Лепи зуби, здрави зуби – пројектна настава – први
разред
Циљ пројекта:
Правилна орална хигијена усне дупље и очување здравих зуба.
Правилна орална хигијена усне дупље и очување здравих зуба.
Исходи
реализације пројекта:
Да ученици
- Препознају загонетку,
- Усмено описују ствари из непосредног окружења бирајући и користећи
одговарајуће речи,
- Одржавају личну хигијену и адекватно се одевају у циљу очувања
здравља,
- Одреде време својих активности помоћу временских одредница (делови
дана),
- Обликују једноставне фигуре од меког материјала,
- Наведу делове свога тела,
- Одржавају личну хигијену,
- Схвате значај коришћена воћа у исхрани.
Продукти пројекта:
-
Модели вилице и
зуба од пластелина,
-
Видео-упутство о
правилном прању зуба,
Активности ученика:
-
Бирају
тему, прикупљају информације,
-
Прате,
посматрају, уочавају, смишљају и постављају питања стоматологу,
-
Помажу
стоматологу ,
-
Цртају
вилицу са правилно распоређеним зубима и исписују
њихове називе,
-
Праве вилицу са
зубима од пластелина,
-
Праве
видео-упутство о правилном прању зуба.
Активности
учитељице:
-
Планира
и припрема све услове неопходне за успешно одвијање пројекта и одређује циљ,
-
Прати,
подстиче сарадњу, помаже, процењује, фотографише.
Начин
презентације:
-
Изложба
радова, по завршетку пројекта,
-
Изложба
фотографија у школском ходнику,
-
Постављање
видео записа на учитељском блогу, школском сајту и фејсбук страници.
Начин укључивања
у рад:
-
Учитељица планира и води низ активности са ученицима помаже у
снимању видео-записа и договара термин за посету стоматолошкој ординацији.
-
Ученици
су активни учесници свих активности, смишљају и постављају питања
стоматологу.
-
Родитељи прихватају информације и савете стоматолога о даљим
неопходним посетама стоматолошкој ординацији.
-
Стоматолошкиња
даје ученицима додатна објашњења и практичне савете.
Ресурси су:
-
Учионица,
лаптоп, пројектор, мобилни телефон, свеске, оловке, бојице, четкица за зубе,
пластелин, воће.
Начин
вредновања:
-Учитељица прати активност
ученика, процењује креативност у раду и бележи,
-Ученици прате рад својих другова, упоређују са
својим активностима и процењују чија су питања била најкориснија, а чији радови најбољи.
Реализација
пројекта:
- Загонетка ,,Беле коке испод стрехе вире''. Кратак разговор о
загонеткама и одгонетање ове загонетке. Следи разговор о Зубић Вили (Ко је
то? Каква је његова улога? Да ли су се они на било који начин сретали са
њим? Када? Зашто?). Ученици причају своја искуства. Разговор о неким
веровањима везаним за млечне зубе. После тога учитељица саопштава деци да
је добила поруку од Зубић Виле у којој сазнаје да нека деца не воде бригу
о здрављу својих зуба. Моли учитељицу да она нешто предузме.
Учитељица помоћу лаптопа и
пројектора ученицима приказује вилице са здравим зубима и вилице са каријесом.
Ученици посматрају, уочавају, упоређују и коментаришу разлику. Затим групишу
зубе по спољашњем изгледу и уочавају њихов распоред на вилици. Пребројавају их
и цртају у својим свескама.
- Ученици на основу стеченог знања са претходног часа праве вилице са зубима од пластелина. Учитељица им приказује видео-снимак са интернета о правилном прању зуба и употребу конца за зубе. На направљеним вилицама ученици то исто вежбају. На крају један ученик приказује на моделу а други на сопственим зубима, док трећи то снима.
- Посета стоматолошкој ординацији. Ученици уверавају стоматолошкињу Ђорђевић Бојану да знају како треба прати зубе тако што јој то практично приказују. На моделу од стиропора стоматолошкиња деци приказује како се ствара и шири зубни каријес. Ученици постављају питања стоматолошкињи на која она стрпљиво одговара. На крају прегледа зубе свим ученицима и онима који имају зубе за вађење или поправку саветује да што пре дођу у пратњи једног родитеља.
- Како храна коју једемо утиче на наше
зубе. Учитељица, уз активно учешће ученика, истражује која храна је добра
за наше зубе а која их оштећује. Записују у својим свескама, а за домаћи
задатак једна група ученика сакупља и лепи сличице пожељне а друга
непожељне хране. Учитељица упозорава ученике да је потребно храну што дуже
жвакати.
На крају учитељица ученицима
дели воће које они једу али уз што дуже жвакање.
- Прегледавање видео-записа, разврставање фотографија, модела и другог материјала и њихово објављивање у школском холу, на школском и учитељицином блогу и фејсбук страницама.
Вредновање и
самовредновање
-
Учитељицакористи
инструмент којим бодује од 1-3 бода за сваку активност. Сматрамо да је ово
добар начин да се процени оствареност исхода пројектне наставе на ову тему.
-
Посматрање, упоређивање, процењивање, разговор
и дпрактичан рад смо одабрали као инструменте којима ученици вреднују друге и
себе зато што се ради о ученицима првог разреда. Сматрамо да би било који
инструмент који укључује писање одузео доста времена.
Љиљана Пејчић, учитељица ОШ ,,Јован Аранђеловић“ Црвена Река
Нема коментара:
Постави коментар
Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.