Наше слагалице (дечја права) – пројектна настава –
први разред
Циљ
пројекта:
Да се ученици упознају са правима која могу остварити.
Да се ученици упознају са правима која могу остварити.
Исходи
реализације пројекта:
Да ученици
- Сазнају која су њихова основна права,
- Знају да држава брине о остваривању њихових права,
- Сазнају на који начин могу да остваре своја
права,
- Сазнају како да реагујуако је неко њихово право
угрожено,
- Увежбају манипулацију бојама и маказама,
- Вежбају уредност, прецизност и одговорност.
Продукти пројекта:
-
Слагалице са неким основним дечјим правима
Време: 2 школска часа
Активности ученика:
-
Прате
презентацију коју приказује учитељица и дискутују о дечјим правима приказаним у
презентацији,
-
Боје бојанке са
неким дечјим правима,
-
Помажу
родитељима у изради подлоге за слагалице,
-
Слажу слагалице
својих другова.
Активности
учитеља:
-
Планира
и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-
Прати,
подстиче сарадњу, помаже, процењује,
Начин презентације:
-
Изложба
слагалица постављена
у учионици по завршетку пројекта,
-
Изложба
фотографија у школском ходнику,
-
Постављање
видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.
Начин укључивања
окружења:
-
Учитељ позива једног родитеље
да учествују у раду,
-
Родитељи заједно са дететом израђује
слагалицу
Ресурси су:
-
Родитељи,
-
Алати, материјал
за израду слагалица.
Начин
вредновања:
-Учитељ прати активност ученика, процењује
креативност у раду и бележи,
-Ученици реде и прате
рад својих другова и упоређују са
својим активностима.
Реализација
пројекта:
- Учитељ приказује ученицима видео причу учитељице
Снежане Шолкотовић о дечјим правима, постављену на Интернету (https://www.youtube.com/watch?v=ZYPHYqUZAo4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1v-HC3ehXkB5ecuMccTZKIZ7cn-wW7_oXrtEwoVuX0ZbpJ_Ph9Ww1hDTM ).
Дели ученицима бојанке са дечјим правима
2. Ученици
су добили задатак да обоје
бојанку са дечјим правом и исеку је на делове.
3. Родитељ заједно са дететом од
картона прави подлогу за слагалицу, а на полеђини подлоге лепи опис дечјег
права приказаног на слици.
4.Учитељ прати и бележи утиске ради
касније процене резултата. По потреби се укључи са неким питањем или као помоћ,
ако је потребно.
На крају, уз сугестије ученика, прави изложбу радова.
Вредновање и
самовредновање
-
Учитеља
користи инструмент којим процењује и бележи: заинтересованост ученика,
спретност и креативност ученика, хигијенске навике, Бодује од 1-3 бода за сваку
активност. Сматрам да је ово добар начин да се процени оствареност исхода
пројектне наставе на ову тему.
-
Посматрање, упоређивање, процењивање, су
одабрани као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради
о ученицима првог разреда. Сматрам да би било који инструмент који укључује
писање одузео доста времена.
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.