрема за час ликовне културе

ТЕМА: Линија, површина, волумен, боја, простор
Наставна јединица: Волумен и простор (Портрет у глини, глинамолу)
Тип часа: Обрада
Облик рада: Самостални рад
Метод рада: Вербална, демонстративна
Корелација: Српски језик , математика
Наставна средства: Глина или глинамол, Уџбеник .
Циљ и часа:
 – Поновити причу о волумену и разликовати пуни и празни волумен,
– Развијати визуелне и мануелне способности.
 – Усвојити појам портрета  као представљање главе човека.
– Поновити како се ради са школском глином (глинамолом).

Ток часа

Уводни део часа (мотивација):
Искористити знања из математике о квадрату, правоугаонику и коцки, квадру.
Разговарати о сличностима и разликама. Циљ је да деца уоче да правоугаоник има 2 димензије и заузима део равни, а квадар има 3 димензије и заузим део простора.
Долази се до појма ВОЛУМЕМ.
Волумен је простор који заузима неки облик.
На више места у Уџбенику појављују се скулптуре пуног волумена израђених од различитих материјала. Ученици их проналазе прелиставајући Уџбеник.

Истицање циља часа.

Главни део часа
Објаснити на табли или хамеру ученицима пропорције људске главе (лица). То ће деца искористити када буду радила портрет. Знаће како да распореде очи, уста, уши, нос...
Приказати неколико слајдова или слика портрета (ако постоји модел, још боље). Слике представљају портрете детета, одраслог човека, старијег човека, жене, мушкарца... Циљ је да деца уоче да су црте лица жене и детета нежније, да је лице глатко, а да су црте лица мушкарца оштрије, старијег човека грубе, да су очи на лицу старца упале...
Објаснити им такође да могу вајати одузимањем глине или додавањем (лепљењем). Деци је лакше лепљење. Користиће воду за лепљење и глачање.
Самостални рад ученика: Мотивисати ученике да раде портрете већих димензија јер ће на тај начин унети више детаља у израз лица.

Завршни део часа
Разговор о радовима ученика: Ученици сами износе своја мишљења и проналазе портрете са најупечатљивијим изразима лица. Говорно покушавају да изразе осећања која препознају на неким од портрета.


Аутор: Љиљана Пејчић


Припрему можете преузети   ОВДЕ


Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.