недеља, 28. април 2013.

*На пролећном распусту - састав

Један ваш друг је био вредан и, чак пре времена написао домаћи задатак. 

На пролећном распусту
    Пролеће је већ увелико загосподарило нашим крајем. Природа цвета, мирише, пева, жубори, жагори...  Таман када се природа показала у својој раскошној лепоти, дошао је и пролећни (или Ускршњи) распуст.
    Добро нам је дошао, јер се ближи крај школске године, па можемо, осим одмора, и да надокнадимо неко пропуштено градиво. Наравно, празници су на првом месту. Ускрс је најрадоснији празник, празник који ми,  деца веома волимо.
    У суботу, 27. априла  поподне  ишли смо  у цркве или храмове. У цркви је било пуно врбових гранчица које су свештеници осветили и делили свим присутним људима. Три пута смо обилазили око цркве и певали. Мени је то било веома занимљиво Узели смо  звончиће, направили венчиће од цвећа  и сазнали да је ово празник деце. Врбову гранчицу сам донео кући и ставио поред иконе.
   У недељу, 28. априла славили смо празник Цвети. Сазнао сам да је тога дана Исус на магарцу ушао у Јерусалим. Дочекан је са радошћу.
   Затим сам имао неколико дана за одмор. Ја сам их искористио за игру и дружење са својим другарима. Мало сам и обновио градиво. Када се вратимо у школу, још месец дана имамо наставу, па почиње летњи распуст. Потрудићу се да имам што бољи успех.
   У среду је био први мај – међународни празник рада. Сазнао сам да се он раније много масовније славио. Припремали су разноврсне програме. Данас није баш тако. У неким крајевима се организује првомајски уранак. Ми смо ишли у родно село мога оца. Тамо је природа чаробна а ваздух чист.
    Затим је дошао Велики четвртак. То је дан посвећен болесним људима. У неким крајевима се тада фарбају јаја. Међутим, у нашем крају се то ради на Велики петак или Велику суботу. Прво црвено јаје се чува и то је ЧУВАРКУЋА. Прошлогодишња Чуваркућа се закопава испод неког родног дрвета.
  Велики петак је дан када је Исус разапет на крсту. То је тужан дан и тада литургије утихну. Исус је на самрти рекао: ,,Опрости им, Боже, не знају шта чине.'' Значи, он је, ипак, опростио својим неистомишљеницима. То је за нас велика поука. Велика субота је дан другог Христовог доласка. Тада се врше завршне припреме за Ускршње славље.
   У недељу је био Ускрс. Тада се слави Христово ускрснуће и зато се људи поздрављају са: ,,Христос васкрсе!'' и ,,Ваистину васкрсе!''  Припрема се свечана трпеза и сви су радосни.
   Ове године Васкршњи понедељак и Ђурђевдан се обележавају истог дана. Ишли смо у госте код баке и деке.  Затим су кренуле последње припреме за поновни полазак у школу.
    Пролећни распуст је био занимљив због времена које је било право пролећно и празника који су се смењивали. 

Доживеће он ових дана још нешто занимљиво што ће, сигурно, додати овом саставу.


6 коментара:

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.