понедељак, 7. октобар 2019.

*Пројектна настава ,,Правимо слагалице - дечја права"


Наше слагалице (дечја права) – пројектна настава – први разред


Циљ пројекта:
Да се ученици упознају са правима која могу остварити.

Исходи реализације пројекта:
Да ученици
  1. Сазнају која су њихова основна права,
  2. Знају да држава брине о остваривању њихових права,
  3. Сазнају на који начин могу да остваре своја права,
  4. Сазнају како да реагујуако је неко њихово право угрожено,
  5. Увежбају манипулацију бојама и маказама,
  6. Вежбају уредност, прецизност и одговорност. 
Продукти пројекта:
-         Слагалице са неким основним дечјим правима


-        Фотографије и видео запис тока активности


    Време: 2 школска часа

 Активности ученика:
-        Прате презентацију коју приказује учитељица и дискутују о дечјим правима приказаним у презентацији,
-        Боје бојанке са неким дечјим правима,
-        Помажу родитељима у изради подлоге за слагалице,
-        Слажу слагалице својих другова.

Активности учитеља:
-        Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-        Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује,

 Начин презентације:
-        Изложба слагалица постављена у учионици по завршетку пројекта,
-        Изложба фотографија у школском ходнику,
-        Постављање видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Начин укључивања окружења:
-        Учитељ позива једног  родитеље да учествују у раду,
-        Родитељи  заједно са дететом израђује слагалицу


Ресурси су:
-        Родитељи,
-        Алати, материјал за израду слагалица.

Начин вредновања:
-Учитељ прати активност ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици реде и прате рад својих другова и упоређују са својим активностима.

Реализација пројекта:
  1. Учитељ приказује ученицима видео причу учитељице Снежане Шолкотовић о дечјим правима, постављену на Интернету  (https://www.youtube.com/watch?v=ZYPHYqUZAo4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1v-HC3ehXkB5ecuMccTZKIZ7cn-wW7_oXrtEwoVuX0ZbpJ_Ph9Ww1hDTM ).
Дели ученицима бојанке са дечјим правима

2. Ученици су добили задатак да обоје бојанку са дечјим правом и исеку је на делове.

3. Родитељ заједно са дететом од картона прави подлогу за слагалицу, а на полеђини подлоге лепи опис дечјег права приказаног на слици.

  4.Учитељ прати и бележи утиске ради касније процене резултата. По потреби се укључи са неким питањем или као помоћ, ако је потребно. На крају, уз сугестије ученика, прави изложбу радова.

Вредновање и самовредновање
-        Учитеља користи инструмент  којим  процењује и бележи: заинтересованост ученика, спретност и креативност ученика, хигијенске навике, Бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрам да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-         Посматрање, упоређивање, процењивање, су одабрани као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрам да би било који инструмент који укључује писање одузео доста времена.

Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.