петак, 18. септембар 2020.

Слово Ш и Словко у чудесној Земљи слова

 


Слово Ш и Словко

СЛОВКО: Шу-шу-шу-шу, шушка се по школи да ме тражите! (Искаче) Значи, допала вам се ова наша шетња кроз Земљу слова?! (Деца одговарају). Онда, шта чекамо? Идемо!

СЛОВО Ш: (Појављује се)

СЛОВКО: Шта, шта, шта?

СЛОВО Ш:  (Љутито) Не каже се ,,Шта'', већ ,,Молим''! Децо, објасните му! (Деца одговарају). 

СЛОВКО: Али, зар ти ниси слово Ш?

СЛОВО Ш: Па шта ако сам Ш? И у шуми, и у шупи, и у штали много нам је лепше када смо лепо васпитани.

СЛОВКО: Добро, слово Ш, извини! Ја сам се мало збунио, али ова деца, ови моји другари су сви редом лепо васпитани. Ево, ми путујемо кроз чудесну Земљу слова и упознајемо сва слова. Сада си нас мало збунио, нисмо се ни упознали како треба.

СЛОВО Ш: У реду, ја сам слово Ш и драго ми је што разговарам са васпитаном децом!

СЛОВКО: Децо, да ли знате шта значи бити лепо васпитан? (Деца одговарају).

СЛОВО Ш: Ево, ја ћу вам објаснити. То значи: кад год ти неко нешто да или учини ти нешто лепо – насмешиш се и кажеш му. ,,Хвала!''

СЛОВКО: Само то?

СЛОВО Ш: Не, то је само почетак.

СЛОВКО: Какав почетак?  Али, зар ти ниси последње слово? Зар ти ниси на крају?

СЛОВО Ш: Нееее! То нема везе! Тек од мене, од слова Ш почиње школа. Јел' тако, децо? (Деца одговарају). То није обична школа, то је школа лепог понашања. На пример: ако дечак хоће да буде господин прави, треба испред себе у учионицу најпре да пусти девојчицу и капут јој придржи.

СЛОВКО: Децо, јесте ли чули? Да ли се слажете? (Деца одговарају).

СЛОВО Ш: И то није све. Са друге стране, девојчица слаткише да не једе сама, ако жели да буде дама! И ако нема места у аутобусу кад седи, да уступи место баки и деди.

СЛОВКО: А зашто је то важно?

СЛОВО Ш: Како зашто је важно? Па то је најважније! Када код нас слова не би било реда и поштовања, говор би постао обична галама!

СЛОВКО: Децо, паметно говори ово слово Ш. Баш ми се допао! А вама? (Деца одговарају).

СЛОВО Ш: Чекајте, имам још нешто да додам! Ако за љубав и пажњу не знаш као и да не знаш слова, јер слова једино зато постоје да би људи научили да се разумеју и да се воле.

СЛОВКО: Одлично, слово Ш, много смо од тебе научили. Зато ћемо те ми сада нацртати најлепше што умемео. Нећемо те никада заборавити. До виђења!

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.


(Литература: Буквар Ћирилко,Невена Витошевић)



Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.