КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

петак, 29. март 2013.

*Формулари и битне информације у вези са стручним усавршавањем




    ''Пре него што поправите свет, поправите чесму у свом стану. Свет би био много лепши кад би свако само поправио чесму или зубе.''  Душко Радовић  

Зашто је важно стручно усавршавање ? 
На ово питање је, чини ми се, одличан одговор дао

Џон В. Слотер
Ја сам учитељ.
Рођен сам у тренутку кад је прво питање изашло из дететових уста. Ја сам истовремено више људи на више места.

Ја сам од оних чија су имена и ликови давно заборављени, али чије ће се личности и наук заувек памтити кроз успехе њихових ђака.
Током дана од мене се очекује да будем: глумац, друг, медицинска сестра и лекар, тренер, проналазач изгубљених ствари, позајмљивач новца, таксиста, психолог, замена за родитеље, продавац, политичар и чувар вере.

И поред мапа, карата, формула, глагола, прича и књига, ја стварно немам шта да подучавам ђаке јер они морају сами да уче, а ја знам да је велика мука сазнати ко сте.
Ја сам парадокс. Говорим најгласније кад најпажљивије слушам. Мој највећи дар јесте у томе да сам спреман да са пуно поштовања учим од својих ђака.

Ја сам најсрећнији од свих људи који раде. Доктору је допуштено да у једном чаробном тренутку донесе дете на свет. Мени је допуштено да гледам  како се  тај живот поново рађа у новим питањима, идејама и пријатељством.

Ако пажљиво гради, архитекта зна да његова грађевина може да траје вековима. Учитељ зна да да ће оно што гради с љубављу и истином остати заувек.

И зато имам веома богату прошлост. Садашњост ми је изазовна, авантуристичка и забавна, јер ми омогућава да свој живот посветим будућности.

Ја сам учитељ ... и  Богу свакодневно на томе захваљујем.

Џон В. Слотер
Које формуларе у вези усавршавања одабрати? 
Који Вама највише одговарају!
Мени су некако најједноставнији следећи:
*ДОКУМЕНТ О ИНТЕРНОМ ВРЕДНОВАЊУ - ПРИМЕР


А ако желите да Ваш портфолио буде мало креативнији, ево идеје учитељице Љиљане Павловић (сајт ''Хајде да се играмо''):

Модел портфолија учитеља 1.
Шаблон портфолија – једноставан


Можда би било корисно овде покренути дискусију о том ''сакупљању'' бодова у установи и сати  ван установе. Ја сам овако разумела:

- пошто нисмо на време кренули, мораћемо да убрзамо активности,
- до краја ове школске године морамо да сакупимо 44 бода у установи и, колико можемо сати ван установе,
- до краја наредне школске године морамо сакупити укупно 120 сати ван установе и нова 44 бода у установи,
- докази за сакупљене бодове у установи могу бити: фотографије, записници, припреме за угледне часове, дидактички материјал, нека база података, евалуациони листићи...
- број бодова за одређене активности у установи одређен је ДОКУМЕНТОМ О ИНТЕРНОМ БОДОВАЊУ који саставњају сви запослени у установи или појединачно активи на основу предлога групе стручних сарадника....,
- доказ за сате ван установе је уверење,
- за сваку школску години свако од нас појединачно мора да састави свој ЛИЧНИ ПЛАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА ,
- лични план усавршавања се прави на основу урађеног УПИТНИКА ЗА САМОПРОЦЕНУ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА ,
- у школи се формира тим за стручно усавршавање који саставља ГОДИШЊИ ПЛАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА на основу наших личних планова стручног усавршавања, стално информише све запослене о терминима семинара и прави распоред за упућивање радника на одређене семинаре,
- свако од нас треба до краја школске године да комплетира свој ИЗВЕШТАЈ О СТРУЧНОМ УСАВРШАВАЊУ И НАПРЕДОВАЊУ,
- од школске 2014/15. најбоље је годишње  распоредити 2-3 семинара који доносе око 24 сата и обавезно правилно распоредити неколико активности у установи које доносе 44 бода, јер тада креће нови петогодишњи циклус,
- такође, од школске 2014/15. све формуларе, планове, извештаје, доказе о активностима објединити у свој ПОРТФОЛИО.

 АКО ЗНАТЕ НЕШТО ВИШЕ О ОВОМЕ ИЛИ СТЕ УОЧИЛИ ГРЕШКУ У МОМ ''РАЗМИШЉАЊУ'', ЈАВИТЕ СЕ, ПОКРЕНИМО ДИСКУСИЈУ У ЦИЉУ БОЉЕ ИНФОРМИСАНОСТИ СВИХ НАС!

6 коментара:

  1. Само нас затрпавају папирологијом, одвраћају нас од главног посла за који смо се школовали. Маја

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Поздрав, Маја за Вас! Да, дефинитивно ћемо имати више посла око сређивања документације. То се правда чињеницом да је до сада често остајало незабележено и заборављено нешто добро и корисно што је урађено и што може ићи у корист ономе ко је то урадио.
      Кажу да ако можемо да припремимо и урадимо нешто добро, корисно, креативно, нешто што може бити пример и узор другима, не треба да нам буде тешко да то негде и забележимо, да се не заборави.

      Избриши
  2. Када би се само све то гледало и узимало у обзир! Тешко ће се код нас усталити пракса да се цени рад и резултати рада. Опет ће једни ићи на семинаре и плаћати из џепа, а други чекати бесплатне на којима се сакупљају сати без и мало труда. Код нас су већ такви почели да паниче и отимају се на свакојаке начине за такве семинаре под изговором да они немају довољан број сати. Притом смо ми безобразни што им се уопште мешамо у ''посао'', јер они имају предност. Биће ту свега и свачега!
    А и с овим бодовима у колективу ће бити проблема. Биће ту писања свега и свачега. Неки ће испасти на папиру велики радници, а они који заиста раде опет ће остати ''у запећку''.
    Не надам се ја ничем бољем. О плати нико и не говори.
    Светлана

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Потпуно се слажем са овим Вашим размишљањем. Тешко се ми ослобађамо неких устаљених погрешних навика. Има тога и биће у многим установама, али, надам се да, ако уопште ово заживи, у следећем петогошњем периоду ће све бити опуштеније. Правилно ћемо распоредити своје семинаре и не би требало да долази до сукоба.
      Бодови у установи ће увек бити дискутабилни. То је немогуће контролисати и проверити.
      Поздрав!

      Избриши
  3. Mene samo zanima šta će biti ako neko ne sakupi tih 120 bodova van ustanove , a pogotovo ovih 68 u ustanovi, pošto dosad niko nije sankcionisan ako nije imao dovoljan broj sati stručnog usavršavanja, a neki su imali sati i preko norme!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. 44 у установи. И мене занима, али не бих да проверавам на себи. На папиру стоје санкције, али нисам чула да је неко санкционисан. Међутим, ни сати, ни бодови нису проблем. Ако се правилно распореде и одаберу семинари, није тешко сакупити 120 сати и чак се нешто може научити. У установи је још лакше. Поздрав!

      Избриши

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.