КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

среда, 15. мај 2013.

*Сценарио за час активне наставе: Живот наших предака - 4. разред

,,Шта су, између осталог радили стари Словени?''

ПРЕДМЕТ: ПРИРОДА И ДРУШТВО
РАЗРЕД: ЧЕТВРТИ
ТЕМА / НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: ЖИВОТ НАШИХ ПРЕДАКА
ТИП ЧАСА: ОБРАДА
ЦИЉЕВИ ЧАСА:
-         ДА УЧЕНИЦИ УПОЗНАЈУ НАЧИН ЖИВОТА НАШИХ ПРЕДАКА У ПРАПОСТОЈБИНИ,
-         ДА УЧЕНИЦИ САЗНАЈУ ИЗ КОЈИХ ИСТОРИЈСКИХ ИЗВОРА МОГУ ДА САЗНАЈУ О ПРОШЛОСТИ,
-         ДА УЧЕНИЦИ УОЧЕ КАКО ЈЕ ЧОВЕК, ЗАХВАЉУЈУЋИ МИШЉЕЊУ, МЕЊАО И УСАВРШАВАО И СЕБЕ И СВОЈ НАЧИН ЖИВОТА,
МАТЕРИЈАЛ: УЏБЕНИЦИ И ДРУГА ЛИТЕРАТУРА, КОНСТРУКТОРСКИ МАТЕРИЈАЛ ЗА ИЗРАДУ КОЛИБЕ, МАТЕРИЈАЛ ЗА ПРАВЉЕЊЕ ЛУКА И СТРЕЛЕ, БЛОК, БОЈЕ, ПАПИР, ОЛОВКЕ, ЛИСТИЋИ ЗА ПОДЕЛУ НА ГРУПЕ...
ТРАЈАЊЕ: 90 МИНУТА
АУТОР: ЉИЉАНА ПЕЈЧИЋ

ТОК ЧАСА:

  1. КОРАК: - РЕБУС (ПРЕДАК) И ОД УЧЕНИКА СЕ ТРАЖИ ДА ГОВОРЕ СВЕ МОГУЋЕ АСОЦИЈАЦИЈЕ НА ОВУ РЕЧ. ДОЛАЗИ СЕ ДО ТАЧНОГ ОДГОВОРА.
''ПРИЗИВА'' СЕ ЗНАЊЕ ИЗ НАРОДНЕ ТРАДИЦИЈЕ И СРПСКОГ ЈЕЗИКА ДА БИ СЕ ОБЈАСНИЛИ ПОЈМОВИ  ''ИСТОРИЈА'',  ''ПРОШЛОСТ'', ''ИСТОРИЈСКИ ИЗВОРИ''.
2.  КОРАК:  -   УЧИТЕЉ ДЕЛИ УЧЕНИЦИМА ЛИСТИЋЕ СА БРОЈЕВИМА И ПОЈМОВИМА КОЈИ УПУЋУЈУ НА ЈЕДНУ ОД ОБЛАСТИ :
     - ИСТОРИЈСКИ ИЗВОРИ (МУЗЕЈ, БИБЛИОТЕКА, СПОМЕНИК, СТАРЕ ФОТОГРАФИЈЕ, СТАРЕ ГРАЂЕВИНЕ, СТАРИ СПИСИ...),
     - ДОМОВИ НАШИХ ПРЕДАКА (ПЕЋИНА, ЗЕМУНИЦА, ШАТОР, СОЈЕНИЦА, КОЛИБА, ПАЛАЧА),
     - ВАЖНИ ПРОНАЛАСЦИ (ВАТРА, СЛИКОВНО ПИСМО, ТОЧАК, МЕТАЛ, ПАРНА МАШИНА), -  ОРУЖЈЕ НАШИХ ПРЕДАКА ( КАМЕН, КОПЉЕ, СЕКИРА ОД КАМЕНА, ЛУК И СТРЕЛА, СЕЧИВО, МАЧ) ,
     -  СТАРИ ПРЕДМЕТИ И ОРУЂЕ (ДРВЕНА КАШИКА, ДРВЕНА ПОСУДА, ЗЕМЉАНА ПОСУДА, ДРВЕНА МОТИКА, ДРВЕНО РАЛО, НОЖ).
     НА СТОЛОВИМА СУ ИСПИСАНИ ОВИ НАЗИВИ ОБЛАСТИ И ЛИТЕРАТУРА КОЈУ МОГУ ИСКОРИСТИТИ У РАДУ ПО ГРУПАМА.
3.  КОРАК:  -    УЧЕНИЦИ НАЈПРЕ УЧЕ ИНДИВИДУАЛНО, ЗАТИМ ДИСКУТУЈУ У ГРУПИ И ПРИПРЕМАЈУ СЕ ЗА ПРЕНОШЕЊЕ СТЕЧЕНОГ ЗНАЊА ОСТАЛИМ ГРУПАМА.
4.  КОРАК:   -  ПРЕЗЕНТАЦИЈА НАУЧЕНОГ ПО ГРУПАМА.
5.  КОРАК:  -  ФОРМИРАЊЕ НОВИХ ГРУПА, ПО БРОЈЕВИМА НА ЛИСТИЋИМА. САДА ЋЕ СЕ У СВАКОЈ ГРУПИ НАЋИ ПО ЈЕДАН ЕКСПЕРТ ЗА СВАКУ ОБЛАСТ.
      НОВЕ ГРУПЕ ДОБИЈАЈУ НОВЕ ЗАДАТКЕ:
      I ГРУПА – ДА ОД ПОНУЂЕНОГ МАТЕРИЈАЛА НАПРАВЕ ЈЕДАН ДОМ ПРЕДАКА
      II ГРУПА – ДА ОД ПОНУЂЕНОГ МАТЕРИЈАЛА НАПРАВЕ ЛУК И СТРЕЛУ
      III ГРУПА – ДА НАПИШУ ЈЕДНУ ПЕСМУ О ПРЕЦИМА (АКО СЕ СНАЂУ, У ПОНУЂЕНОЈ ЛИТЕРАТУРИ ЋЕ ПРОНАЋИ ПЕСМУ ''ШТА СУ ИЗМЕЂУ ОСТАЛОГ РАДИЛИ СТАРИ СЛОВЕНИ'')
      IV ГРУПА – ДА НАЦРТАЈУ ПРЕТКА У ЈЕДНОЈ СИТУАЦИЈИ (ЛОВ, РИБОЛОВ, ЗЕМЉОРАДЊА..)
      V ГРУПА -  ДА САСТАВЕ ПИТАЊА ЗА КВИЗ У КОМЕ ЋЕ СЕ ТАКМИЧИТИ  ПРВЕ ЧЕТИРИ ГРУПЕ.
6.  КОРАК:  -  ПРЕЗЕНТАЦИЈА ПО ГРУПАМА И КВИЗ У КОМЕ ЧЛАНОВИ ПЕТЕ ГРУПЕ ''ИГРАЈУ'' УЛОГЕ ВОДИТЕЉА И ЧЛАНОВА ЖИРИЈА. 

РЕБУС:
К   А


Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.