КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

петак, 28. јун 2013.

*Koliko ste oštroumni? Proverite!


Prvi kviz oštroumnosti
1. Na jednoj ruci ima 5 prstiju, a na dve ruke 10 prstiju. Koliko prstiju ima na deset ruku?
2. Anina mama ima tri ćerke. Jedna se zove Mira, a druga Jela. Kako se zove treća ćerka.
3.”Ti si moj sin, a ja nisam tvoj otac.”Ko to može reći i kome?
4. Jedan štap ima 2 kraja, dva štapa stapa imaju 4 kraja. Koliko krajeva imaju četiri ipo štapa?
5. U jednoj porodici su tri ćerke i svaka od njih ima po jednog brata.Koliko u toj porodici ima 
dece?
6.Vasa i Petar imaju zajedno 15 klikera.Od svojih klikera Vasa je poklonio Petru 2 klikera.
Koliko klikera posle toga imaju Vasa i Petar zajedno?
7. Pera je rođen 1.januara 1992.godine, a Nikola je tri dana mlađi. Kada je rođen Nikola?
8. Ako Vasa nije viši od Steve, da li je on onda od njega niži?
9. Secko Makazić je štap duzine 7 metara isekao na komade od po 1 metar.Koliko puta je on 
rezao?
10. Dva konja upregnuta u kola prešla su 20 kilometara. Koliko je prešao svaki konj?

PDF

Drugi kviz oštroumnosti


Treći kviz oštroumnosti
KLIKNI
(Iz grupe UČITELJI I MATEMATIKA na fejsbuku)





Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:
  
1. разред,
2. разред
3. разред
4. разред

среда, 26. јун 2013.

*Још неколико квизића за све вреднице и памете главице

''Najveća nada svake zemlje leži u primеrenom 
školovanju mladosti.'' (Erazmo)
Погоди животињу

Помоћу точкића на мишу ,,спусти'' мало страницу.
Сачекај да се отвори квиз-игрица (видећеш наранџасту траку).
Кликни на    PLAY GAME
КЛИКНИ НА НОТУ У СРЕДИНИ А ЗАТИМ НА ЖИВОТИЊУ ЧИЈЕ ОГЛАШАВАЊЕ ЧУЈЕШ.
*Жива и нежива 
природа
*Зврков квиз 
општег знања
Изабери питање а затим један од понуђених одговора.
*Download - 
Стари занати
*Материјали
*Извори енергије   
*Српски језик 1
*Српски језик 2 -
 прилошке одредбе
 *Србија под 
турском влашћу
*Косовска битка
*Кнез Лазар
*Квиз - 
Љиљана Андрић

Ако кликнете на следећи линк, можете пронаћи и преузети још занимљивих квизова:

ОШ Мрчајевци


уторак, 25. јун 2013.

* Квиз - МАТЕРИЈАЛИ

 „Све се мења.
 Мењају се програми,уџбеници,издавачи,педагози.
          Остаје нешто што се не да променити.
                 То је учитељ!Незамењив за сва времена.“
                                           (Душан Каназир)


    Распуст је и ми рекосмо да он служи за одмор и разоноду. Зато, драги моји, добро одморите и разонодите се! Надам се да имате доста идеја за забаву. 
    Ако вам је понестало идеја, ево мог предлога! То је квиз знања! Спојићемо занимљиво и корисно. Забавите се, разонодите, обновите, научите! 
    Квиз се односи на знање о материјалима. Налази се на сајту Основне школе у Ужицу.    Ако сте добро проучили лекцију 
неће вам бити тешко. 
  А сада, УЖИВАЈТЕ!
 
 
                     
          

Још линкова ка чланцима, вежбицама и задацима разврстаних по разредима можете пронаћи на следећим линковима:   
1. разред,
2. разред
3. разред
4. разред 

*Секција ПОКАЖИ ШТА ЗНАШ у млађим разредима основне школе - Љ.П.

"Учитељски позив је племенит и узвишен.Али учитељ није онај који је  васпитаван и образован за учитеља,него онај који је дубоко уверен да је учитељ и да друго не може бити.“
                                         (Лав Николајевич Толстој)


Секција  ПОКАЖИ ШТА ЗНАШ

     Циљеви ове секције су:

-          развијање комуникационих способности ученика,
-          подстицање спонтаности и слободе у понашању, у односима са другима,
-          адекватно коришћење слободног времена,
-           развој креативности,
-          развијање љубави према позоришту, драми и осталим облицима уметничког изражавања.

    Ова секција формирана је да задовољи потребе свих ученика, јер знамо да они имају  различите склоности и интересовања. У секцији постоји добра унутрашња организација, озбиљност у раду, и такмичарски дух. Креативност и стваралаштво су на високом нивоу.
     Циљ рада је усавршавање изражајног читања и рецитовања, интерпретација књижевних ликова, слободно ликовно и музичко изражавање, ритмичко изражавање,  а то се остварује кроз 
следеће садржаје:

-          слушање рецитовања познатих глумаца
-          акценатске вежбе
-          вежбе интонације и интензитета гласа
-          вежбе темпа, мимике и гестикулације
-          увежбавање рецитовања конкретних песама
-          читање књижевно-уметничких текстова по улогама
-          драматизација текстова
-          организовано гледање и анализирање позоришних представа
-          слушање дечјих песмица које певају познати уметници или деца на фестивалима,
-          вежбе дисања,
-          прегледавање и анализирање уметничких дела познатих сликара или талентованих ученика,
-          састављање кореографија за ритмичке игре,
-          израда зидних новина,
-          учешће на школским приредбама,
Активности у оквиру сваке теме су:

-          како то раде познати и талентовани појединци;
-           рецитровање и певање  песмица;
    -     писање песмица и састава,
-           цртање, колаж, или вајање; 
-          драматизација текста,
-          прављење кореографије;
-          израда плаката .

ТЕМЕ:
1. Договор о раду,
2 – 4.        Правила понашања у школи
5 – 7.        Дечја недеља
8 – 10. Породица     
11 – 13.  Зима и Нова година
14 – 16. Божић и Свети Сава
17 – 19.     Дан жена
20 – 23. Школа – Дан школе
24 – 26.    Ускрс
27 - 30.       Годишња доба
31 – 35.       По избору ученика, изложбе, представе....
36.        Сумирање резултата 



понедељак, 24. јун 2013.

*Припрема за час ликовне културе - Волумен и простор (Портрет у глини, глинамолу)

* „Учитељ је свећа која осветљава друге трошећи себе.“                                      

Припрема за час ликовне културе

ТЕМА: Линија, површина, волумен, боја, простор
Наставна јединица: Волумен и простор (Портрет у глини, глинамолу)
Тип часа: Обрада
Облик рада: Самостални рад
Метод рада: Вербална, демонстративна
Корелација: Српски језик , математика
Наставна средства: Глина или глинамол, Уџбеник .
Циљ и часа:
 – Поновити причу о волумену и разликовати пуни и празни волумен,
– Развијати визуелне и мануелне способности.
 – Усвојити појам портрета  као представљање главе човека.
– Поновити како се ради са школском глином (глинамолом).

Ток часа

Уводни део часа (мотивација):
Искористити знања из математике о квадрату, правоугаонику и коцки, квадру.
Разговарати о сличностима и разликама. Циљ је да деца уоче да правоугаоник има 2 димензије и заузима део равни, а квадар има 3 димензије и заузим део простора.
Долази се до појма ВОЛУМЕМ.
Волумен је простор који заузима неки облик.
На више места у Уџбенику појављују се скулптуре пуног волумена израђених од различитих материјала. Ученици их проналазе прелиставајући Уџбеник.

Истицање циља часа.

Главни део часа
Објаснити на табли или хамеру ученицима пропорције људске главе (лица). То ће деца искористити када буду радила портрет. Знаће како да распореде очи, уста, уши, нос...
Приказати неколико слајдова или слика портрета (ако постоји модел, још боље). Слике представљају портрете детета, одраслог човека, старијег човека, жене, мушкарца... Циљ је да деца уоче да су црте лица жене и детета нежније, да је лице глатко, а да су црте лица мушкарца оштрије, старијег човека грубе, да су очи на лицу старца упале...
Објаснити им такође да могу вајати одузимањем глине или додавањем (лепљењем). Деци је лакше лепљење. Користиће воду за лепљење и глачање.
Самостални рад ученика: Мотивисати ученике да раде портрете већих димензија јер ће на тај начин унети више детаља у израз лица.

Завршни део часа
Разговор о радовима ученика: Ученици сами износе своја мишљења и проналазе портрете са најупечатљивијим изразима лица. Говорно покушавају да изразе осећања која препознају на неким од портрета.


Аутор: Љиљана Пејчић


Припрему можете преузети   ОВДЕ


*Šta raditi na letnjem raspustu? - za đake

,,Ако решите све проблеме своје деце, она неће имати других проблема сем вас.'' Душан Радовић

    Raspust je vremenski period koji sigurno sa nestrpljenjem čitave školske godine očekujete. Zato kada konačno dođe, potrudite se da maksimalno uživate u njemu.

   Ono što je najvažnije, jeste da do početka raspusta uredno završite sve svoje obaveze vezane za učenje i za školu i da ih ne ostavljate za rešavanje tokom leta.
  Tako oslobođeni obaveza, bez brige i opterećenja ćete moći da se posvetite svemu što volite.

   U neograničenoj meri ćete moći da birate između važnosti svih vaših ličnih interesovanja i da ih u zavisnosti od mere u kojoj vam znače realizujete.

  Družite se i provodite vreme u šetnji na otvorenom. Okupite prijatelje ili ih posećujte.
   Posetite sve svoje drage rođake i posvetite deo vremena i njima.Otputujte kod njih ukoliko žive daleko. Time ćete uneti promene u svoj svakodnevni život i možda upoznati nove i zanimljive ljude i mesta.
   Upražnjavajte sport i trenirajte.
   Osmišljajte i negujte svoj hobi.

   Svo svoje dugo očekivano vreme posvetite sebi i tome da se opustite. Na taj način ćete odmorni i spremni na nove školske obaveze moći da uđete u novu školsku godinu i lakše savladavate novo znanje.

   Ipak, kako bi po završetku raspusta spremni dočekali nove obaveze i izbegli moguće neprijatnosti na početku nove školske godine, odvojte malo svog vremena na kraju raspusta i za to, da na vreme obezbedite potrebna sredstva za novo učenje i za rad u školi.
(sa sajta ULEPŠAVANJE)


* Šta raditi na letnjem raspustu? - za roditelje

,,За добро се треба борити као војник, а који војник може сам добити рат?'' Ж.П.Сартр


Savet psihologa: Đaci na raspustu ne treba ništa da uče
  Ne terajte školarce da leti čitaju lektiru i spremaju se za sledeću školsku godinu. Raspust je, treba što više da se druže, odmaraju i igraju, kaže Radmila Grujičić, psiholog.

   Najzad raspust. Veliko olakšanje za decu, ali i za roditelje. Školarci konačno mogu da odahnu od učenja, ocena, kontrolnih i pismenih zadataka, a roditelji da na dva i po meseca zaborave na pitanja „šta je danas bilo u školi“, na pomoć pri rešavanju zadataka, na preslišavanja...

   Međutim, radost zbog odmora od školskih obaveza traje samo nekoliko dana i školarci vrlo brzo počinju da se dosađuju. Zato treba što bolje da organizujete vreme kako bi se dete stvarno odmorilo i napunilo baterije za sledeću školsku godinu.

   Psiholog Radmila Grujičić kaže da deca na raspustu pre svega treba da se igraju, borave napolju i da se druže i sa vršnjacima i sa roditeljima.
DA SE SITI NAIGRAJU I ISPRIČAJU

– Đaci su zaista opterećeni u školi. Predmeta je dosta, gradivo obimno. Oni gotovo i ne stižu da se druže s vršnjacima, osim u školi i, eventualno, za vikend. Za vreme raspusta to treba da nadoknade i da se siti naigraju i ispričaju. Ritam života sada je takav da je, nažalost, sve manje vremena i za druženje u okviru porodice. Prosto smo željni jedni drugih. Letnje ferije su prilika da se i to nadomesti. Svi roditelji koji to mogu trebalo bi godišnje odmore da koriste u vreme letnjeg raspusta i da, ako mogu, otputuju s decom. Ako baš i nemaju novca za putovanja, mogu bar da šetaju zajedno, odu do obližnjeg izletišta, pogledaju neku izložbu – savetuje Grujičićeva.

   Dobro je, ističe, bar na nekoliko dana decu ostaviti kod rođaka u nekom drugom mestu. Promena svakom prija, a odvajanje na par dana od roditelja može pomoći da se dete osamostali.

   Besplatne programe, kreativne radionice, škole plivanja i slično, koji se za vreme raspusta organizuju u većini gradova, treba iskoristiti. Besplatni su i pomažu deci da raspust ispune nečim sadržajnim. 

– Problem je jedino što nema mesta baš za sve, pa se treba prijaviti na vreme. Roditelji tu mogu mnogo da pomognu tako što će se informisati o ponuđenim sadržajima kako bi deca na vreme bila prijavljena – kaže Grujičićeva.


Ne presirajte buduće prvake

   I deca koja na jesen polaze u prvi razred tokom leta treba da se igraju i odmaraju. Ona su se za polazak u prvi razred već pripremila pohađajući pripremnu predškolsku nastavu, pa nema potrebe da ih roditelji kod kuće uče da pišu i čitaju. Osim, naravno, ukoliko to budući prvaci žele i traže.




LEKTIRA MOŽE DA SAČEKA
   Naša sagovornica ocenjuje da je potpuno pogrešno mišljenje da đaci za vreme letnjeg raspusta ipak treba malo da uče kako bi nadoknadili propuste iz prethodne školske godine ili da čitaju lektiru za sledeću godinu.

– Smatram da za vreme raspusta deca ne treba ništa da uče. Ne treba da čitaju ni školsku lektiru. To će raditi kada krene škola. A ako već žele nešto da čitaju, neka to budu knjige po njihovom izboru, a ne lektira. Nema potrebe ni da pred kraj raspusta ponavljaju gradivo iz prethodne godine. Tome će ionako biti posvećeni prvi časovi u septembru.

   Jedini đaci koji bi tokom letnjeg raspusta trebalo da uče jesu oni koji u avgustu polažu popravni ispit. 

– I oni prvo treba dobro da se odmore, a tek onda da sednu i zagreju stolicu – kaže Radmila Grujičić.
(BLIC ŽENA)