субота, 10. октобар 2020.

* Слово Ћ и Словко

 



СЛОВКО: Здраво, децо! Како сте? Јесте ли се припремилиза наставак путовања? (деца одговарају)

СЛОВО Ћ: (јавља се, сакривен) Ћао, ћао!

СЛОВКО: Не каже се. ,,Ћао'',  већ ,,Здраво''. А ко си ти? Где си?

СЛОВО Ћ: Ја сам слово Ћ и зато кажем ,,Ћао''.

СЛОВКО: Хајде да то прихватимо. Ја сам Тајнопуж Словко а ово су ђаци прваци. Ми учимо слова. Али, ми те још увек не видимо. Ја сам се уморио пењући се уз ово твоје ћелаво брдо. Могу ли да седнем на ћебе?

СЛОВО Ћ: Овде сам, горе, на ћилиму. Можеш да седнеш на ћебе, али можеш и да сачекаш да ја спустим ћилим.

СЛОВКО: Откуд ти ћилим летач?

СЛОВО Ћ: Па, јесам ли ја слово Ћ или нисам? Шта би рекао када бих те послаоу чаробни ћошак?

СЛОВКО: Какав је то чошак?

СЛОВО Ћ: Није ЧОШАК, него ЋОШАК! Немој да мешаш Ч и Ћ. Ја сам мекше, топлије и веће слово.

СЛОВКО: Извините, децо,погрешио сам! Баш сам заслужио да одем у ћошак.

СЛОВО Ћ: Али, мој ћошак није такав. То није казнени ћошак, онај у који родитељи шаљу децу. А шаљу их зато што не знају са њима да разговарају. Децо, да ли је неко од вас некада био у таквом ћошку? (деца одговарају) Како је тамо? Шта морате да радите? Шта не смете да радите? (деца одговарају) У мом ћошку не мора да се ћути. У њега се не иде по казни.

СЛОВКО: Е, сада смо баш радознали1 Шта се у њему ради?

СЛОВО Ћ: У чаробном ћошку је чаробни ћуп, а у ћупу машта. Ако умеш лепо да машташ може да се догоди свашта.  Пустићу вас у свој ћошак самоако ми потврдите да умете да разумете маму и тату и када су уморни и љути. Умете ли? (деца говоре своја искуства)

СЛОВКО: Лепо, слово Ћ, посетићемо ми твој ћошк, али сада идемо да читамо и пишемо. Имамо да научимо још 4 слова.

НАСТАВЉА СЕ ОБРАДА СЛОВА ПО МЕТОДСКОМ ПОСТУПКУ.

(Литература: Буквар Ћирилко, Невена Витошевић)





Нема коментара:

Постави коментар

Предлози, сугестије, критике су добродошли! Поздрав!
На мом блогу је све јавно, бесплатно и доступно читаоцима добре воље. Свима је дозвољено да коментаришу (и онима који нису регистровани, немају Google налог и нису чланови блога) Зато би било лепо да на крају коментара напишете бар своје име и презиме.
Од 20.3.2014. АНОНИМНИ коментари неће бити објављивани.