КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

четвртак, 20. фебруар 2020.

*Како изабрати рачунарску игрицу – пројектна настава – први разред




Циљ пројекта:
Оспособљавање ученика да направе селекцију рачунарских игрица и изаберу за њих најкориснију.
Исходи реализације пројекта:
Да ученици
  1. Пажљиво и стрпљиво слушају саговорника,
  2. Користе, анализирају и селектују податке са Интернета,
  3. Умеју да се снађу у простору,
  4. Поштују договорена правила,
  5. Сарађују међусобно у заједничким активностима,
  6. Уоче игрице које су штетне за њихов развој.
  7. Одаберу игрице које подстичу дечју машту, креативност, интелигенцију и помажу им у процесу стицања нових знања.

Продукти пројекта:
-        Линкови на којима су едукативне дечје игре.      
-        Видео запис, фотографије
Активности ученика:
-        Бирају тему, прикупљају информације,
-        Прате, посматрају, уочавају, анализирају, закључују,

Активности учитељице:
-        Планира и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-        Прати, подстиче сарадњу, помаже, процењује, фотографише.

Начин презентације:
-        Изложба фотографија у школском ходнику,
-        Постављање видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.

Ресурси су:
-        Компјутери, пројектор

Начин вредновања:
-Учитељица прати активност ученика, процењује и бележи,
-Ученици прате рад својих другова, упоређују са својим активностима и процењују ,

Реализација пројекта:
  1. Учитељица води разговор са ученицима о компјутерским игрицама (да ли их играју? Колико времена у току дана потроше на игрице? Да ли мисле да је то мало, много или довољно? Колико времена  мисле да деца треба да проведу дневно уз компјутер? Зашто? Да ли мисле да су све ломпјутерске игрице за њих корисне? Које игрице сматрају корисним? Да ли бирају игрицу по томе колико ће му помоћи у савладавању школског градива, или ирицу која им је занимљива?).
Ученици су имали за домаћи задатак да одаберу омиљену компјутерску игрицу, игрицу коју највише играју у слободно време. Сваки ученик описује своју игрицу. Укључују се и друга деца која су упозната са том игрицом. Дискутују међусобно а учитељица усмерава њихову комуникацију. Набројане игрице разврставамо на: ЗАНИМЉИВЕ, КОРИСНЕ, БЕСКОРИСНЕ (ШТЕТНЕ).
Даље се води дискусија о томе зашто су одређене игре занимљиве, шта се њима код деце подстиче, који је њихов циљ... Код корисних игрица анализирамо шта оне код деце подстичу и развијају, колико су повезане са школским градивом, колико служе стицању новог знања... О бескорисним или штетним игрицама се највише расправља. Важно је да деца схвате да такве компјутерске угрице не помажу деци ни у стицању знања, ни у развијању спретности, маште, начина размишљања, закључивања, интелигенције... Напротив, оне подстичу агресивност, нестрпљење, нервозу, мржњу... Ако се играју у дужем временском периоду, осиромашују ученички речник, изазивају главобољу, недружељубивост; деца се удаљавају од својих дотадашњих другова.
За домаћи задатак имају да пронађу што више едукативних игрица.

  1.  Ученици су пронашли на Интернету едукативне игрице. Бележимо њихове линкове да бисмо им лакше приступили и постављамо у виду посебног поста на учитељски блог Дете је човек у оделу детета.
Ученици коментаришу понуђене игрице, њихове позитивне стране и предности у односу на друге игрице. Бирају игру коју ће до краја часа сви играти (на телефону, таблету, лаптопу).


Вредновање и самовредновање
-        Учитељица користи инструмент  којим  процењује и бележи: заинтересованост ученика, учешће ученика у раду, спретност и аналитичност ученика, Бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-         Посматрање, упоређивање, процењивање, смо одабрали као инструменте којима ученици вреднују друге и себе зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрамо да би било који инструмент који укључује писање одузео доста времена.




Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.