КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

уторак, 27. август 2013.

*Помозимо ученици да се уклопи у групу - сценарио за час одељењског старешине (Љиљана Пејчић)

Дрво се на дрво наслања, а човек на човека

Ово је био задатак на семинару ,,Водич за час одељењског старешине'' ОКЦ-а. Треба помоћи девојчици која се због школе одвојила од своје породице и сама преселила. Има проблеме и у учењу и у социјализацији.

С Ц Е Н А Р И О
ОБЛИК РАДА   индивидуални  (у првом кораку), групни  (у другом и трећем кораку) ,  фронтални  (у четвртом и петом кораку)
МЕТОД        Наставити реченицу,  техника ''Важно и хитно'',   дијалошка метода  (хеуристички разговор и  дискусија)
СРЕДСТВА    фланелограф (пано),   А4 папири,  хамер- папир,  фломастери
   ЦИЉ:       Ученици примењују  методе за помоћ у учењу и организацији времена. Циљ је:
·         да ученици  јасно   издвоје своје животне приритете и направе план дневних , недељних, месечних... активности  како би те приоритете остварили,
·         да се ученици подсете да се до успехa  у учењу долази само радом  и упорношћу,
·         да ученици схвате да је потребно пронаћи извор мотивације у свакој ситуацији,
·         да се ученици међусобно друже и помажу.

1.       КОРАК:
Сваком ученику дати папир са започетим реченицама (један папир – једна реченица). Њихов задатак је да их допуне за 5-10 минута.
·         ''У школу идем због....''  
·         ''Када учим,  ја...''   
·         ''Моје оцене....''      
·         ''Ако будем имао-ла добре оцене моћи ћу...''       
·         ''Желим да моја породица...''             
·         ''Моја соба је.....''    
·         ''Недостају ми....''  
·         ''Тешко ми је...''    
·         ''Желим да будем.....''  
·         ''Волим да...''    
·         ''Занима ме...''    
·         ''Надам се...''  
·         ''Нисам задовољна....''      
·         ''Задовољна сам....''     
Сакупити папире са допуњеним реченицама и на фланелографу (паноу) и  одговоре груписати  по сличности.
2.       КОРАК:
Поделити ученике на групе и свакој групи дати хамер-папир на коме ће у табелу техником ''Важно и хитно''  уписати приоритете (активности) са фланелографа али и још неке (њих припремити унапред, да се не би изоставио неки битан приоритет).    На пример:
·         Добра комуникација са околином,       
·         Што бољи успех у школи,       
·         Проводи,       
·         Шетње, 
·         Задовољни родитељи,      
·         Ученичка стипендија,    
·         Манекенство,    
·         Спорт,      
·         Фолклор,    
·         Усавршавање у сваком погледу,      
·         Бољи стандард,  
·         Ученички дом,    
·         Путовања,     
·         Популарност у друштву вршњака      
·         Побољшање кућног буџета
       
3.       КОРАК:
Након 10-15 минута  окачити радове. Представници група ''бране'' рад групе.   Кроз дискусију од 10-15 минута проналазе одговаре  на питања:
·         Зашто је нешто важно и хитно?
·         Зашто нешто што је важно није толико хитно?
·         Зашто је нешто неважно?
·         Шта са оним што је хитно, није толико  важно?
·         Да ли се увек треба одрећи онога што није важно и није хитно? Објасни.
  
4.       КОРАК:
       Кроз понуђена питања навести  ученике, кроз разговор од  5-10 минута, да извуку закључак шта би требало да промене у свом раду:
·         Да ли сте ви у свом досадашњем раду тако ''рангирали'' приоритете?
·         Где сте грешили?
·         Шта ћете променити у свом раду?
·         Како се организовати да постигнеш и урадиш све што је важно?
·         Како ускладити све обавезе, па постићи и оно што је мање важно, али корисно и примамљиво?  
·         Како саставити план дневних, недељних, месечних активности?  
·         Како испланирати активности до краја школске године?

5.       КОРАК:
Да би се ова девојчица лакше уклопила у групу,  да би се решио проблем њене усамљености, дати да домаћи задатак ураде групно.  Свакој групи  дати по један задатак: план дневних, недељних, месечних и активности и циљева до краја школске године. 
Препоручити ученицима да се у слободно време састану у парку или на неком спортском терену и ураде задатак.



Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.