КАКО ПРОНАЋИ ЖЕЉЕНИ ЧЛАНАК НА БЛОГУ?

Упутство за претрагу:

Испод овог упутства ћете уочити могућност Претражи овај блог. У бело поље унесите неколико кључних речи за претрагу. Кликните на претрага. У средишњем делу блога, где су чланци, изнад последњег чланка ће се појавити списак постова који садрже кључне речи.

Испод цитата имате и Ознаке за чланке. Кликом на одређену ознаку отварате све чланке из те групе.

У Архиви чланака, кликом на троуглић поред одређеног датума отварате наслове чланака из те седмице. Појединачно чланке отварате кликом на њихов назив.

Горе, испод назива блога исписани су називи страница(20). У њима су разврстани сви садржаји блога. Странице садрже линкове ка одређеним сајтовима или чланцима на блогу.

четвртак, 19. март 2020.

*ЧЕТВРТАК, 19.3.2020, ,,Није лако бити дете'' Драгомир Ђорђевић - српски језик за 1. разред


Драги мији прваци!
     Ових дана сте и ви сигурно збуњени. Осећате да се нешто дешава, али није вам све баш најјасније. Чим је затворена школа, значи, ради се о нечем озбиљнијем него што вам одрасли признају. 
     Није ни чудо! Мисле да сте још мали и да то не можете разумети, а ви мислите да можете. 
    И ово није први пут. врло често се нешто крије од вас На другој страни, ту су разне наредбе, забране, савети, грдње, негодовања. Све то треба издржати! 
    Закључујете да НИЈЕ ЛАКО БИТИ ДЕТЕ. 
О томе песник Драгомир Ђорђевић говори у песми ,,Није лако бити дете''.
     Можете је пронаћи у вашим читанкама на 44. страни.     Погледајте и преслушајте пажљиво овај водео:



     Отворите своје свеске за школски рад и напишите наслов.    Препишите нову реч. Осим ове речи, мислим да ће вам бити нејасне и следеће.



Грде - критикују

Муке - проблеми, бриге
Стењеш - мучиш се
Зрелост - озбиљност
Згодан - Примамљив, допадљив.



     Препишите и њих!




     Сада песмицу читајте строфу по строфу и одговорите усмено на питања:




ПРВА СТРОФА

1. Шта детету замерају у првој строфи?
2. Како оно реагује на грдње?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов прве строфе.
Запишите у свескама под бројем 1.



ДРУГА СТРОФА

1. Шта детету замерају у првој строфи?
2. Којом реченицом му се на крају обраћају?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов друге строфе.
Запишите у свескама под бројем 2.



ТРЕЋА СТРОФА

1. На какве проблеме дете наилази у трећој строфи?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов треће строфе.
Запишите у свескама под бројем 3.



ЧЕТВРТА СТРОФА

1. Који проблем се јавља када одрасли виде да постајете зрелији?
2. Какав је живот у целини, по мишљењу детета?
3. Шта закључује на крају строфе?
4. Који стих бисте као наслов четврте строфе.
Запишите у свескама под бројем 4.



      На крају, коју поруку бисте ви послали одраслима?

      Запишите и то у свескама. 



ДОМАЋИ ЗАДАТАК:

1. Или одлично увежбајте изражајно читање, или научите део песме или целу песму напамет.
2. Урадите у читанци 45. страну.





1 коментар:

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.